DATOS IDENTIFICATIVOS 2016_17
Asignatura (*) ANGLÈS II Código 12264003
Titulación
Grau de Llengua i Literatura Hispàniques (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Formació bàsica Primer 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Prerrequisitos 12264002 Anglès I
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
SUTTON ., SARAH JANE
KOBA ., RENATA ELZBIETA
Correo-e renataelzbieta.koba@urv.cat
sarah.sutton@urv.cat
Profesores/as
KOBA ., RENATA ELZBIETA
SUTTON ., SARAH JANE
Web
Descripción general e información relevante En este curso el alumno desarrollará las habilidades para comunicarse mejor en inglés adquiriendo el nivel de un usuario independiente (nivel B2). Al final del curso el alumno debe estar capacitado para resolver los problemas de la vida cotidiana utilizando el vocabulario apropiado para cada situación y expresándose con fluidez.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C1 Comprèn les idees bàsiques de programes de ràdio o televisió
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts

Continguts
tema Subtema
Careers and Studying -describe good and bad aspects of working life
-explain your feelings about the future
-talk about education and starting work
-give better presentations
Socialising -talk about celebrations and parties you've been to
-suggest different times or places to meet
-talk about awkward situations
-start and end different kinds of conversations
Transport and Travel -discuss travel experiences
-talk about problems when renting things
-rent a car
-express shock and surprise
talk about different kinds of driving experience
-emphasise how you feel
Health and Medicine -describe health problems in more detail
-pass on sympathetic messages
talk about operations
-discuss issues connected to health systems
-talk about research and surveys
-tell jokes better
Life-changing Events -describe major life events in more detail
-report information you are not 100% sure of
-discuss gossip and news about people
-complain about annoying habits
-discuss ceremonies
-talk about values and concepts
Banks and Money -describe problems connected to personal finances and banking
-deal with banks
-apologise and explain problems in formal settings
-use descriptive literary language
-express regrets
-use financial metaphors
Food -explain how to cook things
-give approximate meanings
-get better at linking ideas together
-talk about food programmes and memories of food
-discuss food-related stories in the news
Business -explain why are phoning
-be more formal in business contexts
-pronounce email addresses and websites
-talk about how companies and markets develop
-explain and sell products and services

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1.5 2 3.5
Sessió Magistral
C1
0.5 10 10.5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
C1
45 0 45
Presentacions / exposicions
C1
0.5 10 10.5
Treballs
C1
5 10 15
Resolució de problemes, exercicis
C1
5 25 30
Atenció personalitzada
3 0 3
 
Proves de desenvolupament
C1
4 29 33
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Students will do the level test to determine their level of English at the beginning of the course. This will allow them to see more clearly which aspects they need to work on in order to improve.
Sessió Magistral Students will be introduced to the activities with the help of the teacher's explanatory and introductory lectures.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Students will participate in team work as well as pair work in order to solve problems presented by the teacher.
Presentacions / exposicions Students will do two 5-minute oral presentatios individually, as a team or in pairs.
Treballs Students will be given homework regularly throughout the course.
Resolució de problemes, exercicis Students will bring their doubts to class and the whole class will participate in finding solutions and answers.
Atenció personalitzada Students will have the opportunity to consult the teacher in order to receive a more personal help and guidance.

Atenció personalitzada
descripción
Tutorials: students can personally contact the teacher in the office or through Moodle.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Presentacions / exposicions
C1
Students will do two 5-minute oral presentations.
40%
Proves de desenvolupament
C1
Students will do two partial exams. 60%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Students' writing, grammar and listening skills will be evaluated in the form of two partial exams (30% each).

Students will do two oral presentations (20% each) during the course.

The second term exam will be theoretical only and will inlcude writing, grammar and listening drills (100%).


Fonts d'informació

Bàsica , Outcome Upper-intermediate, ,
, Upper-intermediate Language Practice, ,
, www.bbclearningenglish.com, ,
, www.wordreference.com, ,

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.