Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.6 |
Projectar elements de màquines i estructures basant-se en els mètodes de càlcul, els materials, la funcionalitat i els condicionants de fabricació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.2 |
Adaptar-se a un entorn canviant |
| B1.4 |
Resoldre els conflictes de manera constructiva |
| B2.3 |
Influir i guiar els altres per millorar el rendiment |
| B2.5 |
Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius |
| B3.1 |
Capacitat de treballar en un entorn multilingüe i multidisciplinari |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida |
| B4.1 |
Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments |
| B5.2 |
Assumir posicions emprenedores |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Defineix la tipologia d'una estructura per a una aplicació estructural
| | A1.6 |
Aplica els conceptes de síntesi i anàlisi estructural al projecte d'un conjunt d'elements resistents
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el desenvolupament dels estudis
| | B1.4 |
Desenvolupa estratègies i mètodes per tal de solucionar els conflictes interpersonals de manera constructiva
| | B2.3 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels rols dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat;
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
| | B2.5 |
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius
Proposa al grup metes adequades i clarament definides
| | B3.1 |
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques
| | B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies de resoldre problemes i trobar solucions.
Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines
| | B5.2 |
Mostra un criteri correcte per a decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible, en un entorn de relativa incertesa
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. Presentació, introducció i objectius de l'assignatura |
|
2. Tècniques d'expressió oral i escrita |
2.1. Tècniques d'expressió oral
2.2. Tècniques d'expressió escrita |
3. Materials estructurals moderns |
3.1. Acer
3.2. Formigó armat |
4. Tipologia estructural |
4.1. Estructures de barres articulades
4.2. Cables sotmesos a tracció
4.3. Bigues
4.4. Pòrtics i arcs |
5. L'error en enginyeria estructural |
5.1. Aspectes generals de l'error
5.2. Causes d'error
5.3. Estudi de casos reals |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
14 |
14 |
28 |
Avantprojecte |
|
30 |
60 |
90 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
3 |
6 |
9 |
Proves pràctiques |
A1.1 | A1.6 | B1.2 | B1.4 | B2.3 | B2.5 | B3.1 | B3.3 | B4.1 | B5.2 | C1.3 | C1.4 | |
9 |
13 |
22 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'exposen els objectius de l'assignatura i l'organització de la mateixa quant a mètodes i avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició del contingut teòric de l'assignatura. És necessari portar al dia els coneixements d'Estàtica i Resistència de Materials per a la correcta comprensió d'aquesta part de l'assignatura. |
Avantprojecte |
Resolució per part de l'alumne de pràctiques que involucren la posada en pràctica dels coneixements adquirits, la intuïció i creativitat i el treball en equip. Es farà èmfasi a la participació a classe i la seva relació amb la posterior presentació pública dels treballs. |
Atenció personalitzada |
Tot i que el plantejament de l'assignatura és eminentment pràctic, en començar el curs s'establirà el mecanisme per resoldre els dubtes dels alumnes que ho requereixin. |
Descripció |
S'acordarà amb l'alumne el dia i l'hora de les consultes mitjançant email. També es poden resoldre dubtes a l'aula un cop acabades les sessions teòriques o pràctiques. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Exàmens d'avaluació dels conceptes exposats a les sessions teòriques. S'exigirà a l'alumne acreditar una nota mínima mitjana de 3,50 a l'avaluació de la part teòrica per a poder optar a aprovar l'assignatura. |
35% |
Proves pràctiques |
A1.1 | A1.6 | B1.2 | B1.4 | B2.3 | B2.5 | B3.1 | B3.3 | B4.1 | B5.2 | C1.3 | C1.4 |
|
*Realització de 1 a 3 Proves pràctiques individuals, número que es concretarà en funció del calendari de cada curs. No es requereix nota mínima.
*Realització de 4 treballs de curs en grup, que consisteixen cadascun d'ells a concebre una estructura, assajar-la, presentar un informe i realitzar l'exposició pública del mateix. Es requereix una nota mínima mitjana de 4,00 punts a la part de treballs de curs. |
65% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per optar a aprovar l'assignatura és necessari haver assistit a les sessions pràctiques de l'assignatura, tot i que es permet la no assistència a un màxim de dos sessions, justificades o no. Superar aquest número, de forma justificada o no, implicarà la no superació de l'assignatura, per tractar-se d'una assignatura eminentment pràctica. Malgrat que la part teòrica té una menor ponderació que la part pràctica en la composició de la nota final, el rang jeràrquic d'aquesta part és el mateix que el de la part pràctica i es requereix obtenir una nota mitjana mínima en aquesta part, sense la qual no podrà optar-se a aprovar l'assignatura. Els estudiants que es matriculin d'aquesta assignatura no podran sol·licitar la convocatòria addicional d'exàmens. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la taula. |
Bàsica |
Mario Salvadori i Robert Heller, Estructuras para arquitectos, Nobuko, Última edición disponible
J. E. Gordon, Estructuras o por qué las cosas no se caen, Calamar Ediciones, Última edición disponible
|
|
Complementària |
Eduardo Torroja Miret, Razón y ser de los tipos estructurales, CSIC, Última edición disponible
Florentino Regalado Tesoro, Breve introducción a las estructuras y sus mecanismos resistentes, CYPE Ingenieros, Última edición disponible
Heino Engel, Sistemas de estructuras, Gustavo Gili, Última edición disponible
Henry Petroski, La ingeniería es humana, Cinter Divulgación Técnica, Última edición disponible
Matthew Wells, Engineers. A history of engineering and structural design, Routledge, Última edición disponible
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TEORIA I DISSENY D'ESTRUCTURES/20224118 | PROJECTE INTEGRADOR III/20224127 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
LABORATORI DE MÀQUINES I MECANISMES/20224102 | LABORATORI D'ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS/20224105 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS II/20224107 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES II/20224104 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA II/20224005 | FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA I/20224006 | PROJECTE INTEGRADOR I/20224125 | FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA II/20224007 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES I/20224103 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS I/20224106 | CIÈNCIA I TECNOLOGIA DE MATERIALS/20224112 |
|
|
Altres comentaris |
Donada l'orientació al món estructural que té l'assignatura i el seu carácter integrador dels coneixements rebuts per l'alumne a segon curs del Grau, l'assignatura involucra en especial conceptes d'Estàtica i Resistència de Materials. Per tant, es recomana molt especialment que durant el desenvolupament del curs l'alumne porti al dia els coneixements relatius a aquestes dues matèries per tal d'assolir una bona comprensió dels conceptes teòrics. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|