Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius textuals, orals i visuals en les societats contemporànies amb l’ajuda de les principals teories i escoles que els analitzen críticament des de les ciències socials. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Coneix i comprèn la presència de la comunicació i la informació en el sistema social
Coneix la investigació comunicativa actual i els seus principals mètodes, resultats, teories i escoles
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
|
Tema |
Subtema |
BLOC I: DISSENY DE PROJECTES DE RECERCA |
1.1 Definició del problema i criteris per a l'elecció del tema
1.2 Marc teòric: bases de dades, citació, selecció d'informació
1.3 Metodologia: tècniques de recollida de dades, estratègies per a l'anàlisi d'informació
1.4 Resultats i conclusions |
BLOC II: DISSENY DE PROJECTES PROFESSIONALS |
Àmbit periodisme
Àmbit publicitat i relacions públiques
Àmbit comunicació audiovisual |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
10 |
0 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
0 |
30 |
Sessió Magistral |
|
14 |
0 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
0 |
65 |
65 |
Proves orals |
|
0 |
30 |
30 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels continguts de l'assignatura i dels exercicis pràctics. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització de pràctiques d'anàlisi i estudi de casos a l'aula per grups. |
Sessió Magistral |
Introducció, per part de les professores, dels principals conceptes i continguts de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Tutories individuals i grupals. |
Descripció |
Al programa trobareu els dies i hores de tutoria. Per a concertar una cita cal escriure, amb antelació, a:
anna.sendra@urv.cat (recerca/periodisme)
natalia.lozano@urv.cat (publicitat)
marta.montagut@urv.cat (CAV)
iolanda.tortajada@urv.cat (recerca) |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Al llarg del quadrimestre, i en les dues parts de l'assignatura, es realitzaran pràctiques obligatòries guiades.
Algunes activitats s'iniciaran a l'aula i s'acabaran fora de l'aula. |
Bloc I 15%
Bloc II 25% |
Proves pràctiques |
|
Al llarg del quadrimestre es realitzaran una sèrie d'activitats d'aplicació de conceptes i estratègies amb pes a l'avaluació. |
Bloc I 15%
Bloc II 25% |
Proves orals |
|
Al llarg del quadrimestre, es faran presentacions orals a l'aula. |
Bloc I 10%
Bloc II 10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en la recuperació d'aquelles activitats que estiguin suspeses. Quant al bloc de recerca, si hi ha més de tres pràctiques suspeses, cal fer un treball final amb el conjunt dels continguts del bloc. Quant al bloc de projectes, cal superar dues terceres parts de les activitats proposades, sinó s'haurà de fer un treball final. Per a tots dos blocs, si no es realitzen la meitat de les activitats que es desenvoluparan a l'aula, caldrà fer un examen. |
Bàsica |
|
Aquesta bibliografia bàsica es completarà al programa de l'assignatura i es facilitarà un llistat de textos obligatoris. Denzin, N. K. & Lincoln, Y. (eds.). 2000. The Handbook of qualitative research. Thousand Oaks : Sage. Gómez, J., Latorre, A., Sánchez, M. & Flecha, R. 2006. Metodología comunicativa crítica. Barcelona: El Roure. Jensen, K.B. & Jankowski, N.W. 1993. Metodologías cualitativas de investigación en comunicación de masas. Barcelona: Bosch. Silverstone, R. 2004. ¿Por qué estudiar los medios?. Buenos Aires: Amorrortu. Wimmer, R. & Dominick, J. 2001. Introducción a la investigación de medios masivos de comunicación. México: International Thomson. |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TREBALL DE FI DE GRAU/12224301 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|