DATOS IDENTIFICATIVOS 2016_17
Asignatura (*) PROGRAMACIÓ Código 17224114
Titulación
Grau d'Enginyeria Telemàtica (2010)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Obligatòria Segon 1Q
Impartición
Departamento Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
VALLS MATEU, AÏDA
DUCH GAVALDÀ, JORDI
Correo-e aida.valls@urv.cat
jordi.duch@urv.cat
david.sanchez@urv.cat
Profesores/as
VALLS MATEU, AÏDA
DUCH GAVALDÀ, JORDI
SÁNCHEZ RUENES, DAVID
Web http://moodle.urv.cat
Descripción general e información relevante Aquesta assignatura presenta el model de programació orientada a objectes i aprofundeix en les tècniques de programació estudiades en el curs anterior. Les classes del grup del matí s'impartiran en català mentre que les classes del grup de tarda es faran en anglès.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A4 Capacitat per analitzar, utilitzar i desenvolupar tecnologia en l’àmbit de les telecomunicacions.
 FB2 Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria.
 RT7 Coneixement i utilització dels fonaments de la programació en xarxes, sistemes i serveis de telecomunicació.
 TEL4 Capacitat de descriure, programar, validar i optimitzar protocols i interfícies de comunicació en els diferents nivells d'una arquitectura de xarxes.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B2 Coneixement de matèries bàsiques i tecnologies, que el capaciti per a l’aprenentatge de nous mètodes i tecnologies, així com que el doti d’una gran versatilitat per adaptar-se a noves situacions.
 B3 Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses, comprenent la responsabilitat ètica i professional de l’activitat de l’Enginyer Tècnic de Telecomunicació.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A4 És capaç d’implementar una aplicació basada en el paradigma orientat a objectes usant el llenguatge Java.
Implementa estructures de dades lineals en memòria estàtica.
 FB2 És capaç d’implementar una aplicació basada en el paradigma orientat a objectes usant el llenguatge Java.
Dissenya una interfície gràfica senzilla, i implementa usant les eines SWING proporcionades pel llenguatge Java.
 RT7 És capaç d’implementar una aplicació basada en el paradigma orientat a objectes usant el llenguatge Java.
 TEL4 Dissenya aplicacions orientades a objectes i representa usant el llenguatge UML.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B2 Coneix els conceptes bàsics de programació orientada a objectes.
Implementa estructures de dades lineals en memòria estàtica.
 B3 Dissenya aplicacions orientades a objectes i representa usant el llenguatge UML.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C4 Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric

Continguts
tema Subtema
1. Programació orientada a objectes (POO): Encapsulació de la informació. 1.1 Classes, objectes, mètodes i variables d'instància. Constructors.
1.2 Modificadors de Classe (public, private, static, ...).
1.3 Composició de classes. Enumerats.
1.4 Introducció a les estructures de dades.
2. Programació orientada a objectes (POO): Herència i Polimorfisme. 2.1 Herència: superclasses i subclasses. Modificador protected.
2.2 Jerarquia de classes. La classe Object.
2.3 Polimorfisme.
2.4 Classes i mètodes abstractes
2.5 Classes i mètodes final
2.6 Creació i ús d'interfaces.
3. Introducció al disseny d'aplicacions utilitzant POO. 3.1 Packages.
3.2 Manegament d'excepcions.
3.3 Fluxos d'informació: arxius.
3.4 Disseny de la interfície gràfica de l'aplicació.
3.5 Introducció a UML.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
FB2
2 0 2
Sessió Magistral
A4
FB2
B2
16 16 32
Resolució de problemes, exercicis
A4
B3
8 16 24
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A4
B3
26 26 52
Pràctiques a través de TIC
A4
RT7
TEL4
B3
C4
2 26 28
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves objectives de preguntes curtes
A4
FB2
B2
4 6 10
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació dels professors i de l'assignatura (continguts, metodologies, resultats d'aprenentatge, competències, material bibliogràfic i recomanacions generals).
Sessió Magistral Classes teòriques del professor. Es presentaran els conceptes amb exemples. Les classes del matí es faran en català i les classes de la tarda en anglès.
Resolució de problemes, exercicis Sessions de classe on els estudiants hauran de resoldre un problema, individualment o en grup.
També inclou sessions de classe on els estudiants hauran de portar la solució feta a uns problemes que s'els haurà plantejat a la sessió anterior.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Classes pràctiques als laboratoris, on els estudiants hauran de resoldre de forma individual uns exercicis a l'ordinador usant el llenguatge Java i l'entorn Eclipse.
Pràctiques a través de TIC Es demanarà la realització de diverses pràctiques (individuals i/o en grup) que es presentaran en horari de classe, però s'hauran de fer a casa.
Totes les pràctiques s'avaluaran i d'algunes d'elles es requerirà una documentació escrita que també es puntuarà.
L'última pràctica s'emmarca en un projecte de treball conjunt amb alumnes de quart del GEI.
Atenció personalitzada Consultes realitzades al despatx del professor en l'horari pre-establert.

Atenció personalitzada
descripción
Us podeu posar en contacte amb els professors a través del correu electrònic i/o en les hores de consulta que podeu consultar a la web de l'ETSE.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Pràctiques a través de TIC
A4
RT7
TEL4
B3
C4
Es demanaran diverses pràctiques a resoldre individualment o en equip.
Es punturà el disseny, implementació i també la documentació escrita requerida. Per a poder superar l'assignatura caldrà obtenir una nota mitjana de 5.
40
Proves objectives de preguntes curtes
A4
FB2
B2
Es faran dues proves durant el curs, que no alliberen matèria. Per a poder superar l'assignatura caldrà obtenir una nota mitjana de 5. 60
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

En el cas de que l'alumne no superi l'avaluació en 1ª convocatòria disposa de mecanismes per a recuperar la/les parts pendents:

  • La recuperació de la part de proves escrites se fa mitjançant un examen escrit (60%)
  • La recuperació de pràctiques se fa amb una pràctica global (40%).

Durant els exàmens no es podràfer ús de cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. El nocompliment d'aquest punt suposa automàticament la no superació de l'examen.


Fonts d'informació

Bàsica Herbert Schildt, Java 8, última edició,
Paul Deitel, Harvey Deitel, Java. Cómo programar, última edició disponible,

Complementària J.Cohoon, J. Davidson , Programación en Java 5.0, última edició disponible,
Rogers CadenHead, Programación Java 7, última edició disponible,
David Camacho, Jose M Valls, Jesus Garcia i altres, Programación, Algoritmos y ejercicios resueltos en JAVA, última edició disponible,

Recomanacions


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ/17224001
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.