Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Analitzar problemes ambientals des de la perspectiva jurídica considerant el seu caràter interdisciplinar. |
| A3 |
Adquirir i aplicar el llenguatge especialitzat propi de l'àmbit del dret ambiental utilitzat en la redacció i la interpretació de textos jurídics. |
| A4 |
Analitzar els mecanismes d'articulació de les polítiques ambientals i la incidència del dret en el seu desenvolupament. |
| A5 |
Argumentar jurídicament en l'àmbit del dret ambiental. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Desenvolupar el pensament crític, lògic i creatiu, en especial, en un context d'investigació en dret ambiental. |
| B3 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Comunicar conclusions i coneixements de forma adequada a públics especialitzats i no especialitzats. |
| B6 |
Mostrar sensibilitat en temes ambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Contextualitza el dret ambiental com a instrument d'organització social i de disciplina de metabolisme social
Valora la interacció entre economia i medi ambient, i aprecia la seva dimensió jurídica
| | A3 |
Situa el dret ambiental en el conjunt del sistema jurídic i assimila les interaccions que es produeixen
Demostra tenir consciència de la importància de la protecció del medi ambient en el nucli axiològic fonamental de la societat
| | A4 |
Analitza les polítiques ambientals en un context de multiplicitat d'actors i de poders territorials que conflueixen
Analitza el paper del dret en la gestió del conflicte ambiental en el marc d'una societat plural
| | A5 |
Argumenta una perspectiva teòrica i pràctica sobre els drets ambientals, tenint en compte els últims desenvolupaments constitucionals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
Analitza riscos i beneficis de la innovació
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
| | B3 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
| | B5 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
| | B6 |
Identifica els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible
En la presa de decisions, té una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la pròpia professió
Comprèn la sostenibilitat des d'una perspectiva interdisciplinar, considerant la situació global i els reptes que planteja
Integra les dimensions social, econòmica i ambiental als treballs i projectes realitzats
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
Estado, Derecho y acumulación capitalista |
|
La construcción del Derecho constitucional como disciplina y la idea moderna de sociedad (y naturaleza)
|
|
Crisis ambiental y globalización |
|
El Derecho como racionalización del metabolismo social y expresión del consenso social
|
|
Los derechos de la naturaleza
|
|
El control del poder en el mundo contemporáneo: hacia un constitucionalismo global
|
|
La idea de justicia ambiental como matriz del constitucionalismo futuro
|
|
Responsabilidad y derechos
|
|
Democracias agregadas y círculos de consenso
|
|
Medio ambiente y pueblos indígenas
|
|
Educación, medio ambiente y Derecho constitucional
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
4 |
6 |
Fòrums de discussió |
|
0 |
15 |
15 |
Pràctiques a través de TIC |
|
4 |
20 |
24 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
3 |
5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
5 |
15 |
20 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación de la asignatura y trabajo con el estudiante de los tópicos fundamentales a tratar. |
Fòrums de discussió |
Espacio interactivo para el debate sobre los materiales on-line facilitados en el espacio virtual de la asignatura. |
Pràctiques a través de TIC |
Resolución de un supuesto práctico sobre algún tema central de la asignatura. |
Sessió Magistral |
Materiales proporcionados por el profesor más sesiones virtuales de desarrollo. |
Atenció personalitzada |
Apoyo al estudiante para ayudarle en la comprensión de las cuestiones centrales de la asignatura y desarrallo de sus propios puntos de vista al respecto. |
Descripció |
El profesor atenderá al estudiante virtualmente en relación con las consultas que surjan en relación con los distintos aspectos del programa, así como en relación con la evaluación. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Desarrollo de un caso práctico sobre alguna de las cuestiones centrales de la asignatura. |
30% |
Proves de desenvolupament |
|
Dos pruebas a la largo del curso, una a propósito de un texto, la otra a partir de la sugerencia de un tema a desarrollar, que se corresponderá con los debates desarrollados en los foros de discusión a lo largo del curso. |
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segunda convocatoria consistirá en una prueba correspondiente a cada una de las realizadas durante el curso, que el estudiante deberá superar en función de lo que no haya superado en la evaluación continua. Durante la realización de actividades y pruebas evaluativas en el aula, el alumno no podrá utilizar ningún tipo de dispositivo de comunicación, transmisión y almacenamiento de datos que no esté expresamente autorizado para la prueba. La realización demostrativamente fraudulenta de alguna actividad evaluativa de alguna asignatura tanto en soporte material como virtual y electrónico comporta para el estudiante la nota de suspenso de esta actividad evaluativa. |
Bàsica |
|
Las fuentes de información a utilizar por el estudiante se comunicarán a través del espacio virtual correspondiente a la asignatura. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|