Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
| A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
| B1.1 |
Capacitat de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat. |
| B1.2 |
Adaptar-se a un entorn canviant |
| B1.3 |
Desenvolupar la feina de forma efectiva i resistir a l'adversitat |
| B1.4 |
Resoldre els conflictes de manera constructiva |
| B2.1 |
Capacitat d'organització i planificació en l'àmbit de l'empresa i en altres institucions i organitzacions |
| B2.2 |
Capacitat per a la direcció de les activitats objecte dels projectes d'enginyeria, vinculats a la professió d'enginyer industrial, especialitat en mecànica. |
| B2.3 |
Influir i guiar els altres per millorar el rendiment |
| B2.4 |
Fomentar un entorn adequat per al desenvolupament dels individus |
| B2.5 |
Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius |
| B2.6 |
Motivar i transmetre entusiasme als altres |
| B3.1 |
Capacitat de treballar en un entorn multilingüe i multidisciplinari |
| B3.2 |
Contribuir efectivament a la consecució dels objectius de l'equip a través de la cooperació, la participació i el compromís en la visió i la meta que es comparteixen. |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida |
| B4.1 |
Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments |
| B4.2 |
Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu |
| B4.3 |
Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa |
| B4.4 |
Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques que capaciti per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i doti de versatilitat per adaptar-se a noves situacions |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat, iniciativa i amb pensament innovador |
| B5.2 |
Assumir posicions emprenedores |
| B5.3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'enginyeria industrial, especialitat en mecànica (G4) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
| C1.2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C1.3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C2.1 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C2.2 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Culmina, en un entorn professional real, l'adquisició de les competències que caracteritzen la titulació.
Integra els coneixements i habilitats pròpies de l'Enginyer Mecànic amb l'experiència directa en un entorn professional real.
Es familiaritza amb els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
| B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el desenvolupament dels estudis
|
| B1.3 |
Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís
|
| B1.4 |
Desenvolupa estratègies i mètodes per tal de solucionar els conflictes interpersonals de manera constructiva
|
| B2.1 |
Defineix les tasques que permetran assolir els objectius del projecte
|
| B2.2 |
Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes
|
| B2.3 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels rols dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat;
|
| B2.4 |
Participa activament en la distribució de les responsabilitats i les tasques en funció de les potencialitats de cada membre de l’ equip
|
| B2.5 |
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
|
| B2.6 |
Desenvolupa estratègies per a involucrar a l’equip en la consecució dels objectius.
|
| B3.1 |
Entén la funció i la expectativa que te la societat de un enginyer i la expectativa que ha de tenir un enginyer de la societat
|
| B3.2 |
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip
|
| B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
|
| B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies de resoldre problemes i trobar solucions.
|
| B4.2 |
Adopta autònomament les estratègies d’aprenentatge en cada situació
|
| B4.3 |
En cada cas, sap formular les preguntes adients per resoldre els dubtes o les qüestions obertes i té criteri en la cerca de la informació.
|
| B4.4 |
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits
|
| B5.1 |
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
|
| B5.2 |
Mostra un criteri correcte per a decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible, en un entorn de relativa incertesa
|
| B5.3 |
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
| C1.3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
| C2.1 |
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
| C2.2 |
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
-L' alumne formalitzarà els tramits oportuns amb la tècnica de suport a les pràctiques. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
-L' alumne trametra, via e-mail la Proposta de Treball, que consisteix en un informe (màxim 2 fulls) on exposi que fa l'empresa en la que farà les pràctiques i quedin ben clars els objectius que es proposes assolir durant aquest temps. Ha de tenir el vist i plau de teu supervisor. S'ha d’enviar abans d'una setmana desprès de començar l’ estada. |
Estada de pràctiques |
Realització d’una estada de durada determinada en el lloc de pràctiques, realitzant les funcions assignades i previstes al Projecte Formatiu aprovat pel tutor. |
Memòria |
Un cop acabat el període de practiques cal fer un informe detallat (màxim 15 fulls) de les tasques que s'han desenvolupat i com han contribuït a l'assoliment dels objectius inicials, així com també una descripció més exhaustiva de l'Empresa. Abans de remetre aquest informe al tutor cal que el vegi el supervisor de l'Empresa per tal d'evitar la divulgació d'aspectes confidencials de l'empresa. |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Estada de pràctiques |
|
L' avaluació externa la fa el el tutor de l' empresa i aporta el 40% restant de la qualificació. |
40% |
|
Memòria |
|
L' avaluació de les pràctiques la farà el professor tutor basant-se en la seva propia qualificació 60%. Aquesta qualificació s'obté a partir de la memòria que l'estudiant aporta al final de l'estada i de les eventuals observacions realitzades pel tutor en la visita al lloc de pràctiques. |
60% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Assignatura que pel seu caràcter eminentment pràctic sols disposa d'una sola convocatòria d'avaluació (per defecte al juny). Els estudiants poden anticipar la convocatòria al gener o endarrerir-la al setembre en cas necessari, fent la sol·licitud pertinent a la secretaria de l'ETSEQ. Els estudiants que matriculin aquesta assignatura no podran sol·licitar la convocatòria addicional d'exàmens. En la valoració de les pràctiques es realitzarà una valoració de les diferents competències transversals i nuclears especificades a l' apartat de competències. |