Type A
|
Code |
Competences Specific |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Bloc 1. FONAMENTS BÀSICS
Estructura de la matèria: Estructura de l’àtom. Configuració electrònica i propietats periòdiques.
Enllaç químic: Tipus d’enllaç. Interaccions intermoleculars Exemples d’obtenció de la forma y geometria de molècules senzilles.
Estats d’agregació de la matèria: Gasos i dissolucions.
Resolució d’exercicis i de qüestions relacionades amb els conceptes anteriors.
|
|
Bloc 2.TERMODINÀMICA I EQUILIBRI
Energia lliure i espontaneïtat.
Equilibri químic: Constant d’equilibri. Factors que afecten a l’equilibri químic. Principi de Le Chatelier.
Equilibri àcid-base: Reaccions àcid-base. Producte iònic de l’aigua i pH. Constant d’acidesa/basicitat. Neutralització.
Electroquímica: Reaccions d’oxidació-reducció. Potencial estàndard d’elèctrode. Funcionament de piles galvàniques. Piles electrolítiques. Resolució d’exercicis i de qüestions relacionades amb els conceptes anteriors.
|
|
Bloc 3. FONAMENTS D’ENGINYERIA QUÍMICA
Fonaments: paràmetres d’un procés químic. Concepte d’operació bàsica. Balanços de matèria i energia.
Operacions bàsiques en enginyeria química: Operacions bàsiques controlades per transferència de matèria i matèria/calor.
Resolució d’exercicis i de qüestions relacionades amb els conceptes anteriors. |
|
Bloc 4. INTRODUCCIÓ A LA QUÍMICA ORGÀNICA E INORGÀNICA INDUSTRIAL.
Química orgànica Industrial: Carboni i compostos orgànics. Classificació. Propietats físiques i químiques. Principals tipus de reaccions orgàniques.
Química inorgànica Industrial:Compostos inorgànics. Processos industrials.
Resolució d’exercicis i de qüestions relacionades amb els conceptes anteriors.
|
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
25 |
35 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
21 |
35 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
6 |
9 |
Pràctiques a laboratoris |
|
12 |
24 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i pla de treball: estructura, avaluació i bibliografia.
|
Sessió Magistral |
Desenvolupament teòric amb exemples entenedors dels diferents blocs per part del professor de l'assignatura. El material es presentarà amb l'ajut de suports com el power point. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
En base les classes magistrals, es formularà, analitzarà, ressoldrà i debatirà un problema o exercici relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Presentació audiovisual dels resultats de les pràctiques. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització al laboratori dels experiments necessaris per complir els objectius de la pràctica. |
Atenció personalitzada |
A l'inici de curs s'informarà als alumnes de l'horari d'atenció. L'atenció personalitzada es concertara a través de mail. |
Description |
S'efectuaràn reunions individuals a petició de l'alumne per atendre i resoldre dubtes de l'assignatura. Segons el seu criteri, el professor podrà convocar també als alumnes a entrevistes individuals per tractar questions relacionades amb el desenvolupament de l'assignatura. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Problemes o exercicis d'una hora de durada que es faran a l'aula individualment o en grup i que s'avaluaran. |
25% |
Presentacions / exposicions |
|
Presentació audiovisual dels resultats i conclusions de cada pràctica. Durada 10 minuts. Preguntes del professor, respostes del grup. Durada 20 minuts. |
5% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Presentació dels informes de les pràctiques de laboratori. |
20% |
Proves mixtes |
|
Dues proves de dues hores de durada que es faran a l'aula individualment i que s'avaluaran. Consistiran en preguntes de resposta curta, de tipus test o preguntes de desenvolupament. Cada prova tindrà un pes de 25% del total de l'avaluació. |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Els alumnes que no superin la primera convocatòria mantindran les notes de les pràctiques (20%) i exposicions (5%) per la segona convocatòria. L'examen final de la segona convocatòria tindrà un pes de 75%. No es poden tenir mòbils ON durant l'examen. No es poden tenir els mòbils a la vista i l'alumne no pot manipular-los durant la prova. L'alumne no pot usar cap mitjà de comunicació externa ni pot connectar-se a la xarxa per fer quelcom que no sigui estrictament permès a l'examen. |
Bàsica |
José Costa López, Curso de ingeniería química: introducción a los procesos, las operaciones unitarias y los fenómenos de transporte, Editorial Reverté, 1994
Peter W. Atkins, Química General, Editorial Omega, 1992
J.B. Moulijn, M. Makkee, A. van Diepen, Chemical process technology, Editorial John Wiley and Sons, Ltd, 2001
D.A. Skoog, D.M. West, F.J. Holler, S.R. Crouch, Fundamentos de química analítica, 8a ed. Thomson, 2005
Richard M. Felder y Ronald W. Rousseau, Principios elementales de los precesos químicos, 3a ed. Méjico:Limusa Wiley, 2003
Peter W. Atkins, Loretta Jones, Principios de química, 3a ed. Panamericana, 2006
|
|
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|