Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Analitzar amb rigor científic estudis de cas d'empreses i problemes empresarials i emetre informes d'assessorament i consultoria que donin resposta a aquests problemes. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Entén com els consumidors prenen les seves decisions de compra.
Entén les teories del comportament del consumidor i les seves implicacions per a les estratègies de màrqueting.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
| | B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Accepta i compleix les normes del grup
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
| | B6 |
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
En les seves presentacions utilitza medis de suport
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
Fa presentacions interessants i convincents
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1: INTRODUCCIÓ: EL ROL DE L’ESTUDI DEL COMPORTAMENT DEL CONSUMIDOR EN LA DIRECCIÓ ESTRATÈGICA DE MÀRQUETING |
Introducció al Comportament del Consumidor
• El comportament del consumidor com a camp d’estudi
• Raons per estudiar el consumidor
|
TEMA 2: ELS CONSUMIDORS COM A INDIVIDUS |
La Percepció
• El procés de percepció
• El sistema sensorial
• Llindars sensorials
L’Aprenentatge i la memòria
• Teories d’aprenentatge
• La memòria
La Motivació i els valors
• El procés de motivació
• Teories de motivació
• Valors dels consumidors
La Personalitat
• Teories de personalitat
• El ‘Jo’ i auto-imatge
|
TEMA 3: EL CONSUMIDOR I SOCIETAT |
La Influència dels Grups
• Grups de referència
• La presa de decisions organitzacionals
• La presa de decisions familiars
Cultures
• La cultura i el consumidor
• Subcultures
|
TEMA 4: LA PRESA DE DECISIONS DE COMPRA |
El procés de decisió de compra
Tipus de decisions
Efectes situacionals |
TEMA 5: APLICACIONS |
El consumidor ètic
El consumidor postmodern
El consumidor i el temps d'espera
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
4 |
6 |
Sessió Magistral |
|
50 |
84 |
134 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
8 |
0 |
8 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es farà la presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Explicar els continguts de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets |
Descripció |
Utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Examen Final |
50% |
Proves pràctiques |
|
Treballs en grup i/o individuals |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Hi haurà treballs d'avaluació continuada en grup. Els treballs representaran el 50% de la nota final de l'assignatura. Per tal de tenir nota d'avaluació continuada, cal treure un mínim de 4/10 en l'examen final de l'assignatura. En segona convocatòria el 100% de la nota és l'examen final. |
Bàsica |
Solomon, Michael, Comportamiento del Consumidor, Pearson Educación, 2013
|
|
Complementària |
Schiffman, L.G. , Comportamiento del Consumidor, Pearson Educación, 2005
Blackwell, R.D.; Miniard, P.W. and Engel, J.F, Comportamiento del Consumidor, Thomson, 2002
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
DIRECCIÓ ESTRATÈGICA DE MÀRQUETING/16214115 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
TÈCNIQUES DE COMUNICACIÓ I VENDES/16214213 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE MÀRQUETING/16214114 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|