DATOS IDENTIFICATIVOS 2016_17
Asignatura (*) FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ Código 17234001
Titulación
Grau d'Enginyeria Informàtica (2010)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Formació bàsica Primer 1Q
2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
ALVAREZ FERNANDEZ, SUSANA MARIA
MALLAFRÉ PORTA, FRANCESC XAVIER
GARCÍA-BARROSO VILLALONGA, CARLOS
GARCÍA FAMOSO, MARÍA MONTSERRAT
Correo-e montse.garcia@urv.cat
francesc.serratosa@urv.cat
susana.alvarez@urv.cat
francescxavier.mallafre@urv.cat
carlos.garciabarroso@urv.cat
gabriel.plana@urv.cat
carles.angles@urv.cat
Profesores/as
GARCÍA FAMOSO, MARÍA MONTSERRAT
SERRATOSA CASANELLES, FRANCESC D'ASSÍS
ALVAREZ FERNANDEZ, SUSANA MARIA
MALLAFRÉ PORTA, FRANCESC XAVIER
GARCÍA-BARROSO VILLALONGA, CARLOS
PLANA GAVALDÀ, GABRIEL
ANGLÉS TAFALLA, CARLES
Web http://moodle.urv.cat
Descripción general e información relevante Iniciar a l’alumne en la programació d'aplicacions. Introduir els elements i tècniques per a dissenyar programes simples. Experimentar els conceptes amb l'ajuda de casos pràctics.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 FB4 Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B2 Coneixement de les matèries bàsiques i tecnologies, que capacitin per a l’aprenentatge i desenvolupament de nous mètodes i tecnologies, així com les que els dotin d’una gran versatilitat per adaptar-se a noves situacions.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 FB4 Dissenya algorismes per a la resolució de problemes simples.
Coneix els tipus bàsics de dades, vectors, taules i la seva creació estàtica i dinàmica.
Implementa algorismes en un llenguatge de programació estructurat.
Comprèn el procés de compilació.
Aplica estratègies de validació pràctica de la solució obtinguda.
Documenta el procés de creació de les aplicacions desenvolupades.
Coneix un algorisme bàsic d'ordenació.
Utilitza el terminal de text com a entrada i sortida i sortida d'informació.
Utilitza els fitxers seqüencials per emmagatzemar i recuperar informació.
Defineix subrutines.
Utilitza i crea biblioteques de subrutines.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B2 Dissenya algorismes per a la resolució de problemes simples.
Utilitza i crea biblioteques de subrutines.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C2 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals

Continguts
tema Subtema
Introducció a la programació Cicle de vida del programari. Definició d'algorisme i programa. Compiladors i intèrprets. Entorns per construir programes.
Elements bàsics Elements bàsics dels algorismes estructurats: tipus de dades simples, estructures de control, entrada/sortida. Fitxers. Dades estructurades bàsiques: taules i matrius.
Tractament de seqüències Esquemes de tractament dels elements d'una seqüència: recorregut i cerca
Disseny d'algorismes Introducció al disseny descendent. Subrutines i llibreries
Dades estructurades complexes. Definició de tipus complexes a partir de tipus simples: registres
Algorismes d'ordenació Algorisme de Bombolla, Inserció i Selecció

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
FB3
B2
C2
24 12 36
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
FB3
B2
14 7 21
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
FB3
B2
C2
14 14 28
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves de desenvolupament
FB4
B2
4 10 14
Proves pràctiques
FB4
B2
C2
15 28 43
Proves mixtes
FB4
B2
0 4 4
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Es dona una visió global del món de la programació i es presenta el marc i les eines de treball que s'utilitzarà en l'assignatura
Sessió Magistral Es presenten els conceptes de cada un dels temes, S'acompanya de material de suport, presentacions i bibliografia específica
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Es proposen i resolen problemes lligats a cada tema
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Es desenvolupen petites pràctiques que treballen els conceptes presentats fins al moment a l'assignatura. La dificultat i durada dels exercicis serà incremental al moment del curs
Atenció personalitzada Es realitza un seguiment dels exercicis plantejants a classe.

Atenció personalitzada
descripción
L'alumne té al seu abans les hores de consulta que els professors de l'assignatura designen per a poder treballar els dubtes que va tenint. A meitat del quadrimestre es fa un seguiment de l'evolució que té cada alumne fins al moment.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves de desenvolupament
FB4
B2
Al llarg del curs es faran diverses proves de desenvolupament que valoraran l'adquisició dels conceptes treballats i la seva aplicació en la resolució de problemes. 60%
Proves pràctiques
FB4
B2
C2
S'avaluen les pràctiques que es van desenvolupant al llarg del curs. 40%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Per superar l'assignatura cal:

  • Tenir nota en les dues proves: de desenvolupament i pràctiques.
  • Aprovar la prova teòrica que engloba els continguts de l'assignatura.

Fonts d'informació

Bàsica Luis Joyanes Aguilar, Fundamentos de programación. Algoritmos, estructura de datos y objectos., ultima,
Felix García Carballeira i altres, Problemas resueltos de programación en lenguaje C, ultima,

Complementària

Recomanacions

Asignaturas que continúan el temario
FONAMENTS DE COMPUTADORS/17234002


 
Otros comentarios
Cal treballar de forma continuada.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.