Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A3 |
Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A3 |
Coneix la gramàtica i el vocabulari d’una segona llengua estrangera a un nivell bàsic.
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per a satisfer les necessitats d’ús instrumental bàsic d’una segona llengua estrangera.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Els continguts es troben dividits en dos apartats bàsics i aquests per unitats basades en el llibre de text (4 en total).
|
1- Estructures gramaticals
2- Funcions comunicatives |
Unitat 1: LEKTION 1 - Themen aktuell 1: Erste Kontakte (primers contactes)
|
Unitat 1: LEKTION 1: Erste Kontakte (primers contactes)
ESTRUCTURES GRAMATICALS:
- conjugació del present d'indicatiu
- els pronoms personals en nominatiu
- tipus d'oració: enunciativa, interrogativa parcial i interrogativa total
- Els elements interrogatius wo, woher, wie i was
- imperatiu de Sie.
FUNCIONS COMUNICATIVES:
- presentar-se i parlar d'altres (nom, lloc de residència i de procedència, edat, professió, etc.)
- saludar
- entaular una conversa |
Unitat 2: LEKTION 2 - Themen aktuell 1: Gegenstände in Haus und Haushalt (objectes quotidians) |
Unitat 2: LEKTION 2: Gegenstände in Haus und Haushalt (objectes quotidians)
ESTRUCTURES GRAMATICALS:
- l'article determinat
- l'article indeterminat
- els determinants possessius
- la negació amb kein-
FUNCIONS COMUNICATIVES:
- identificar i descriure objectes
- expressar possessió
- preguntar i expressar preus |
Unitat 3: LEKTION 3 - Themen aktuell 1: Essen und Trinken (menjar i beure)
|
Unitat 3: LEKTION 3: Essen und Trinken (menjar i beure)
ESTRUCTURES GRAMATICALS:
- verbs amb canvi de vocal temàtica
- l'acusatiu dels articles determinat, indeterminat i negatiu
- el verb modal möchten
- la col·locació de l'infinitiu
- complements circumstancials de temps, lloc i mode
- l'imperatiu
- les partícules ja, nein, i doch
FUNCIONS COMUNICATIVES:
- parlar d'hàbits i preferències
- demanar una cosa
- fer oferiments
- expressar satisfacció o insatisfacció |
Unitat 4: LEKTION 4 - Themen aktuell 1: Freizeit (oci) |
Unitat 4: LEKTION 4: Freizeit (oci)
ESTRUCTURES GRAMATICALS:
- els pronoms indefinits man, jemand i niemand
- verbs amb complement directe
- verbs separables
- els verbs modals können, müssen, dürfen i möchten
- verbs amb canvi de vocal temàtica
- els elements interrogatius wann i wie lange
FUNCIONS COMUNICATIVES:
- descriure activitats
- expressar possibiliat, obligació i permís o prohibició
- acceptar o rebutjar oferiments
- preguntar per l'hora i donar-ne informació
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
26 |
48 |
74 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
26 |
30 |
56 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
5 |
10 |
15 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i a presentar l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. S'espera participació activa de l'alumne. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, debat, si escau, i resolució d'un problema relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final. |
descripción |
Atenció al despatx, a la sala de tutories o online. Resolució de dubtes, revisió de les proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Es faran dues proves parcials i una de final en acabar el quadrimestre. Les tres seran sobre continguts gramaticals i per aprovar-les cal treure un 5. Per aprovar l'assignatura caldrà treure com a mínim un 5 a la prova final. Només es farà mitjana amb les dues proves parcials en el cas que el resultat superi la nota obtinguda a la prova final. A l'hora de fer aquesta mitjana, la primera prova parcial tindrà un valor d'un 16%, la segona d'un 34% i la final un valor d'un 50%. L'assignatura es considerarà aprovada si la mitjana resultant o la nota de la prova final és com a mínim de 5. |
100% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
A la segona convocatòria caldrà treure com a mínim un 5 per aprovar l'assignatura i ja no es farà mitjana amb les proves parcials. |
Bàsica |
AUFDERSTRAßE, Hartmut; BOCK et altri, THEMEN aktuell 1. Kursbuch., Max Hueber Verlag, Ismaning, 2003
AUFDERSTRAßE, Hartmut; BOCK et altri, THEMEN aktuell 1. Arbeitsbuch., Max Hueber Verlag, Ismaning, 2003
|
|
Complementària |
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu , Gramática básica del alemán. , Editorial Idiomas , Madrid, 2013
|
Quant a diccionaris es faran les recomanacions pertinents a classe. |
Asignaturas que continúan el temario |
LLENGUA ALEMANYA II/12264103 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|