Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP4 |
Desenvolupar destreses i habilitats per a l'elecció de l'estratègia correcta per a la defensa dels drets dels clients tenint en compte les exigències dels diferents àmbits de la pràctica professional. |
|
AP6 |
Identificar conflictes d'interessos i conèixer les tècniques per a la seva resolució, establir l'abast del secret professional i de la confidencialitat, i preservar la independència de criteri. |
|
AP7 |
Desenvolupar habilitats i destreses interprersonals, que facilitin l'exercici de la professió d'advocat en les relacions amb els ciutadans, amb altres professionals i amb les institucions. |
|
AP9 |
Identificar els requeriments de prestació i organització determinants per a l'assessorament jurídic. |
|
AP13 |
Posseir, comprendre i desenvolupar habilitats que possibilitin aplicar els coneixements acadèmics especialitzats adquirits al Grau a la realitat canviant a la qual s'enfronten els advocats per evitar situacions de lesió, risc o de conflicte en relació amb els interessos encarregats o a l'exercici professional davant dels tribunals o autoritats públiques i a les funcions d'assessorament. |
|
AP14 |
Conèixer les tècniques adreçades a la recerca i a l'establiment dels fets en els diferents tipus de procediment, especialment la producció de documents, els interrogatoris i les proves pericials. |
|
AP15 |
Integrar la defensa dels drets dels clients en l'àmbit dels sistemes de tutela jurisdiccionals nacionals i internacionals. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
Conèixer les diferents institucions jurídiques |
AP4 AP13
|
|
|
Estudiar els diferents processos judicials |
AP4 AP6 AP7 AP9 AP15
|
|
|
Aplicar el dret material als diferents àmbits jurídics |
AP7 AP13 AP14 AP15
|
|
|
Tema |
Subtema |
Tema 1 |
Demanda ordinaria y sus efectos. |
Tema 2 |
Actitudes demandado: La rebeldía. Declinatoria. Contestación a la demanda y reconvención. |
Tema 3 |
Audiencia previa: fases, hechos nuevos, proposición de prueba. Recursos y protesta a efectos de apelación |
Tema 4 |
La prueba. Carga de la prueba. Disposiciones generales en materia de prueba. Medios de prueba (I): interrogatorio de las partes, de testigos, y reconocimiento judicial |
Tema 5 |
Medios de prueba (II): documentos públicos y privados y su impugnación. Prueba pericial. |
Tema 6 |
Acto del juicio. Conclusiones. Diligencias finales |
Tema 7 |
Contenido y análisis de la sentencia. Notificación y congruencia. Aclaración, rectificación y complementación. Tasación de costas, condena en costas y su impugnación. |
Tema 8 |
Recursos ordinarios: Recurso de reposición, de revisión y queja. Recurso de apelación |
Tema 9 |
Recursos extraordinarios: Recurso de casación. Recurso extraordinario por infracción procesal. Recurso en interés de Ley |
Tema 10 |
Juicio verbal (I): Demanda sucinta. Solicitud de la prueba. Declinatoria |
Tema 11 |
Juicio verbal (II): Vista: contestación a la demanda de forma oral, reconvención, práctica de la prueba. Formulación hechos nuevos y nuevos documentos |
Tema 12 |
La ejecución dineraria. La subasta. Tercería de dominio y de mejor derecho. |
Tema 13 |
La ejecución provisional y la ejecución no dineraria. Liquidación de daños y perjuicios |
Tema 14 |
La ejecución hipotecaria, el proceso de ejecución de títulos extrajudiciales y judiciales |
Tema 15 |
Procedimiento monitorio. Especial atención al artículo 21 LPH. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
12 |
12 |
24 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
25 |
25 |
Sessió Magistral |
|
15 |
0 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
8 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
|
Descripció |
Els docents de l'assignatura podran atendre a l’aula els estudiants sobre qualsevol qüestió relacionada amb els continguts que han impartit.
En el cas de dubtes relacionats amb l’assignatura, l’estudiant es pot dirigir a través del correu electrònic al seu coordinador per a la seva resolució. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Elaboració i lliurament dels documents jurídics de l'assignatura |
15% |
Pràctiques a través de TIC |
Realització dels tests sobre continguts de l'assignatura a través de Moodle |
25% |
Proves objectives de tipus test |
Prova tipus test (les respostes correctes sumen 1 punt i les incorrectes descompten 0,33) |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es preveu un període per tal que l'estudiant pugui recuperar les activitats que no hagi superat durant el curs. El percentatge obtingut per assistència no es pot recuperar, si bé, es podrà afegir la nota corresponent a l'assistència obtinguda durant la impartició de l'assignatura. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'estudiant no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|