Type A
|
Code |
Competences Specific | | A7 |
Entendre els principis bàsics de l'economia (tant a nivell microeconòmic com macroeconòmic) i la seva influència sobre el sector financer. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A7 |
Sap explicar i analitzar el mercat de competència perfecta.
Analitza els efectes de les fallades de mercat en els mercats competitius.
Entén la integració dels mercats locals i nacionals dintre del mercat internacional.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
| | B7 |
Coneix el concepte de desenvolupament sostenible
Identifica els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible
Aprofundeix en les habilitats i actituds necessàries per integrar el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1 |
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Topic |
Sub-topic |
CONCEPTES BÀSICS |
|
1. Introducció |
|
2. La demanda |
• Components
• Elasticitat
• Demanda de mercat
|
3. L'oferta |
• Components
• Elasticitat
• Oferta de mercat
|
4. L'equilibri de mercat |
• Equilibri i forces de mercat
• Estàtica comparativa
• Avaluació de l’equilibri: excedent dels consumidors, excedent dels productors, eficiència |
5. La intervenció de l'Estat |
• Preus màxims i mínims
• Impost i subsidis sobre la quantitat
• Incidència sobre els consumidors i els productors |
TEMES DE MICROECONOMIA |
|
6. Hi ha sempre competència als mercats? |
|
7. És positiva la globalització econòmica? |
|
8. El problema de les externalitats |
|
9. El problema dels béns públics |
|
10. El problema de la informació incompleta |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
37 |
37 |
74 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
13 |
34 |
47 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
4 |
8 |
Proves pràctiques |
|
1 |
4 |
5 |
Proves mixtes |
|
1 |
10 |
11 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne (fora de l'aula) i del professor (a l'aula). |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Al principi del curs cada professor indicarà les seves hores d'atenció. |
Description |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Al principi del curs cada professor indicarà les seves hores d'atenció. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Examen final: resolució de preguntes tipus tests, de preguntes curtes i/o exercicis. |
50% |
Proves objectives de tipus test |
|
Resolució de preguntes tipus test al llarg del quadrimestre |
40% |
Proves pràctiques |
|
Resolució de casos, experiments,... al llarg del quadrimestre |
10% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Comentari sobre la 1a convocatòria (avaluació continuada): al final del quadrimestre es realitzarà un examen final, que representarà el 50% de l'avaluació continuada. Amb independència de quina és la qualificació obtinguda en la resta de proves de l'avaluació continuada, aprovar aquest examen final és una condició necessària per poder aprovar l'assignatura. Comentari sobre la 2 ª convocatòria: consistirà en la realització d'un examen, que valdrà el 100% de la nota final. Aquest examen es basarà en la resolució de preguntes tipus test, de preguntes curtes i / o exercicis. Durant la realització dels exàmens NO es permetrà l'ús o la tinença de calculadores o de dispositius de comunicació i transmissió de dades. Cometre errors ortogràfics i gramaticals en les proves d'avaluació serà penalitzat amb una reducció de la nota. |
Bàsica |
|
· Bernanke, B. i Frank, R. (2007): Principiosde economía. Ed.McGrawHill,Madrid . Krugman, P.; Wells, R. i Graddy, K. (2014): Fundamentos de Economía. 3ª edició. Ed. Reverté, Barcelona · Mankiw, N. G. (2012): Principiosde Economía. Ed. Paraninfo, Madrid. · Samuelson, P. i Nordhaus, W. D. (2010): Economía. Ed.McGrawHill, Madrid · Schiller, B. R. (2008): Principiosde economía. Ed.McGrawHill,Madrid |
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|