Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.2 |
Fer cerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats de nanociències, materials i disseny de producte i procés. |
| A1.4 |
Concebre, dissenyar, construir, avaluar, reformular i mantenir equips, aplicacions o dissenys eficients per a estudis experimentals i de simulació numèrica en temes de tecnologia química. |
| A1.5 |
Formular, desenvolupar i aplicar materials, productes i dispositius que incorporin nanoestructures. |
| A1.6 |
Analitzar, identificar i valorar les dades obtingudes en els experiments i bases de dades del camp de la nanociència, els materials i la tecnologia química. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.2 |
Comprova a través de la simulació per ordinador els fonaments teòrics explicats a l'aula.
| | A1.4 |
Domina la dinàmica molecular.
| | A1.5 |
Aplica la simulació pel mètode de Monte Carlo.
| | A1.6 |
Identifica les eines per modelar el comportament macroscòpic de sistemes d'interès en Enginyeria Química a partir d'un punt de vista microscòpic.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il•lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
|
Tema |
Subtema |
1. Postulats de la termodinàmica
|
|
2. La mecànica clàssica i la mecànica quàntica. La mecànica estadística
|
La llei de distribució de Boltzmann
El gas ideal
El gas no ideal
L'estat líquid |
3. Dinàmica molecular
|
integració de les equacions de moviment
Estimació de la informació estadística |
4. La tècnica de Monte Carlo.
|
Importància de mostreig
Algorisme de Metropolis
Algorisme bàsic de Monte Carlo
Moviments de prova |
5. Simulació Monte Carlo en col · lectius diferents |
Microcanònic
Isotèrmic-isobàric
gran canònic |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
16 |
32 |
48 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
20 |
30 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
24 |
24 |
48 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
8 |
12 |
Proves orals |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Una visió general del curs
|
Sessió Magistral |
Classes magistrals sobre el material del curs basat en el material dels llibres recomanats
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, exercicis de classe per tal d'obtenir una millor comprensió de la matèria donada en les classes magistrals
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Exercicis de simulació molecular i estudis de casos que s'han de resoldre durant les sessions de laboratori
|
Atenció personalitzada |
preguntes concretes i dubtes per resoldre de manera individual
|
Descripció |
Tutories individuals durant les hores d'oficina |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Problemes per resoldre i lliurar dins i fora de classe. |
20 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Informes sobre els estudis de casos i exercicis realitzats durant el laboratori de simulació. |
30 |
Proves orals |
|
Un article d'investigació recent seleccionat on s'utilitza la simulació molecular per a un problema rellevant d'Enginyeria Química es presentarà davant de la classe durant una presentació oral curta
|
20 |
Proves de desenvolupament |
|
Un examen escrit s'han de resoldre de forma individual
|
30 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. En el cas que l'estudiant no aprova la primera convocatòria, hi ha una segona. En la segona convocatòria alguns o tots els elements d'avaluació de la primera es pot utilitzar en el cas que ajudin a superar l'assignatura; es repetiran els altres elements amb els mateixos pesos com en la primera convocatòria. |
Bàsica |
D. Frenkel and B. Smit, Understanding Molecular Simulation, Academic Press,
B Widom, Statistical Mechanics: A Concise Introduction for Chemists, Cambridge University Press,
|
|
Complementària |
D. A. McQuarrie, Statistical Thermodynamics, University Science Books,
J-P. Hansen and I.R. McDonald, Theory of Simple Liquids, Academia Press,
D. Chandler, Introduction to Modern Statistical Mechanics, Oxford University Press,
P. Ungerer, B.Tavitian and A. Boutin, Applications of Molecular Simulation in the Oil and Gas Industry. Monte Carlo Methods, Editions Technip,
M. P. Allen and D.J. Tildesley, Computer Simulation of Liquids, Oxford Science Publications,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|