Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Destacar en l'estudi i coneixement de l'àmbit de recerca triat: avaluar la importància cientificotècnica, el potencial tecnològic i la viabilitat de la nanociencia, dels materials, del seu disseny, la seva preparació, propietats, processos i desenvolupaments, tècniques i aplicacions. |
| A1.4 |
Concebre, dissenyar, construir, avaluar, reformular i mantenir equips, aplicacions o dissenys eficients per a estudis experimentals i de simulació numèrica en temes de tecnologia química. |
| A2.2 |
Avaluar críticament els resultats de recerca, pròpia o aliena, en el camp de la nanotecnologia, els materials i el disseny de producte i procés. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4.1 |
Aprendre de forma contínua. |
| B5.3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu en un context de recerca i innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Identifica els problemes derivats de la recuperació i reutilització de catalitzadors.
Identifica els procediments de preparació de nanomaterials i el seu ús en catàlisi.
| | A1.4 |
Dissenya nanocatalitzadors per a la seva aplicació en processos concrets.
| | A2.2 |
Elabora propostes d'aplicació de nanocatalitzadors en processos catalítics sostenibles.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4.1 |
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
| | B5.3 |
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d'un problema.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
|
Tema |
Subtema |
1.- Catàlisi a nanoescala |
1.1- Introducció
1.2.-Efectes de la mida
1.3.-Nucleació i creixement |
2.- Mètodes generals de preparació de nanopartícules: |
2.1.- Mètodes "Top-down" methods. Exemples i aplicacions catalítiques.
2.2.- Mètodes sol-gel. Exemples i aplicacions catalítiques.
2.3.- Processos tèrmics. Exemples i aplicacions catalítiques.
|
3.- Nanopartícules metàl•liques. Síntesi i estabilització. Principals conceptes. |
3.1.- Cinètica i estudis mecanístics.
3.2.- Mètodes de síntesi .
3.3.- Estabilització amb polímers. Estabilització amb lligants orgànics. Estabilització amb líquids iònics.
|
4 .- Aplicacions catalítiques de les nanopartícules metàl•liques |
4.1.- Hidrogenació
4.2.- Acoblament C-C
4.3.- Oxidació
4.4.- Altres processos
|
5.- Caracterització de les nanopartícules metàl•liques |
5.1.- Estructural
5.2.- Química
5.3.- Física
5.4.- Sessió pràctica
|
6.- Nanocompostos de carboni. |
6.1 Nanotubs i nanofilaments
6.2.- Aplicacions catalítiques.
|
7.- Materials Mesoestructurats. |
7.1 Materials mesoporosos
7.2 Aplicacions catalítiques |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
18 |
30 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
2 |
0 |
2 |
Debats |
|
30 |
45.5 |
75.5 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
0 |
3 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Conferències impartides per convidatsa experts. |
Debats |
Discussió de les qüestions plantejades a classe. |
Presentacions / exposicions |
Exposicions de treballs elaborats pels estudiants. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
correu electrònic:
pilar.salagre@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Debats |
|
Valorar els coneixemetns adquirits en les sessions magistrals a través de preguntes en les debats. |
60% |
Presentacions / exposicions |
|
Valorar els continguts i els aspectes formals de la presentació. Valorar els coneixements adquirits en les sessions magistrals. |
20% |
Altres |
|
Valorar la participació en els debats. |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Tan sols una convocatòria |
Bàsica |
David J. Lockwood, Nanotechnology in Catálisis, V 1. Nanostructure Science and Technology series, Ed by B. Zhou; S. Hermans and G.A.Somorjai, Springer, 2004
David J. Lockwood, Nanotechnology in Catálisis, V 2; Nanostructure Science and Technology series, Ed by B. Zhou; S. Hermans and G.A.Somorjai, Springer, 2004
David J. Lockwood, Self-Assembled Nanostructures; Nanostructure Science and Technology, Ed by J. Zhang, Z. Wang, J. Liu, S. Chen and G. Liu, Kluwer Academic/Plenum Publishers, 2003
M. A.Watzky, R. G. Finke, Transition metal nanocluster formation: kinetic and mechanistic studies, , JACS, 1997
G. Schmid, Clusters and Colloids from Theory to Applications, VCH, NY, 1994
C.N.R. Rao, FRS and A. Govindaraj, Nanotubes and Nanowires, , RSC Publishing, 2005
A.O. Geofrey & A.C. Arsenault, Nanochemestry. a Chemical Approach to Nanomaterials, , RSC Publishing, 2005
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|