DATOS IDENTIFICATIVOS 2016_17
Asignatura (*) ESCRIPTURA CREATIVA Código 12224203
Titulación
Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis de Comunicació
Coordinador/a
LÓPEZ LÓPEZ, BERNAT
Correo-e bernat.lopez@urv.cat
Profesores/as
LÓPEZ LÓPEZ, BERNAT
Web
Descripción general e información relevante Avís important: si no t'agrada llegir i escriure, si no t'agrada o no t'interessen els llibres, aquesta optativa no és per a tu. Escriure és una habilitat fonamental per a qualsevol comunicador/a, especialment en els àmbits del Periodisme, la Publicitat i les Relacions Públiques, però també en el món audiovisual. L'assignatura Escriptura Creativa pretén consolidar i ampliar aquestes habilitats en l'alumnat del programa formatiu de grau en Comunicació, partint d'una reflexió teòrica i conceptual, complementada amb un programa d'exercicis i pràctiques. El programa no només incideix en els coneixements i les habilitats purament escripturals, sinó que també aborda aspectes íntimament relacionats amb aquestes, relatius a tot el procés de producció i comercialització de llibres (industria editorial), tant en paper com en format e-book

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A4 Elaborar missatges orals i escrits de caràcter persuasiu que siguin eficaços, correctes i atractius, en les llengües pròpies, adoptant els recursos lingüístics i les estratègies retòriques més adequades per a la comunicació publicitària i de les relacions públiques.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concrets.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A4 Reconeix en un text característiques que el configuren com a tal en lingüística textual
Reconeix en un text elements que constitueixen la ideologia del discurs
Reconeix recursos literaris que figuren en un text
Aplica recursos literaris a l’escriptura
Coneix textos d’escriptors-periodistes clàssics i actuals en llengua catalana, d’Antoni Rovira i Virgili a Quim Monzó
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B6 Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C4 Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
tema Subtema
1. Escriptura creativa? Definicions i aproximacions al fet d’escriure. Conceptes i terminologia
2. La "dificultat" de l'escriptura
3. La generació d’idees, l’estructura i la composició
4. L’estil i el vocabulari
5. Tècniques de reproducció del discurs aliè
6. L’art de la titulació i els microtextos
7. La reescriptura i l’edició
8. L’art de la traducció
9. Nocions de compaginació: la dimensió visual dels textos
10. Com publicar: des del blocaire a l’editor professional

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A4
B6
C4
28 29 57
Treballs
A4
B6
C4
0 38 38
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A4
B6
C4
30 20 50
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves objectives de preguntes curtes
A4
B6
C4
0 1 1
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura
Sessió Magistral Sessions presencials a l'aula ordinària, presentació de conceptes, teories i coneixements diversos.
Treballs Elaboració de quatre ressenyes obligatòries de sengles llibres.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Pràctiques presencials a l'aula ordinària i a l'aula d'ordinadors.
Atenció personalitzada Atenció personalitzada a petició de l'estudiant.

Atenció personalitzada
descripción
Les tutories individuals es faran a petició de l'estudiant. A banda el professor atendrà consultes a través de telèfon i/o correu electrònic.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Treballs
A4
B6
C4
Lectura de quatre llibres i elaboració de sengles ressenyes crítiques 30%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A4
B6
C4
Pràctiques a l'aula ordinària i a l'aula d'informàtica 40%
Proves objectives de preguntes curtes
A4
B6
C4
Examen de preguntes curtes per avaluar l'aprenentatge dels continguts impartits durant les sessions magistrals 30%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

En avaluació continuada caldrà superar cada una de les parts per separat per fer mitja. En cas que una o més parts no s'aprovin o estiguin no presentades s'hauran de recuperar en segona convocatòria, a on sí que es farà mitjana independentment de si s'aprova o no (sempre i quan la nota no sigui un no presentat). En segona convocatòria els percentatges de cada part seran els mateixos.


Fonts d'informació

Bàsica

Es proporcionaran a principi de curs.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.