Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comun |
|
AC2 |
Estudiar els nous moviments socials i religiosos, tenint especialment en compte processos polítics i religiosos d'ordre global/transnacional i dinàmiques de conflicte social, polític i religiós en ebullició constant, incorporant l'esperit crític i la capacitat d'observació i anàlisi requerides |
|
AC3 |
Identificar i avaluar les conseqüències de les transformacions i dinàmiques plurals i fluctuants de les ciutats contemporànies, tal com s'expressen en els àmbits urbanístic, patrimonial-turístic, lúdic i del gènere i la forma en que articulen noves formes d'expressió i interacció en els espais urbans |
|
AC4 |
Reconèixer els principals problemes que afecten els processos de transformació social a partir del fet migratori i la ciutadania, prenent en consideració els tres actors principals en el desenvolupament de les polítiques socials: l'administració, la societat civil organitzada i els operadors internacionals |
|
AC5 |
Utilitzar les habilitats metodològiques i coneixements especialitzats en tècniques d'investigació i intervenció que permetin l'estudi de la complexitat de les problemàtiques dels entorns metropolitans, els processos migratoris i la multiculturalitat, així com l'elaboració de projectes de recerca bàsica o aplicada per analitzar i assessorar sobre les fonts del problema i com abordar-los |
|
AC7 |
Dissenyar projectes vinculats amb els processos migratoris, així com projectes multidisciplinaris on s'articulin els diferents rols dels àmbits professionals implicats en l'estudi i intervenció sobre les migracions |
|
AC8 |
Dissenyar, implementar i avaluar els plans d'intervenció negociant la prestació de serveis amb les persones implicades |
|
AC11 |
Analitzar i sistematitzar la informació que proporciona l'exercici professional per a crear noves estratègies que donin resposta a situacions socials emergents |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comun |
|
BC2 |
Resolver problemas complejos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando capacidad de innovación. |
|
BC5 |
Trabajar en equipo de forma colaborativa y responsabilidad compartida |
|
BC8 |
Gestionar proyectos técnicos o profesionales. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comun |
|
CC3 |
Gestionar la información y el conocimiento. |
|
CC5 |
Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
|
CC6 |
Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional. |
Objetivos |
Competencias |
Presentar exemples pràctics de recerca i/o intervenció relacionats amb els àmbits del Master. |
AC5
|
BC8
|
CC3
|
Invitar a especialistes de reconegut prestigi en els àmbits del Master per a compartir la seva experiència amb els/les alumnes en sessions pensades en format de seminari. |
AC4
|
BC2
|
CC6
|
Hacer salidas de campo para experimentar in situ procesos de intervención, actuación y/o investigación sobre cuestiones relacionadas con el ámbito urbano y de las migraciones. |
AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC8 AC11
|
BC2 BC3 BC5 BC8
|
CC3 CC5 CC6
|
tema |
Subtema |
Sesión Introductoria
Presentación de las diversas sesiones e invitados / as del curso. |
Presentació de les diverses sessions i invitats/des del curs.
Presentació del concepte i l'àmbit acadèmic dels Estudis de Cas en el context de l'Antropologia. |
Sesiones reservaqdes especialistas invitados.
Se trata de una asignatura miscelánea que cuenta con sesiones reservadas a varios especialistas. |
Sessió en la qual un/dos especialista/es convidats presenten la seva recerca i/o experiència d'intervenció. |
Sesión final recapitulatòria
Sesión dedicada a debatir sobre las sesiones realizadas a lo largo del curso. |
Programació de dues sortides de camp en les quals els estudiants podran conèixer experiències de recerca i intervenció que serviran de fonament per al treball de les assignatures vinculades (Migracions i Multiculturalitat i una optativa). |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sesión magistral |
|
15 |
4 |
19 |
Seminarios |
|
10 |
10 |
20 |
Debates |
|
8 |
16 |
24 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
14 |
30 |
44 |
Trabajos |
|
10 |
30 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
En un context virtual o semipresencial:
Activitats encaminades a la presa de contacte, presentar l'assignatura i recollir informació dels estudiants, mitjançant l'ús de fòrums de presentació, sessions presencials mitjançant webconferència (Adobe Connect), presentacions gravades en vídeo pel professor i / o documentació publicada a l'aula virtual (Moodle) per a la seva lectura pels estudiants. |
Sesión magistral |
Exposició per part dels convidats dels continguts de l'assignatura.
En un context virtual o semipresencial:
Exposició dels continguts de l'assignatura mitjançant webconferència (Adobe Connect). |
Seminarios |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
En un context virtual o semipresencial:
Treball en profunditat sobre un tema (monogràfic), ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional mitjançant webconferència (Adobe Connect), publicació de materials en diversos formats i altres eines de l'aula virtual. |
Debates |
Activitat de debat sobre els temes exposats.
En un context virtual o semipresencial:
Activitats on, individualment o en grup, els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d'eines síncrones com el xat o la webconferència (Adobe Connect) i / o asíncrones com el fòrum del Campus Virtual (Moodle) |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
En un context virtual o semipresencial:
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura a l'aula virtual (Moodle): webconferència (Adobe Connect), Fòrums ... |
Trabajos |
Treballs que realitza l'estudiant.
En un context virtual o semipresencial:
Treballs que realitza l'estudiant a partir de material i referències de l'aula virtual i que lliura a través de la mateixa.
Treballs que realitzen per grups els estudiants a partir de material i referències de l'aula virtual i que lliura a través de la mateixa.
El grup d’estudiants col·labora per a l'assoliment d'un objectiu comú i cada membre contribueix amb els seus coneixements i aprenentatges al coneixement i aprenentatge del grup |
Atención personalizada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.
En un context virtual o semipresencial:
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, webconferència (Adobe Connect), xat o altres eines. |
|
descripción |
Es preveu un mínim d'una tutoria obligatòria per alumne (presencial o virtual) per tal de guiar i assessorar el treball de l'alumne. |
|
|
descripción |
Peso |
Debates |
El debat es realitzarà a partir dels continguts exposats pels professors convidats en les sessions al llarg del curs. |
10% |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Es plantegen algunes qüestions als estudiants relatives a les presentacions dels convidats i a la bibliografia específica que hagin recomanats els esmentats professors. |
30% |
Trabajos |
El treball consistirà a fer una presentació crítica i conjunta i interrelacionada dels continguts presentats pels diferents professors convidats i a fer un diari de camp de les sortides de camp. |
50% |
Otros |
Assistència (presencial) i participació |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Básica |
|
Aquesta assignatura en ser miscel.lània i estructurar-se a partir de la participació de diversos professors/es convidats/des, no compta amb bibliografia de referència inicial. La bibliografia serà, en tot cas, aquella que els professors esmentein i recomanin a les seves sessions. |
Complementaria |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|