Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Exploració física general i per sistemes, apropiada a l’edat del pacient, al sexe, a l’estat mental i físic, d’una manera completa i sistemàtica |
| A18 |
Proves de diagnòstic del laboratori |
| A45 |
Les alteracions de l’estructura i de la funció de l’organisme |
| A46 |
Les causes de la malaltia i formes d’emmalaltir |
| A47 |
Terapèutica |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B16 |
Raonament clínic |
| B17 |
Medicina basada en l’evidència (MBE) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Valorar els edemes
Reconèixer una trombosi venosa
| | A18 |
Conèixer els procediments requerits per obtenir el material necessari per a la investigació
| | A45 |
Conèixer les alteracions de l’estructura macroscòpica i microscòpica dels diversos òrgans i la relació amb la seva funció
Conèixer les principals síndromes que afecten l’organisme i els diversos sistemes i aparells i, en concret: el concepte, l’etiopatogènia genera, la fisiopatologia, la semiologia
Conèixer les causes de les malalties més freqüents i prevalents del nostre entorn
| | A46 |
Conèixer les causes externes de la malaltia: microbiologia
Conèixer les causes externes de la malaltia: toxicologia
Conèixer les causes externes de la malaltia: ocupacional
| | A47 |
Conèixer els principals grups farmacològics
Conèixer els conceptes bàsics de farmacodinàmia i farmacocinètica d’aquests grups
Conèixer els principis generals del mecanisme d’acció dels fàrmacs, les bases de les interaccions i les reaccions adverses
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B16 |
Recollir i interpretar tota la informació obtinguda per l’anamnesi, l’exploració física i les exploracions complementàries
Valorar la rellevància de cada símptoma i signe en la malaltia actual
Conèixer les limitacions de les exploracions complementàries i la interpretació quan el resultat obtingut no s’adiu amb les dades clíniques
Conjuntar tots els signes i símptomes en una o en diverses síndromes i confeccionar un diagnòstic diferencial raonat i en funció del pacient atès
Identificar la problemàtica del pacient i saber prioritzar els problemes, segons la gravetat i la urgència
Reconèixer les limitacions pròpies (desconeixement, falta d’experiència) per tal de sol•licitar la col•laboració d’altres col•legues
| | B17 |
Justificar i sustentar qualsevol actuació i decisió mèdica basant-se en la millor evidència disponible
Conèixer les fonts de l’evidència (publicacions científiques, protocols, guies de pràctica clínica, bases de dades), la manera d’aconseguir-les i com mantenir-les actualitzades
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
0. Classe Introductoria
TEMES:
1. Anatomia macroscòpica i microscòpica de la pell normal (autoaprenentatge, s'entregarà PDF previament a l'inici del curs)
2. Semiologia dermatològica
BLOC 1. INFECCIONS
3. Bacterianes
4. Micobacteries
5. Micosi
6. Parasits
7. Malalties de transmissió sexual
8. Virus
BLOC 2. INFLAMATORIES
9. Eritematoescatoes
10. Urticaria. Vasculitis, Paniculitis
11. Èczèmes
12. Ampolloses
13. Conectivopaties
BLOC 3. TUMORALS
14. Tumors Benignes
15. Precancer i Cancer Epitelial
16. Nevus i Melanoma
17. Limfomes, Histio i Mastocitosi
BLOC 4. MISCELÀNIA
18. Discromies
19. Toxicodermies i fotodermatosi
20. Alopècies i Acné
21. Genodermatosi
22. Altres possibles: Terapèutica. Prurit. Sd Paraneoplàsics. Urgències
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
20 |
36 |
56 |
Seminaris |
|
4 |
0 |
4 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
2 |
12 |
14 |
Pràctiques clíniques |
|
16 |
1 |
17 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
2 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició per part dels professors dels continguts essencials de l'assignatura referit als 4 blocks principals.
