Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Conèixer i comprendre de forma integrada els organismes a nivell molecular, cel•lular i metabòlic |
| A7 |
Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Comprendre com diferents tipus d'alteracions moleculars poden causar malalties als humans
| | A7 |
Ser capaç de trobar informació recent sobre la biologia molecular de les patologies humanes en la bibliografia científica i les bases de dades.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
Tema |
Subtema |
A. Temari
1. Introducció: Variació genètica i els seus tipus. Tipus d'herència. Conceptes.
2. Malalties monogèniques: Introducció. Mutacions silencioses. Insomni Familiar Fatal. Síndrome de Swyer.
3. Malalties mitocondrials: Introducció. MELAS. LOH
4. Malalties poligèniques & multifactorials: Introducció. Epidemiologia del Càncer. Càncer de mama. Diabetes.
B. Problemes de Genètica
C. Seminaris
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Treballs |
|
0 |
10 |
10 |
Sessió Magistral |
|
21 |
21 |
42 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
2 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
2 |
4 |
6 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a la Patologia Molecular. Explicació de la forma de treballar. Explicació de que s'espera dels estudiants i de com serà avaluada l'assignatura. Recomanacions i metodologies |
Treballs |
Redacció d'un treball sobre una malaltia de base genètica |
Sessió Magistral |
Explicación de malalties de base genética. Seminaris. |
Presentacions / exposicions |
Exposició del treballs elaborats pels alumnes. |
Atenció personalitzada |
Ajud del professor sobre els duptes plantejats pels estudiants en el desenvolupament del treball. Consells sopbre l'índex, l'esxposició, la redacció en general i el format. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Problemes de genètica de tipus d'herència, marcadors,... |
Descripció |
Consultes dels estudiants, els dilluns en acabar la classe.
Via correu electrònic: luismelchor.gallart@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treball individual o en parella |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral |
5% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Part de l'exàmen final |
20% |
Proves mixtes |
|
Plantejament de preguntes sobre els temes tractats a classe.
Resposta a les preguntes relatives als tots els treballs presents (tant el propio com el dels companys). |
65% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura caldrà aprovar cadascuna de les proves d'avaluació (Treball + Presentació i Exàmen escrit). La segona convocatòria consistirà en un examen final de l'assignatura de caractéristiques similars al de la primera convocatòria. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets, ... i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
|
Killeen, A A.
"Principles of Molecular Pathology" Humana Press, Totowa, New
Jersey. ISBN: 1-58829-085-9, E-ISBN:
1-59259-431-X
J.J. Guinovart; F González
Sastre. “Patología Molecular” (2003) editorial Masson.
ISBN: 9788445812532
WB Coleman, GJ Tsongalis.
Molecular Pathology. The Molecular Basis of Human Disease. Ac Press Elsevier
ISBN: 978-0-12-374419-7
Tom Strachan & Andrew Read, The 4th Edition (2010) of 'Human Molecular Genetics'. Garland Science Publishing. ISBN: 978-0815341499 (web de lliure accès de la segona edició http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK7580/) Thompson & Thompson. “Genetics in Medicine”ISBN-10: 1416030808 | ISBN-13: 978-1416030805 | Edition: 7 |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Per a aquesta assignatura es considera molt important el treball autònom, ja sigui indivudual o en grup. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|