Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial, en contextos més amplis i multidisciplinaris.
|
| A4 |
Capacitat per dissenyar, desenvolupar, gestionar i avaluar mecanismes de certificació i garantia de seguretat en el tractament i accés a la informació en un sistema de processament local o distribuït.
|
| G1 |
Capacitat per projectar, calcular i dissenyar productes, processos i instal·lacions en els àmbits de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial
|
| G2 |
Capacitat per a la modelització matemàtica, càlcul i simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques d'investigació, desenvolupament i innovació en els àmbits de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Analitza els problemes i les seves causes des d'un enfocament global i de mitjà i llarg termini.
| | A4 |
Dissenya aplicacions reals amb bases de dades i accés biomètric.
| | G1 |
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar.
| | G2 |
Aplica les tècniques apreses en contextos concrets.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Mòdul 1: La Biometria per la identificació de les persones |
1 Els inicis
2 Reconeixement Biomètric
3 Els sistemes biomètrics
4 Les característiques biomètriques
5 Aplicacions dels Sistemes Biomètrics
6 Història de l'Biometria
7 Biometria, Cinema i Art
8 Reflexions sobre una societat Biomètrica
|
Mòdul 2: Avaluació dels Sistemes Biomètrics en Aplicacions Reials |
1 Errors dels Sistemes Biomètrics
2 Avaluació d'un Sistema Biomètric
3 Primeres Grans Aplicacions Reials
|
Mòdul 3: Reconeixement de les Persones per l'Dit |
1 Dispositius de Captura del Dit
2 Anàlisi i Representació del Dit
3 Processament de la Imatge del Dit
4 Detecció de Singularitats i del Nucli
5 Millora de la Imatge del Dit
6 Detecció de les Minutiae
7 Comparació de Dits
8 Classificació dels dits
|
Mòdul 4: Reconeixement de les Persones per la Cara |
1 Etapes dels sistemes de reconeixement de persones per la cara
2 Detecció de les cares
3 Normalització de la cara
4 Extracció de les característiques
5 Verificació d'una cara
6 Identificació d'una cara
7 Generació de cares
|
Mòdul 5: Reconeixement de les Persones per Iris |
1 Anatomia d'Iris
2 Història de la Biometria basada en Iris
3 El mètode de Daugman
4 Obtenció de la Imatge de l'Ull
5 Localització de Sant Martí
6 Normalització de la Regió d'Iris
7 Generació del codi d'Iris
8 Comparació de Sant Martí
|
Mòdul 6: Seguretat en els Sistemes Biomètrics |
1 Objectius de l'atac a un sistema biomètric
2 Punts febles dels sistemes biomètrics
3 Defenses específiques per millorar la seguretat en sistemes biomètrics
4 Atacs Directes
5 Atacs indirectes
6 Atacs Side channel
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Treballs |
|
13 |
19.5 |
32.5 |
Fòrums de discussió |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Lectura i estudi de materials |
|
25 |
37.5 |
62.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
3 |
6 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Presentacions / exposicions |
|
Treballs |
|
Fòrums de discussió |
|
Lectura i estudi de materials |
|
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Consultes per correu electrònic |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
|
20% |
Treballs |
|
|
70% |
Proves objectives de tipus test |
|
|
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Maltoni, Maio, Jain, Prabhakar, Handbook of fingerprint recognition, Springer, Any 2009, ISBN 978-1-84882-253-5
Li et al, Handbook of Face Recognition, Springer, , Springer, Any 2005, ISBN 0-387-40595-X
Kaushik Roy & Prabir Bhattacharya,, "Iris Recognition. A Machine Learning Approach, Editorial Verlag Dr. Muller, , Any 2008, ISBN 978-3-639-08259-3
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|