IDENTIFYING DATA 2016_17
Subject (*) VARIACIÓ EN LA LLENGUA ANGLESA Code 12274208
Study programme
Grau d'Anglès (2009)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Optativa 2Q
Modality and teaching language
Department Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinator
PYM ., ANTHONY DAVID
E-mail anthony.pym@urv.cat
ester.torres@urv.cat
Lecturers
PYM ., ANTHONY DAVID
TORRES SIMÓN, ESTER
Web
General description and relevant information Survey of the main regional varieties of contemporary English, with basic concept of descriptive sociolinguistics.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A5 Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
Entén els principals conceptes de la sociolingüística anglesa.
Comprèn el desenvolupament de les principals varietats regionals de l’anglès.
Reconeix i identifica les principals varietats de l’anglès.
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
The nature of linguistic variation .


Basic social variables: sex, age, processes of language change (Labov, Trudgill)
Regional varieties Variation in England, Scotland, Northern and Southern Ireland, the US, Canada, Australia, South Africa, India and Pakistan.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
5 10 15
Seminaris
A5
25 35 60
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A5
25 35 60
Atenció personalitzada
5 10 15
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Familiarization with the computer lab
Explanation of Moodle
Explanation of continuous assessment
Practice with the use of online video material
Negotiation of the exact scope and emphasis of the course.
Seminaris Presentation and explanation of the main concepts.
Group debates
Quizzes
Discussion of the main problems of English sociolinguistics
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Students work on weekly worksheets, using Internet sources to provide answers to questions and to resolve problems.
Work can be individually or in pairs, in the computer lab or online.
Atenció personalitzada Tutorials i feedback a la resolució de tasques.

Atenció personalitzada
Description
Individual feedback is given weekly via email (based on work uploaded to Moodle) Individual tutorials when requested

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Seminaris
A5
Continuous assessment on the basis of the work done on the weekly assignments 60%
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A5
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques 40%
Others  
 
Other comments and second exam session

A final exam will be available for students who fail on the basis of coursework.


Fonts d'informació

Bàsica Janet Holmes, An introduction to sociolinguistics, 1992, Routledge
Ronald Wardaugh, An introduction to sociolinguistics, 1992, Basil Blackwell
, Ethnologue.com, , http://www.ethnologue.com

Complementària

Recomanacions


 
Other comments
Es recomana uns coneixements bàsics de fonètica (tot i que no són imprescindibles).
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.