Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Capacitat per projectar, calcular i dissenyar productes, processos i instal·lacions en tots els àmbits de l'enginyeria informàtica. |
| A3 |
Capacitat per a la modelització matemàtica, càlcul i simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques d'investigació, desenvolupament i innovació en tots els àmbits relacionats amb l'enginyeria informàtica. |
| D1 |
Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de l'enginyeria informàtica, amb caràcter generalista, i en contextos més amplis i multidisciplinaris. |
| T5 |
Capacitat per analitzar les necessitats d'informació que es plantegen en un entorn i dur a terme el procés de construcció d'un sistema d'informació en totes les seves etapes. |
| T9 |
Capacitat per aplicar mètodes matemàtics, estadístics i d'intel•ligència artificial per modelitzar, dissenyar i desenvolupar aplicacions, serveis, sistemes intel•ligents i sistemes basats en el coneixement. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B3 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar.
| | A3 |
Aplica les tècniques apreses en contextos concrets.
| | D1 |
Analitza els problemes i les causes des d'un enfocament global i a mitjà i llarg termini.
Integra dispositius i/o mètodes computacionals en contextos diversos.
| | T5 |
Identifica els components d'un problema de presa de decisions i sap decidir el tipus de model de presa de decisions més adequat.
| | T9 |
Diferencia els diversos tipus d'agents intel·ligents i sap utilitzar-los.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B3 |
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
|
tema |
Subtema |
Agents intel·ligents (6 hs) |
Agents intel·ligents. Definició. Propietats. Característiques. Tipologia. |
Sistemes multi-agent (24 hs) |
Introducció als sistemes intel·ligents distribuïts. Comunicació. Estàndards. Coordinació. Negociació. Planificació distribuïda. Votacions. Subhastes. Formació de coalicions. Aplicacions dels sistemes multi-agent a problemes reals. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Sessió Magistral |
|
25 |
37.5 |
62.5 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
15 |
25 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Debats |
|
4 |
6 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
6 |
9 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, descrivint el temari, bibliografia, metodologia de treball, mecanisme d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica per part del professor dels continguts de l’assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització d’exercicis pràctics usant les TIC i guiades pel professor. |
Presentacions / exposicions |
Presentació del treball pràctic realitzat al final del quadrimestre. |
Debats |
Discussió durant el quadrimestre de l'exercici pràctic a realitzar. |
Atenció personalitzada |
Ajuda personalitzada per aclarir els dubtes sobre els conceptes teòrics i per resoldre exercicis pràctics utilitzant tecnologia d'agents. |
descripción |
Ajuda personalitzada per aclarir els dubtes sobre els conceptes teòrics i per resoldre exercicis pràctics utilitzant tecnologia d'agents. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Realització en equip d’exercicis pràctics usant les TIC |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
Presentació d'un exercici associat a l'assignatura |
10% |
Debats |
|
Discussió sobre el disseny i la implementació de l'exercici pràctic |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Preguntes i exercicis sobre els continguts teòrics de l'assignatura |
40% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'avaluació en segona convocatòria tindrà els mateixos components que la primera. Aquest Màster ja està en extinció. |
Bàsica |
A. Mas , Agentes software y sistemas multi-agente , Pearson-Prentice Hall , 2005
M.Wooldridge , An introduction to multiagent systems (2nd ed) , Wiley , 2009
|
|
Complementària |
, Info. plana web JADE , ,
, Journal of Autonomous Agents and Multi-Agent Systems , ,
Isern, Sánchez , Guia de programació de sistemes multiagent en JADE 3.3 , DEIM-RT-05-001 , 2005
G.Weiss , Multiagent Systems. A Modern Approach to Distributed Artificial Intelligence , MIT Press , 1999
M.Fasli , Agent technology for e-commerce , Wiley, 2007
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|