Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| A6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| A7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix el règim jurídic dels règims especials de la Seguretat Social
| | A4 |
Genèric
| | A5 |
Genèric
| | A6 |
Genèric
| | A7 |
Comprèn l’acció protectora del sistema espanyol de protecció social, distingint-lo del sistema de dependència
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B2 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B5 |
Genèric
| | B6 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. ELS REGIMENES ESPECIALS. |
Lliçò 1
1. Antecedents històrics
2. La tendència a la reducció del nombre de règims i a la uniformitat de la seva acció protectora.
3. Panorama actual: enumeració i criteris de classificació dels règims existents.
4. Pluriactividad
5. Acció protectora:
5.1. Còmput recíproc de cotitzacions.
5.2. Pluralitat de prestacions
5.3. Determinació del règim cridat a reconèixer.
|
2. EL RÈGIM ESPECIAL DELS TREBALLADORS AUTÒNOMS |
Lliçò 2
1. Camp d'aplicació
2. Afiliació, altes i baixes.
3. Cotització.
4. Acció protectora |
3. EL SISTEMA ESPECIAL AGRARI. |
Lliçò 3
1. Camp d'aplicació Sistema règim general, sistema règim autònoms
2. Afiliació, altes i baixes.
3. Cotització.
4. Acció protectora
|
4. EL RÈGIM ESPECIAL DELS TREBALLADORS DEL MAR.
|
Lliçò 4
1. Camp d'aplicació
2. Afiliació, altes i baixes.
3. Cotització.
4. Acció protectora |
5. EL SISTEMA ESPECIAL DEL SERVEI DOMÈSTIC.
|
Lliçò 5
1. Camp d'aplicació
2. Afiliació, altes i baixes.
3. Cotització.
4. Acció protectora |
6. ALTRES RÈGIMS ESPECIALS El Régimen Especial de la Minería i el Carbó. |
Lliçò 6
1. La Seguretat Social dels funcionaris públics.
2. L'Assegurança Escolar.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
24 |
54 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
15 |
37 |
52 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves de desenvolupament |
|
6 |
12 |
18 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Identificació del contingut de l´assignatura i determinació dels objectius a assolir. Bibliografia bàsique i criteris d´evaluació. Pautes metodoliques. |
Sessió Magistral |
1.1. FINALITAT.
L'adquisició per l'alumne dels coneixements necessaris per a la seva formació jurídica i la seva capacitació professional en l'àmbit del Dret de la Seguretat Social I
1.2 BIBLIOGRAFIA.
Veure fons d'informació |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
1. Finalitat
L'adquisició per l'alumne de la metodologia i tècniques que el capacitin per aplicar i interpretar correctament el contingut de l'assignatura Seguretat Social I, d'acord amb els coneixements obtinguts a partir de les classes teòriques. Amb aquesta finalitat, els alumnes elaboraran i debatran, durant el curs, diferents supòsits pràctics.
2. Pautes organitzatives.
A. Número i freqüència.
El número total de casos pràctics, a avaluar seràn dos..
b) Amb caràcter previ a l'inici de la primera classe pràctica es realitzarà una sessió introductòria, destinada a explicar la finalitat que es pretén aconseguir amb aquesta activitat docent, així com les pautes organitzatives, metodològiques i valoratives pròpies de la mateixa.
Les dates de lliurament s'indicaran amb antelació suficient.
B.Aspectes formals.
a)L'alumne/a que desitgi seguir les classes pràctiques amb caràcter regular, cumplimentarà una fitxa que entregarà al professor responsable de les mateixes.
b)Per a cada cas pràctic s'elaborarà per l'alumne un exercici. Els exercicis s'hauran d'elaborar individualment, in perjudici del seu possible i aconsellable estudi col•lectiu.
c) Els exercicis es confeccionaran a mà.
d) L'extensió màxima de cada exercici serà de quatre folis.
e) Els exercicis es lliuraran al final de cada classe pràctica.
f) A l'inici de la classe pràctica, el professor indicarà el pròxim cas a elaborar pels alumnes i la documentació mínima que hauran d'utilitzar per a això.
C. Assistència.
a) Si l'alumne desitja obtenir una qualificació que li permeti alliberar per curs la realització del cas pràctic en les proves finals, l'assistència, junt amb la presentació del corresponent exercici de cas pràctic, ha de ser obligatòria, personal i regular. La regularitat suposa l'assistència a totes les classes pràctiques que es realitzin i la presentació dels corresponents casos pràctics, llevat de casos de força major degudament acreditats
b) En aquells supòsits en que ell alumne no pugui mantenir una assistència regular, podrà assistir a les classes pràctiques amb caràcter voluntari, prèvia comunicació al professor responsable de les mateixes, però sense poder beneficiar-se de l'esmentada qualificació.
D. Documentació mínima i bibliogràfica.
Per a l'el·laboració de cada cas pràctic es facilitarà als alumnes una documentació mínima, integrada per l'enunciat del cas pràctic i per les fonts de coneixement adequades (normativa, jurisprudència i bibliografia). Aquesta documentació mínima estarà a disposició de l'alumne, amb antelació suficient, al servei de fotocòpies.
Com a complement de la referida documentació, es poden consultar les fonts de coneixement esmentades a l'apartat de fons d'informació.
3.Pautes valoratives.
A.Número de casos pràctics a efectes de valoració.
