DATOS IDENTIFICATIVOS 2016_17
Asignatura (*) FONAMENTS DE COMUNICACIÓ ESTRATÈGICA Código 12765202
Titulación
Comunicació Estratègica en la Societat del Risc (2012)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa AN
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis de Comunicació
Coordinador/a
HUERTAS ROIG, MARIA ASUNCION
Correo-e sunsi.huertas@urv.cat
natalia.lozano@urv.cat
Profesores/as
HUERTAS ROIG, MARIA ASUNCION
LOZANO MONTERRUBIO, NATALIA
Web http://www.urv.cat/comunicacio
Descripción general e información relevante Aquesta assignatura i la de Teories de la comunicació estan indicades pels estudiants que no tinguin estudis previs en l'àmbit de la comunicació.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
  Comú
  AC1 Aprendre els conceptes teòrics i metodològics relacionats amb la comunicació estratègica per a partits polítics, empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc, tant per a la seva aplicació professional com d'investigació
  AC4 Crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaces, correctes i atractives pels diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants
Tipo B Código Competencias Transversales
  Comú
  BC3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipo C Código Competencias Nucleares
  Comú
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.

Objectius d'aprenentatge
Objetivos Competencias
Conèixer els conceptes bàsics de la publicitat i les relacions públiques. AC1
AC4
BC3
BC4
CC3
Apendre les principals tècniques de la publicitat i les relacions públiques AC1
AC4
BC3
BC4
CC3

Continguts
tema Subtema
Relacions públiques Introducció a les relacions públiques. Conceptes bàsics. Models teòrics.
Història de les rrpp. La comunicació de crisi i de risc. Context i rols dels relacions públiques. Relacions públiques i comunicació de crisi. Tipologia d'organitzacions.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Treballs
0 45 45
 
Atenció personalitzada
28 0 28
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Es presentarà l'assignatura, els seus objectius, així com els conceptes i continguts bàsics que es donaran.
Treballs Es realitzaran dos treballs d'anàlisi a partir del dossier de lectures.
Atenció personalitzada L'alumne podrà preguntar al professor totes les dubtes que li sorgeixin a través de tutories.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
descripción
L'atenció personalitzada es farà en les sessions introductòries per saber el grau de coneixements en comunicació que posseeix cada alumne segons la seva formació i activitat professional realitzada fins al moment. Igualment, les professores oferiran atenció personalitzada a cada alumne que ho necessiti per a la realització dels exercicis i les pràctiques que es faran o plantejaran a la classe. Sol·licitar cita prèvia a través del correu electrònic.

Avaluació
  descripción Peso
Treballs Es realitzaran dos treballs d'anàlisi a partir del dossier de lectures. 100%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Fonts d'informació

Bàsica

Grunig, J. & Hunt, T., Dirección de relaciones públicas, 2003, Gestión 2000

Tellis, G.J., Estrategias de publicidad y promoción, 2001, Addison Wesley

Ortega, Enrique, La comunicación publicitaria, 2004, Pirámide

Fernández Cavia, J. y Huertas, A., Redacción en relaciones públicas, 2009, Pearson/Prentice Hall

Victoria, J.S., Reestructuras del sistema publicitario, 2005, Ariel Comunicación

Wilcox, D., Cameron, G. & Xifra, J., Relaciones públicas. Estrategias y tácticas, 2006, Pearson/Prentice Hall

Tellis, G.J. & Ambler, T., The Sage Handbook of Advertising, 2007, Sage Publications

Complementària

Publicitat:

Pérez Ruiz, M.A. (1996). Fundamentos de las estructuras de la publicidad. Editorial Síntesis, Madrid.

Rodríguez del Bosque, I.; Suárez, A. y García de los Salmones, M.M. (2008). Dirección publicitaria. Editorial UOC, Barcelona.

Pérez-Latre, F. J. (2000). Planificación y gestión de medios publicitarios. Ariel Comunicación, Barcelona.

Sánchez Guzmán, J.R. (1993). Teoría de la publicidad. Tecnos, Madrid.

Hernández Martínez, C. (2004). Manual de creatividad publicitaria. Síntesis, Madrid.

Méndiz, A. (2007). Nuevas formas publicitarias. Univ. de Málaga, Málaga.

Ries, A. & Ries, L. (2003). La caída de la publicidad y el auge de las relaciones públicas. Urano, Barcelona.

Klein, N. (2001). NoLogo. El poder de las marcas. Paidós, Barcelona.

Relacions Públiques:

Agee, W.K.; Ault, P.H.; Cameron, G.T. i Wilcox, D.L. (2001):Relaciones Públicas. Estrategias y tácticas. Addison Wesley, Madrid.

Arceo, J.L. (1999): Tratado de Publicidad y Relaciones Públicas. ICIE, Madrid.

Center, A. H. & Jackson, P. (2003). Public Relations Practices. Managerial Case Studies and Problems. Prentice Hall, New Jersey.

Harrison, S. (2002): Relaciones Públicas: una introducción. Thomson, Australia.

L’Etang, J. & Pieczka, M. (2006). Public Relations. Critical Debates and Contemporary Practice. Laurence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey.

Tench, R. & Yeomans, L. (2006). Exploring Public Relations. Prentice Hall, Harlow.

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.