IDENTIFYING DATA 2016_17
Subject (*) PROGRAMACIÓ Code 17234114
Study programme
Grau d'Enginyeria Informàtica (2010)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Obligatòria Segon 1Q
Modality and teaching language
Department Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinator
VALLS MATEU, AÏDA
DUCH GAVALDÀ, JORDI
E-mail aida.valls@urv.cat
jordi.duch@urv.cat
david.sanchez@urv.cat
Lecturers
VALLS MATEU, AÏDA
DUCH GAVALDÀ, JORDI
SÁNCHEZ RUENES, DAVID
Web http://moodle.urv.cat
General description and relevant information Aquesta assignatura presenta el model de programació orientada a objectes i aprofundeix en les tècniques de programació estudiades en el curs anterior. Les classes del grup del matí s'impartiran en català mentre que les classes del grup de tarda es faran en anglès.

Competències
Type A Code Competences Specific
 CM3 Capacitat per comprendre la importància de la negociació, els hàbits de treball efectius, el lideratge i les habilitats de comunicació en tots els entorns de desenvolupament de programari.
 CM7 Coneixement, disseny i utilització de forma eficient dels tipus i les estructures de dades més adequats per resoldre un problema.
 CM8 Capacitat per analitzar, dissenyar, construir i mantenir aplicacions de forma robusta, segura i eficient, triant el paradigma i els llenguatges de programació més adequats.
Type B Code Competences Transversal
 B8 Capacitat de treballar en grup i en un entorn multilingüe i multidisciplinar.,
Type C Code Competences Nuclear
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 CM3 Participa i col·labora activament en les tasques de l'equip, porta a terme la seva aportació individual en el temps previst, té en compte l'aportació dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
 CM7 Coneix els conceptes bàsics de programació orientada a objectes.
Implementa estructures de dades lineals en memòria estàtica.
 CM8 És capaç d’implementar una aplicació basada en el paradigma orientat a objectes usant el llenguatge Java.
Dissenya aplicacions orientades a objectes i representa usant el llenguatge UML.
Dissenya una interfície gràfica senzilla, i implementa usant les eines SWING proporcionades pel llenguatge Java.
Type B Code Learning outcomes
 B8 Participa i col·labora activament en les tasques de l'equip, porta a terme la seva aportació individual en el temps previst, té en compte l'aportació dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
Type C Code Learning outcomes
 C4 Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric

Continguts
Topic Sub-topic
1. Programació orientada a objectes (POO): Encapsulació de la informació. 1.1 Classes, objectes, mètodes i variables d'instància. Constructors.
1.2 Modificadors de Classe (public, private, static, ...).
1.3 Composició de classes. Enumerats.
1.4 Introducció a les estructures de dades.
2. Programació orientada a objectes (POO): Herència i Polimorfisme. 2.1 Herència: superclasses i subclasses. Modificador protected.
2.2 Jerarquia de classes. La classe Object.
2.3 Polimorfisme.
2.4 Classes i mètodes abstractes
2.5 Classes i mètodes final
2.6 Creació i ús d'interfaces.
3. Introducció al disseny d'aplicacions utilitzant POO. 3.1 Packages.
3.2 Manegament d'excepcions.
3.3 Fluxos d'informació: arxius.
3.4 Disseny de la interfície gràfica de l'aplicació.
3.5 Introducció a UML.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
CM7
CM8
16 16 32
Resolució de problemes, exercicis
CM7
CM8
8 16 24
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
CM7
CM8
26 26 52
Pràctiques a través de TIC
CM3
B8
C4
2 26 28
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves objectives de preguntes curtes
CM7
CM8
4 6 10
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Presentació dels professors i de l'assignatura (continguts, metodologies, resultats d'aprenentatge, competències, material bibliogràfic i recomanacions generals).
Sessió Magistral Classes teòriques del professor. Es presentaran els conceptes amb exemples.
Les classes del matí es faran en català i les classes de la tarda en anglès.
Resolució de problemes, exercicis Sessions de classe on els estudiants hauran de resoldre un problema, individualment o en grup.
També inclou sessions de classe on els estudiants hauran de portar la solució feta a uns problemes que s'els haurà plantejat a la sessió anterior.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Classes pràctiques als laboratoris, on els estudiants hauran de resoldre de forma individual uns exercicis a l'ordinador usant el llenguatge Java i l'entorn Eclipse.
Pràctiques a través de TIC Es demanarà la realització de diverses pràctiques (individuals i/o en equip) que es presentaran en horari de classe, però s'hauran de fer a casa.
Totes les pràctiques s'avaluaran i d'algunes d'elles es requerirà una documentació escrita que també es puntuarà.
L'última pràctica s'emmarca en un projecte de treball conjunt amb alumnes de quart del GEI.
Atenció personalitzada Consultes realitzades al despatx del professor en l'horari pre-establert.

Atenció personalitzada
Description
Us podeu posar en contacte amb els professors a través del correu electrònic i/o en les hores de consulta que podeu consultar a la web de l'ETSE.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Pràctiques a través de TIC
CM3
B8
C4
Es demanaran diverses pràctiques a resoldre individualment o en equip.
Es punturà el disseny, implementació i també la documentació escrita requerida. Per a poder superar l'assignatura caldrà obtenir una nota mitjana de 5.
40
Proves objectives de preguntes curtes
CM7
CM8
Es faran dues proves durant el curs, que no alliberen matèria. Per a poder superar l'assignatura caldrà obtenir una nota mitjana de 5. 60
Others  
 
Other comments and second exam session

En el cas de que l'alumne no superi l'avaluació en 1ª convocatòria disposa de mecanismes per a recuperar la/les parts pendents:

  • La recuperació de la part de proves escrites se fa mitjançant un examen escrit (60%)
  • La recuperació de pràctiques se fa amb una pràctica global (40%).

Durant els exàmens no es podrà fer ús de cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. El no compliment d'aquest punt suposa automàticament la no superació de l'examen.


Fonts d'informació

Bàsica Herbert Schildt, Java 8, última edició disponible,
Paul Deitel, Harvey Deitel, Java. Cómo programar., última edició disponible,

Complementària J.Cohoon, J. Davidson, Programación en Java 5.0, última edició disponible,
Rogers CadenHead, Programación Java 7, última edició disponible,
David Camacho, Jose M Valls, Jesus Garcia i altres, Programación, Algoritmos y ejercicios resueltos en JAVA, última edició disponible,

Recomanacions

Subjects that continue the syllabus
ESTRUCTURES DE DADES/17234115

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
METODOLOGIES DE LA PROGRAMACIÓ/17234116

Subjects that it is recommended to have taken before
FONAMENTS DE PROGRAMACIÓ/17234001
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.