Per a obtenir una qualificació que permeti alliberar la realització dels casos pràctics en les evaluacions finals, deuen ser entregats tots els exercicis pràctics que es plantejin, excepte casos de força major degudament acreditats.
B.Elements objecte de valoració.
a)Per a valorar els casos pràctics es tindrà en consideració dos elements: els exercicis presentats i la participació en les classes pràctiques.
b)Els exercicis presentats es valoraran d'acord amb l'estudi i anàlisi que s'hagin realitzat de la documentació mínima facilitada, l'adequada fundamentació de les respostes, l'esforç argumentatiu que es desenvolupi en les mateixes i la utilització de documentació complementària.
c
C.Qualificació.
a)Els alumnes han d'obtindre una qualificació mínima de cinc punts de mitja en les classes pràctiques per poder quedar alliberats de la realització del cas pràctic en la segona convocatòria.
b)La qualificació obtinguda en les classes pràctiques duplica el seu valor sempre que havent arribat la nota mínima mencionada i possibilita, per tant, la millora de la qualificació obtinguda en les proves finals.
c)Els alumnes que no arribin a la puntuació mínima no tindran cap reducció
en la qualificació e les proves finals.
d)Periòdicament, el professor responsable de les classes pràctiques realitzarà a classe un comentari valoratiu global del desenvolupament de l'esmenada activitat docent
D.Publicació de les qualificacions.
La publicació de les qualificacions de les classes pràctiques s'efectuarà amb la suficient antel·lació a la data de la realització de les proves finals |
Atenció personalitzada |
La tutoria presencial es concertarà prèvia petició de l'alumne per correu electrònic |
Descripció |
El professor responsable de les classes pràctiques, mantindrà les entrevistes necessàries, a iniciativa de l'alumne o del propi professor i en horari d'atenció a l'alumnat, a efectes d'orientació metodològica i tècnica. El professor responsable de classes teòriques assistirà i orientarà als alumnes sobre les qüestions que suscitin les mateixas.
La tutoria presencial es concertarà prèvia petició de l'alumne per correu electrònic
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
AVALUACIÓ CONTÍNUA
Els alumnes asistents a classe estaran sotmesos al sistema d'evaluzció contínua.Per a fer-ho, hauran de resoldre les qüestions pràctiques que es vagin plantejant al llarg del quadrimestre.
Durant el curs es realitzaràn dos proves pràctiques avaluatives. Els alumnes podràn utilitzar material bibliogràfic, normatiu i/o suport informàtic..
Prova de validació: Els alumnes que es sometin al sistema d'avaluació contínua realitzaran una prova de validació teòrica , la data de la qual serà l´assenyalada per la primera convocatòria,
|
66 % de la nota final
33% de la nota final
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
ALUMNES NO ASISTENTS I ALUMNES QUE NO SUPERIN LA PROVA DE VALIDACIÓ s realitzarà una prova d'evaluació final en la data assenyalada a tal fí.. La prova final constarà de dos casos pràctics, únicament pels alumnes que no haguessin superat la primera convocatòria, sent la seva durada de tres hores. Per al desenvolupament de la prova, els alumnes podran valer-se de tots els materials bibliogràfics, normatius i jurisprudencials que considerin oportú, inclusiu materials amb suport informàtic. No estarà permès l'intercanvi entre els alumnes de l'esmentada documentació. |
Bàsica |
, , ,
|
BIBLIOGRAFIA
BLASCO LAHOZ, J.F.; LÓPEZ GANDÍA, J i MOMPARLER CARRASSCO, M.A.: Règims especials de la Seguretat Social. Ed Tirant lo Blanch, València, 2016. MONTOYA MELGAR, A. ( Coordinador): Curs de Seguretat Social. Servei de Publicacions de la Facultat de Dret. Universitat Complutense. Madrid, 2010.
RODRIGUEZ RAMS, M.J.; GORRELI HERNÁNDEZ, J. I VÍLCHEZ PORRES, M.: Sistemes de Seguretat Social. Tecnos. Madrid, 2016.
|
Complementària |
|
Poligrafies, monografies i articles en revistes especialitzades.
Quan procedeixi, es facilitarà la seva referència de forma paral·lela a les explicacions de la disciplina.
1.2.3. Repertoris normatius laborals.
A. Normativa interna.
AJEDA AVILÈS, A.; SAMPEDRO DEL CORRAL, M i VIUS CAVALLER, M.: Legislació de Seguretat Social. Tecnos. Madrid, 2013.
SEMPERE NAVARRÈS, A.V.: (Direcció|Adreça) Codi de la Seguretat Social. Aranzadi. Pamplona, 2016.
B. Normativa europea.
ARELLANO CATALAN, J.C.: Convenis, Resolucions i Recomanacions del Consell d'Europa en matèria social. Ministeri de Treball|Feina i Seguretat Social. Madrid, 1992.
CREU VILLALÓN, J i GÓMEZ MUÑOZ, J.M.: Legislació laboral de la Unió Europea. Tecnos. Madrid, 2000.
C. Normativa internacional (O.I.T)
O.I.T.: Convenis i Recomanacions: 1911-1983 MTSS. Madrid, 1984 O.I.T.: Convenis i Recomanacions: 1919-1990 (Anexo.MTSS. Madrid, 1991 |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL I/15204007 | DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL II/15204109 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|