DATOS IDENTIFICATIVOS 2016_17
Asignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES Código 12865401
Titulación
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua(2015)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
18 Pràctiques Externes obligatòria Primer 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
BARAN ., KATARZYNA
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
Correo-e andrearoxana.bellot@urv.cat
katarzyna.baran@urv.cat
ancadaniela.frumuselu@urv.cat
Profesores/as
BELLOT ., ANDREA ROXANA
BARAN ., KATARZYNA
FRUMUSELU ., ANCA DANIELA
Web
Descripción general e información relevante Internship during which students will observe, teach as well as design and implement Didactic Unit.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Dominar els corrents teòrics i enfocaments metodològics bàsics que caracteritzen els processos d'ensenyament i aprenentatge d'una llengua estrangera en general i de la llengua anglesa en particular
 A2 Dominar els fonaments lingüístics bàsics de la lingüística teòrica i aplicada
 A3 Posseir un coneixement avançat de la llengua anglesa oral i escrita a tots els nivells i del seu sistema lingüístic (lèxic, fonètic, gramatical, pragmàtic, discursiu) i donar-li un tractament didàctic adequat
 A4 Analitzar, planificar, dissenyar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa d'acord amb el currículum i l'enfocament metodològic adequats
 A5 Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat.
 A6 Planificar, estructurar i dissenyar unitats didàctiques, programar i pautar els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa
 A7 Analitzar, comparar, gestionar i avaluar la pràctica docent d'acord amb les necessitats de l'alumnat
Tipo B Código Competencias Transversales
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de manera efectiva en contextos multidisciplinaris relacionats amb el camp de l'ensenyament de la llengua anglesa
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B5 Treballar en equip de forma col•laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge
 B6 Comunicar informació, idees, conclusions, problemes i solucions - i les raons que els sustenten - de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C3 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
 C4 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Desenvolupa l'habilitat de detectar dificultats d'aprenentatge, i aplicar la metodologia adequada per a superar-les
Interpreta dades derivades de l'observació de la pràctica docent, pròpia i aliena, i els relaciona amb la metodologia adequada en l'àmbit de l'ensenyament de la llengua anglesa
 A2 Analitza, avalua i adapta de forma reflexiva i crítica el material i la informació didàctica disponible en el camp de l'ensenyament / aprenentatge de la llengua anglesa
 A3 És capaç d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets
Analitza i avalua el discurs de la llengua anglesa per part de l'estudiantat dins l'aula
 A4 Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional
Analitza i avalua la pròpia pràctica docent, introduint propostes d'innovació que vagin encaminades a la millora de l'ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa
Analitza, compara i avalua la interacció alumnat-professorat i entre l'equip docent, introduint propostes de millora
 A5 Planifica tasques educatives efectives que tinguin en compte l'especificitat de l'ensenyament de la llengua anglesa
Dissenya materials i activitats orientades a un alumnat amb necessitats específiques
Desenvolupa habilitats i estratègies per a l'aprenentatge autònom, l'experimentació i la innovació mitjançant el coneixement i aplicació de les metodologies pròpies de l'ensenyament de la llengua anglesa
 A6 Posseeix fluïdesa i precisió en l'ús instrumental i instruccional de la llengua anglesa
Elabora unitats didàctiques, programa i pauta els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa
Utilitza les noves tecnologies com a eina per enriquir l'aprenentatge de llengües estrangeres i per promoure l'autoaprenentatge i l'aprenentatge continuat
 A7 Posa en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
Coneix institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat
Coneix i utilitza els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit
Planifica, analitza, compara i avalua el currículum docent de llengua anglesa en diferents nivells; desenvolupa i aplica metodologies didàctiques, grupals o individuals i personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B1 Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge
 B2 Dirigeix el procés sistemàtic de treball per a la presa de decisions en grup
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions
 B4 Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
 B5 Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
 B6 Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes
Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg
Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C3 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat
 C4 Identifica necessitats de formació

Procediments de selecció i assignació
Procedimientos

The coordinator of the Master Practicum together with the Master Coordinator will assign the students to the schools taking part in the programme, considering the interests and wishes of both students and the schools. 


Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
B1
B2
B4
B6
10 15 25
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes
B4
B6
C3
C4
0 0 0
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
B2
B5
C3
C4
0 0 0
Estada de pràctiques
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
B1
B2
B4
B5
B6
C3
C4
13 412 425
Presentació i defensa de la memòria
A1
A2
A3
B1
B2
B4
B6
C4
0 0 0
Memòria
A1
A2
A3
B2
B4
B6
0 0 0
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Pla específic d'actuació
  descripción
Activitats Introductòries Face to face and online classes dedicated to designing the Didactic Unit form a core part of Practium. It will introduce students to key concepts in how to design effective didactic units and lesson plans in order to deal with the requirements of an educational system that is in a continuous developing process.
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes Once the students start the internship, the Practicum Coordinator will monitor its development. It will involve constant communication with the schools (both principals and tutors) in order to assure Master's students' progress. The Practicum Coordinator will also supervise the students in order to make sure they accomplish the goals of the internship.
Estada de pràctiques In order to accomplish the recquirements of Practicum, students need to:
1. Design effective didactic units, examining and reflecting on what happens in the English as a foreign language (EFL) classroom from the instructor’s and the students’ perspective.
2. Observe the methods and techniques implemented by experienced teachers in the English
3. Prepare and teach classes under supervision of the school tutor following the guidelines given by URV lecturers. It includes the design of specific materials taking into account the context and the profile of the target group, as well as selection and application of resources, strategies and other techniques used in teaching contexts (lesson plans, portfolio etc).
4. Prepare, write and defend a didactic unit.
Presentació i defensa de la memòria Oral presentation of a Didactic Unit
Memòria Students need to elaborate a Practicum Report reflecting upon their overall Practicum experience

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
descripción

Once the students start the internship, the Practicum Coordinator will monitor its development. It will involve constant communication with the schools (both principals and tutors) in order to assure Master's students' progress. The Practicum Coordinator will also supervise the students in order to make sure they accomplish the goals of the internship.

The school tutors will evaluate and assess students' progress and in-class performance throughout the duration of teaching training internship. At the end of the internship the tutors will grade their overall performance via a Practicum report that will be submitted to the Practicum Coordinator.


Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologías Competencias descripción Peso        
Activitats Introductòries
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
B1
B2
B4
B6
Face to face and online classes dedicated to designing the Didactic Unit form a core part of Practium. It will introduce students to key concepts in how to design effective didactic units and lesson plans in order to deal with the requirements of an educational system that is in a continuous developing process. 40%
Estada de pràctiques
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
B1
B2
B4
B5
B6
C3
C4
In order to accomplish the recquirements of Practicum, students need to:
1. Design effective didactic units, examining and reflecting on what happens in the English as a foreign language (EFL) classroom from the instructor’s and the students’ perspective.
2. Observe the methods and techniques implemented by experienced teachers in the English
3. Prepare and teach classes under supervision of the school tutor following the guidelines given by URV lecturers. It includes the design of specific materials taking into account the context and the profile of the target group, as well as selection and application of resources, strategies and other techniques used in teaching contexts (lesson plans, portfolio etc).
4. Prepare, write and defend a didactic unit.
40%
Presentació i defensa de la memòria
A1
A2
A3
B1
B2
B4
B6
C4
Oral presentation of a Didactic Unit 10%
Memòria
A1
A2
A3
B2
B4
B6
Students need to elaborate a Practicum Report reflecting upon their overall Practicum experience 10%
Otros
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Evaluation

Practicum requires that participants:

1) Take part in the school internship

2) actively participate in the seminars (face-to-face and online sessions);

3) create the didactic unit as part of the final project of the degree;

4) hand in written tasks (submit them on time);

5) hand in the Practicum report related to the internship

6) prepare an oral presentation at the end of the course

Assessment Criteria

All the students must complete /submit all following parts of the subject. Failure to do so will result in failing the whole subject.

1. Participation in the class/online discussions and hand in written assignments+ didactic unit-40% of the grade

2. Oral presentation-10% of the grade

3. School tutor's report+ URV Practicum Coordinator's report- 40% of the grade

4. Practicum report-10%of the grade


Fonts d'informació

Bàsica Hadley, A.O. , Teaching language in context. , 2001, Boston: Heinle and Heinle
Richards, J. & Renandya, W. , Methodology in Language Teaching. , 2002, CUP
Daughty, C., Williams, J, Focus on form in classroom SLA, 1998, Cambridge University Press
Nieto, S, Diversity. The sociopolitical context of multicultural education., 2004, Boston: Pearson Education

Complementària

Recomanacions

Asignaturas que continúan el temario
MATERIALS I TÈCNIQUES PER A L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA/12865103
ACTIVITATS PER A L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA A NENS/12865201

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE SEGONES LLENGÜES/12865102

Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
ADQUISICIÓ DE SEGONES LLENGÜES/12865101
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.