Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Entendre els models reguladors, interpretar i aplicar correctament la normativa |
| A6 |
Establir hipòtesis de treball, elaborar teories i investigacions científiques en matèria d'adminsitració i dret públic |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en la vanguardia dels estudis jurídics, polítics, econòmics i socials en general |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Proporciona els fonaments per a la realització de recerca en el cammp del Dret
Utilitza fonts de documentació jurídica
| | A6 |
Aprèn a raonar en Dret
Aprèn a argumentar en Dret
Estudia les indicacions formals de presentació de resultats de recerca
aplica les indicacions formals de presentació de resultats a la recerca particular
Dóna resposta als dubtes metodològics en la realització d'un treball d'investigació
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Valora les diferents aportacions doctrinals a la recerca
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. MÉTODES PER A LA REALITZACIÓ DE TREBALLS DE RECERCA. INTRODUCCIÓ CONCEPTUAL
1.1.- Treball de recerca, memòries, tesis...
1.2.- La ciència sense regles
1.3.- Característiques del treball de recerca1.
1.4.- Tipus de treballs de recerca
1.5.- La funció del director de tesis o Tutor del treball de recerca
1.6.- Actituts d´un investigador
TEMA 2. PRIMERA ETAPA DE LA INVESTIGACIÓ (APORÉTICA)
2.1. L´elecció del tema
2.2. La consulta bibliogràfica preliminar
2.3. Plantejament del problema (hipótesi)
2.4. Plà de treball
2.5. Esquema provisional
TEMA 3. SEGONA ETAPA DE LA INVESTIGACIÓ: CERCA D´INFORMACIÓ (HEURÍSTICA)
3.1. Informació i fonts del treball científic
3.2. Investigació bibliogràfica: biblioteques, llibreries, hemeroteques, recopilacions bibliogràfiques, la “xarxa”…
3.3. Referències bibliogràfiques
3.4. Tipus de fitxes: fitxes bibliogràfiques, fitxes de treball …
3.5. Clasificació de fitxers
3.6. Fitxers informàtics
TEMA 4. TERCERA ETAPA DE LA INVESTIGACIÓ: CONSTRUCCIÓ
4.1. Organització del material de treball
4.2. Tècniques d´anàlisi, esquemes, resumens …
4.3. Plà de treball i esquema del treball de recerca
TEMA 5. QUARTA ETAPA DE LA INVESTIGACIÓ: REDACCIÓ
5.1. Redacció i presentació
5.2. Estructura del treball
5.3. Apareill documental: cites, notes a peu de pàgina
5.4. Altres aspectes formals, llibres d´estil …
5.5. Abreviatures i llatinismes
5.6. Correcció de proves
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
2 |
0 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
15 |
25 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
10 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
9 |
14 |
23 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació breu del contingut i dinàmica de l´assignatura. |
Sessió Magistral |
Explicació i desenvolupament ampli dels continguts de l´assignatura |
Resolució de problemes, exercicis |
Realització de treballs i proves de diferents tipus a realitzar en relació a la valoració de l'estudiant |
Resolució de problemes, exercicis |
Entrega d'exercicis relatius als temari |
Resolució de problemes, exercicis |
Realització d'exercicis relatius al temari |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada durant el curs per determinar el treball de recerca de cada estudiant. |
Descripció |
Possible consulta individual dels alumnes en relació als continguts del temari de l´assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Plantejament de qüestions relacionades amb els contiguts de l'assignatura i a lliurar a travès de moodle i comentar a l'aula o en tutories. |
40% nota final |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Plantejament de qüestions relacionades amb els contiguts de l'assignatura i a lliurar a travès de moodle i comentar a l'aula o en tutories. |
20% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Plantejament de qüestions relacionades amb els contiguts de l'assignatura i a lliurar a travès de moodle i comentar a l'aula o en tutories. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació consisteix en tres exercicis, dos de major pes en la nota (40%) i un tercer de menor pes en tenir un caràcter més tècnic. La mitjana ponderada de les qualificacions dels tres exercicis dóna lloc a la nota final de l'assignatura. |
Bàsica |
|
AZÚA REYES, Sergio; Metodología y Técnicas de la Investigación jurídica, México, Porrúa, 1990
BEAUD, Michel; L’Art de la thèse. Comment préparer et rédiger une thèse de doctorat, un mémore de DEA ou de maîtrise ou tout autre travail universitaire, Paris, Ed. La Découverte, 1988.
ECO, Umberto; Cómo se hace una tesis. Técnicas y procedimientos de investigación, estudio y escritura, Barcelona, Gedisa, 1994. (Come si fa una tesi di laurea, Tascabili Bompiani, 1977)
LARENZ, K.; Methodenlehre der Rechtswissenschaft, Springer-Verlag, Berlín-Heidelberg, 4ª ed. 1979 (1ª ed. 1960). Trad. cast. M. Rodríguez Molinero (Metodología de la Ciencia del Derecho), Barcelona-Caracas-México, Ariel, 1980.
ROUVEYRAN, Jean-Claude; Mémoires et Thèses. L’art et les méthodes, Paris, Maisonneuve et Larose, 1989
TABORGA, Huáscar: Cómo hacer una tesis, México, Grijalbo, 1980
WITKER, Jorge; Cómo elaborar una tesis en Derecho. Pautas metodológicas y técnicas para el estudiante o investigador del Derecho, Madrid, Civitas, 1986.
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
TEORIA DE L'ESTAT I PENSAMENT JURÍDIC/15645101 | TREBALL DE FI DE MÀSTER/15645301 | ANÀLISI HISTÒRICA I JURÍDICA DE L'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA/15645102 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana la lectura prèvia a les classes magistrals i seminaris dels materials entregats a l´efecte. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|