Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A3 |
Entender una segunda lengua extranjera y expresarse en ella en un nivel básico |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B6 |
Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbitos técnicos concretos |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A3 |
Conoce las tendencias y las obras literarias más significativas en lengua francesa.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B6 |
Interviene de forma efectiva y transmite información relevante.
Controla suficientemente sus nervios para expresarse en público.
Las presentaciones están estructuradas, cumpliendo con los requisitos exigidos, si hubiera.
En sus presentaciones utiliza medios de apoyo.
Analiza, valora y responde de manera adecuada a las preguntas que se le formulan en una presentación oral.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
La Francia del siglo XX. Historia y sociedad.
|
|
Movimientos literarios y algunos autores destacados de la literatura francesa del siglo XX. |
1 La Belle Époque : Colette
2 Le Roman de la Recherche : Marcel Proust
3 L'Esthétique de la Pureté : André Gide
4 Le Surréalisme : André Breton
5 La Grandeur Humaine: André Malraux, Albert Camus
6 L’Existentialisme : Jean-Paul Sartre
7 Le Nouveau Roman: Georges Perec, Marguerite Duras
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
Sesión magistral |
|
25 |
34 |
59 |
Presentaciones/exposiciones |
|
3 |
3 |
6 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
23 |
26 |
49 |
Trabajos |
|
0 |
10 |
10 |
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Pruebas de desarrollo |
|
2 |
9 |
11 |
Pruebas de desarrollo |
|
2 |
9 |
11 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació a l'assigantura, el desenvolupament del curs, les proves d'avaluació i altres informacions. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de la matèria. |
Presentaciones/exposiciones |
Activitats on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. |
Resolución de problemas/ejercicios |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Trabajos |
Exercicis d'aplicació pràctica, bàsicament de redacció, que l'alumne haurà de presentar periòdicament per tal d'aplicar els continguts treballats a classe i demostrar-ne el seu coneixement. |
Atención personalizada |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
descripción |
Atenció als alumnes al despatx, per correu electrònic i Moodle. L'horari d'atenció presencial es facilitarà a l'inici del curs. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Presentaciones/exposiciones |
|
Exposició oral sobre sobre obres i autors treballats a classe. |
10% |
Trabajos |
|
Exercicis de lectura i redacció, que l'alumne haurà de presentar periòdicament per tal d'aplicar els continguts treballats a classe i demostrar-ne el seu coneixement. |
15% |
Pruebas de desarrollo |
|
primer examen parcial
tipus d'examen: comprensió de texts literaris adaptats; preguntes referides al contingut del text, a l'autor i al moviment literari.
|
30% |
Pruebas de desarrollo |
|
El contingut de les proves d'avaluació són els temes desenvolupats i els comentaris de text treballats a classe. |
40% |
Otros |
|
Participació a classe. |
5% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Els dos exàmens són obligatoris. La nota final és la nota mitjana dels dos exàmens, però també es valorarà la participació a classe.La segona convocatòria consistirà en un examen pràctic que tindrà un pes del 100% de la nota. |
Básica |
, la littérature française, ,
|
Breton, A., Los manifiestos del Surrealismo, Barcelona, Labor, 2005. Gide, A., Los alimentos terrenales, Barcelona, Planeta, 2000. Malraux, A., Antimemorias, Buenos Aires, Sur, 1998. Proust, M., Por el camino de Swann, Barcelona, RBA, 1995. Sartre, J.P., La náusea, Barcelona, Proa, 2004. Yourcenar, M., Memorias de Adriano , Barcelona, Círculo de Lectores, 1987. |
Complementaria |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
|
Otros comentarios |
És convenient llegir les adaptacions de les obres literàries treballades a classe o bé d'altres que resultin de l'interès dels estudiants així com texts que facin referència als autors i als corrents literaris treballats a l'assignatura. Al CRAI trobareu obres i bibliografia tant en versions íntegres com en col·leccions de lectures graduades i audio-llibres classificats per nivells.
També es recomana consultar al catàleg CRAI llibres per a l'aprenentatge del francès on trobareu material complementari que pot resultar força útil.
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|