Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A15 |
Conèixer les principals escoles, teories i mètodes de l’anàlisi i la crítica acadèmica del cinema i la televisió |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B10 |
Tendir cap a la qualitat. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A15 |
Coneix les principals teories cinematogràfiques i televisives i les sap aplicar a qualsevol tipus de producte audiovisual
S'inicia en la pràctica de l'anàlisi cinematogràfica i televisiva des d'una base teòrica fonamentada
Assumeix les relacions que s'estableixen entre tres institucions cinematogràfiques: la professional, la crítica i l'acadèmica
Entén la teoria i l'anàlisi cinematogràfica i televisiva com un aprenentatge d'ús social
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
| | B10 |
Té motivació per la qualitat
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
0-Glossari introductori: Informació ,Crítica ,Teoria i Anàlisi. Conceptes bàsics a tenir en compte.
|
|
I-L’ anàlisi cinematogràfica i televisiva:aproximació pràctica i estat de la qüestió . |
|
II-Elements de l’ anàlisi fílmic i televisiu |
|
III- Els modes de representació:una visió històrica |
|
IV- Producció de sentit, posada en forma i historicitat de l' obra audiovisual |
|
V- Teories cinematogràfiques i televisives: introducció |
|
VI- Teories cinematogràfiques i televisives:teories
formalistes
|
|
VII- Teories cinematogràfiques i televisives:teories
de l’ enunciació
|
|
VIII- Teories cinematogràfiques i televisives: teories de la
recepció
|
|
IX- Eines per l’anàlisi de la producció documental |
|
X- Eines per l’ anàlisi de la producció experimental |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Fòrums de discussió |
|
40 |
0 |
40 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
0 |
52 |
52 |
Treballs |
|
0 |
8 |
8 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
14 |
10 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
2 |
2 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
16 |
18 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció dels objectius de la assignatura i metodfologia d' avaluació. |
Fòrums de discussió |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
|
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
exercicis d'anàlisi in situ a partir de documents visuals segons pautes indicades |
Atenció personalitzada |
Durant les sessions es plantejaran una sèrie d'exercicis d' anàlisi en relació als temes tractats |
Descripció |
Hi haura atenció personalitzada a traves de les avaluacions dels exercicis i la darrera sessió de classe per a l' avaluació final |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Fòrums de discussió |
|
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
20% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
30% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
35% |
Altres |
|
assistència a classe |
15% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Avaluació continuada Per aprovar l' assignatura en primera convocatòria, s' hauran de realitzar les següents practiques: Pràctiques: 1 o màxim 2 alumnes haurà d´el.laborar un comentari sobre materials audiovisuals al menys en quatre ocasions. A cada pràctica haurà d'haver-hi un apartat de reflexió teòrica, degudament referenciat bibliogràficament sobre un producte audiovisual a més de l' anàlisi que es programi. Cada pràctica haurà de tractar sobre un film,sèrie , programa de televisió,videojoc en qualsevol format. En tots els casos s'haurà de tractar d'un anàlisi documentat i argumentat , essent aquest un element que es tindrà en compte en el moment de la correcció. Desprès de cada entrega es tornarà un comentari personalitzat sobre cada pràctica, assenyalant sobretot les deficiències per a poder anar corregint els defectes en pràctiques posteriors. La nota final de les pràctiques serà el resultat de l' evolució de les pràctiques en grup però també s' avaluarà el disseny i el perfil ben definit del conjunt del producte. En les sessions de classe, es destinarà un temps a exercicis sobre algunes de les qüestions tractades en la sessió/classe. Aquestes pràctiques analítiques desenvolupades a classe seran avaluades . Qui no tinguin un 80% de les pràctiques presencials no podrà optar a l' avaluació continuada. Avaluació no continuada Qui no segueixi la avaluació continuada podrà presentar-se a l'examen. La matèria d' examen es el temari de l' assignatura i es tractarà en base a l'anàlisi d'una producció audiovisual.Per a la segona part de l' examen, .Es faran una o dues preguntes sobre la bibliografia escollida. Aquesta part de l' examen s'avaluarà pròpiament .El valor de l'examen serà del 100% cada apartat comportarà 50% de la nota Nota
"El professor podrà establir a la Guia Docent aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat" (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster). Per tant, si ho considereu adient, podríeu fer referència a aquest aspecte en el pas 7. Avaluació, en l'apartat corresponent a "Altres comentaries i 2a convocatòria". |
Bàsica |
Roland Barthes, Crítica y verdad, Ed siglo XXi, mexico
|
Barthes, Roland(1989), Crítica y verdad.Madrid,Siglo XXI Cassetti,Francesco(1994),Como se analiza un film.Madrid,Cátedra Carmona,Ramón ( 1991), Como se comenta un texto fílmico.Madrid,Càtedra Cerdán,J;Torreiro,C (eds.)(2005)Documental y vanguardia. Madrid,Cátedra Foucault, Michael(1999) El orden del discurso.Barcelona,Tusquets Manovich,Lev (2005),El lenguaje de los nuevos medios de comunicación. Barcelona,Paidós Mira,Alberto(2008),Miradas insumisas.Gays y lesbianas en el cine. Madrid,Egales Romaguera i Ramió Joaquim y Alsina Thevenet,Homero(eds.)(1989), Textos y manifiestos del cine. Madrid,Cátedra Stam,Robert(2001),Teorias del cine. Una introducción, Barcelona,Paidós Imanol Zumalde (2011) La experiencia filmica. Madrid, Cátedra |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
CORRENTS ESTÈTICS CONTEMPORANIS EN COMUNICACIÓ/12234009 | HISTÒRIA DE L'AUDIOVISUAL/12234115 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|