La sessió magistral a criteri del professor es donara en PDF que es penjarà a moodle. Es pot demanar que s'estudii de forma autònoma i que el contingut de la classe magistral es faci amb la resolució de casos clínics , amb interpelació als estudiants sobre el diagnòstic , tractament, probes a fer, etc
|
Seminaris |
Profundització de casos pràctics dels diferents blocs temàtics. E mostraran casos que seran comentats pel professor i es demanarà a l'alumne la seva interpretació en quan a causa, diagnòstic , probes a fer i tractaments a usar. Es una sessió participativa. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Formulació de casos problema via moodle
Als alumnes se'ls penjaràn casos concrets de les malalties que ens interessa que coneguin més , per al seu estudi i així intentar que el seu raonament i diagnòstic visual millori progressivament.
Minitest sobre el temaris també seran usats en aquest apartat. |
Pràctiques clíniques |
Realització de visites o estades de formació en hospitals.
S'observarà el modus de treball hospitalari i es participara en l'estada.
Es valorarà assistència , minima del 80%, puntualitat, interés, empatia amb el pacients.
Seràn obligatories i puntuen per a la nota final. |
Atenció personalitzada |
Tarragona : vilaplana.juan@gmail.com
Reus: antoni.azon@urv.cat |
Descripció |
Contacta amb els professors el dia de la classe teòrica o be escriu-los a:
Alumnes de Tarragona : vilaplana.juan@gmail.com
Alumnes de Reus: antoni.azon@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Els alumnes hauran d'enviar les respostes que demani el professor sobre cada cas penjat al moodle.
Es demanaran accions sobre diagnòstic, dx diferencial, tractament, etc
Tambe es faran minitests d'entre 10-20 preguntes per afavorir l'estudi del temari
|
15 |
Pràctiques clíniques |
|
S'indicarà la presentació d'un cas que s'hagi observat durant les pràctiques.
S'ha de descriure la historia clínica adjudicada, l'actuació mèdica observada, el tractament o indicacions que és donen, i finalment una breu discussió sobre la malaltia vista. Tot en una sola plana de WORD , amn lletra ARIAL 11, SENSE FOTOS.
No es pot fer copiar i pegar de llibres , etc
També es valorarà assistència,col·laboració, puntualitat, interés i empatia |
5 |
Proves objectives de tipus test |
|
Entre 40-60 preguntes amb 4 possibles respostes, i una sola correcta.
Cada 3 preguntes mal contestades es resta un punt del total.
Es necessari superar amb un 5 aquesta prova per fer mitjana amb la resta d'avaluació.
No hi haurà sistema de campana.
En test pot ferse amb preguntes d'opció múltiple, d'emparellament , amb casos d'imatges.
Segons la decisió de cada unitat docent el test final pot fer-se en format estandard en aula i examens en paper i projecció de casos o bé en aula amb terminals i que l'examen es faci en entorn moodle. |
80 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
SEGONA CONVOCATÒRIA: Entre 40-60 preguntes amb 4 possibles respostes, i una sola correcta. Cada 3 preguntes mal contestades es resta un punt del total (0,33 per cada errònia) Es necessari superar amb un 5 aquesta prova per fer mitjana amb la resta d'avaluació. L'apartat de pràctiques i aprenentage basat en problemes i minitest també es comptaran en la nota No hi haurà sistema de campana. En test pot ferse amb preguntes d'opció múltiple, d'emparellament , amb casos d'imatges. Segons la decisió de cada unitat docent el test final pot fer-se en format estandard en aula i examens en paper i projecció de casos o bé en aula amb terminals i que l'examen es faci en entorn moodle. |
Bàsica |
Freeedberg et al, Fitzpatrick - Deermatología en Medicina General, 6a, Panamericana
Du Vivier, Atlas of clinical dermatology, 3a, Churchil Livingston
Ackerman et al, Atlas clínico de las 101 enfermedades más comunes de la piel, , Marbán Libros
C. Ferrandiz, Dermatologia Clinica, 3a, Elsevier
JM Mascaró et al , Claves para el diagnóstico clínico e dermatologia, 3a, Elsevier
TP Habif, Enfermedades de la piel. Diagnóstico y tratamineto, 2a, Elsevier
Universitat de Lleida, http://www.dermatoweb.net/, ,
Hospital del Mar. BCN, http://www.dermatologia.cat/, ,
Universitat de Valencia, http://www.uv.es/derma/, ,
Atlas de imatges, http://dermatlas.med.jhmi.edu/derm/ , ,
Atlas de imatges, http://www.dermis.net/dermisroot/en/home/index.htm , ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|