Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Aprofundir en els processos químics, bioquímics i tecnològics, així com en els últims avenços cientificotècnics, que intervenen en l'elaboració de begudes fermentades, des de la matèria primera al producte final |
| A2 |
Identificar els diferents tipus de begudes fermentades amb la matèria primera i el mètode d'elaboració, i relacionar-lo amb les característiques sensorials del producte final |
| A3 |
Aprofundir en l'estudi dels microorganismes implicats en l'elaboració de begudes fermentades, tant positius com alteradors, analitzant els últims avenços científics, i comprenent la influència que tenen sobre les propietats del producte final. |
| A9 |
Gestionar la informació i el coneixement utilitzant bibliografia cientificotècnica en el camp de la ciència i la tecnologia d'aliments |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Identificar els diferents subproductes que es poden elaborar a partir del procès de producció dels vins.
Distingir els sistemes de destil·lació, així com els tipus de destil·lats i els mètodes de producció a apartir del vi.
| | A2 |
Identificar els diferents tipus de vinagre així com els mètodes de producció i les accions que es poden realitzar per a optimitzar el procès
| | A3 |
Identificar els diferents tipus de vinagre així com els mètodes de producció i les accions que es poden realitzar per a optimitzar el procès
| | A9 |
Utilitzar de forma crítica la informació disponible sobre l'elaboració de vinagres i destil·lats
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1: Introducció als subproductes del vi
|
1.1. Definició dels diferents subproductes
1.2. Normatives
1.3. Evolució i importància econòmica |
Tema 2: Vinagres
|
2.1. Tipus de vinagres. Mètodes de producció: Mètodes tradicionals i industrials. Envelliment i tractament dels vinagres.
2.2. Bacteris acètics: Taxonomia i identificació. Factors que afecten al seu creixement. Metabolisme. Seguiment i control del procés d'acetificació. Estudis ecològics. Últimes investigacions en bacteris acètics.
2.3. Anàlisi sensorial i químic. Paràmetres de qualitat |
Tema 3: Destil·lats |
3.1. Antecedents històrics sobre la destil · lació.
3.2. Fonaments de la destil · lació. Tipus de destil · lació
3.3. Tipus de destil · lats. composició química
3.4. Destil · lats del vi. Brandy i conyac.
3.5. Aiguardents de brisa. Orujo, grappa, marc.
3.6. Destil · lats de fruites |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
36 |
48 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
8 |
10 |
Seminaris |
|
4 |
10 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació dels diferents blocs temàtics de l'assignatura i del sistema d'avaluació |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura, ja sigui a classe o publicació dels materials al Moodle |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'estudiant |
Seminaris |
Ampliació d'alguns continguts donats a les sessions magistrals, mitjançant diferents activitats (conferències específiques, tasques en línia, discussió d'articles, ..) |
Atenció personalitzada |
L'alumne pot fer les consultes al professor mitjançant cita prèvia, el fòrum de dubtes o correu electrònic |
descripción |
L'alumne pot fer les consultes al professor mitjançant cita prèvia, el fòrum de dubtes o correu electrònic |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Resolució dels problemes o activitats, ja sigui a l'aula ordinària o virtual, per part de l'estudiant. |
25% |
Seminaris |
|
S'avaluaran les diferents activitats realitzades durant els seminaris, així com les tasques a realitzar fora de l'aula. |
25% |
Proves mixtes |
|
S'avaluaran els continguts donats a classe mitjançant proves mixtes |
50 % |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Aquesta assignatura es de convocatòria única. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Lisa Solieri and Paolo Giudici, Vinegars of the world, Springer-Verlag, 2009
C. Llaguno, M.C. Polo, El vinagre de vino, CSIC, 1991
Matías Guzmán, El Vinagre : características, atributos y control de calidad , Díaz de Santos, cop, 1998
J. H. Bryce, J. R. Piggott, G. G. Stewart, Distilled spirits : production, technology and innovation, Nottingham University Press, 2004
Andrew G.H. Lea, John R. Piggott, Fermented Beverage Production, Kluwer Academic, 2003
Alan J. Buglass, Handbook of alcoholic beverages: technical, analytical and nutritional aspects, Wiley, 2011
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|