Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Demostrar un profund coneixement i comprensió de les disciplines pròpies de l'enginyeria ambiental i sostenibilitat energètica. |
| A1.3 |
Proporcionar assessorament científic per al desenvolupament de polítiques i presa de decisions sostenibles, respectuoses amb el medi ambient i que suposin la millora de l'estalvi i l'eficiència energètica, d'acord amb la normativa vigent. |
| A1.4 |
Conèixer i aplicar les eines i estratègies de gestió i / o disseny de procés i producte apropiats des del punt de vista de la sostenibilitat ambiental i energètica. |
| A2.1 |
Conèixer i aplicar les últimes i més innovadores tecnologies respectuoses amb el medi ambient per resoldre els problemes ambientals en diversos àmbits d'activitat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Coneix els principals elements decisius en les plantes de tractament de residus, el seu impacte ambiental, i els condicionants legals a tenir en compte.
| | A1.3 |
Integra els coneixements per a la realització d'un projecte i estudis de viabilitat.
| | A1.4 |
Defineix mesures preventives, estableix sistemes de tractament de la contaminació i gestiona els recursos.
| | A2.1 |
Determinar les possibilitats de les tecnologies de membrana per a la valorització d'efluents depenent de les característiques de l'efluent i els productes a obtenir.
Coneix les principals opcions de valorització de biomassa.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Bases de la gestió de resiudus i estratègies d'actuació |
|
2. La regulació dels residus. Marc legal. Mesures i actuacions preventives |
|
3. Tractaments, tecnologies i tècniques de gesió. Les millors tècniques disponibles |
|
4. Valorització de residus mitjançant tecnologia de membranes. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
24 |
48 |
72 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
12 |
24 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
1 |
6 |
7 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
1 |
2 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
3 |
0 |
3 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'estudiant. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Pràctiques de camp/sortides |
Realització de visites, estades de formació en empreses, institucions del sector, realització de treballs fora de l’aula (recull dades, observacions) que l’estudiant analitza críticament. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
L'horari d'atenció personalitzada es farà públic al començament del curs a través de la pàgina moodle de l'assignatura. Es reconama contactar amb les professores a través de correu electrònic:
Inmaculada Sanz: inmaculadasv@gmail.com
Carme Güell: carme.guell@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Proves que inclouen activitats, problemes o casos a resoldre. L'estudiant ha de donar resposta a l'activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. |
20% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
L'estudiant ha de desenvolupar, relacionar, organitzar i presentar els coneixements que té sobre la matèria. La resposta que dóna l'estudiant és extensa. |
35% |
Presentacions / exposicions |
|
L'estudiant ha de presentar el treball desenvolupat de forma clara i ordenada. Haurà de respondre a les preguntes que se li facin sobre qualsevol part del treball escrit presentat. |
5% |
Proves mixtes |
|
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació en segona convocatòria es realitzarà mantenint les qualificacions obtingudes en la resolució de problemes a l'aula i la realització i presentació del cas d'estudi, 20% i 40%, respectivament i l'estudiant haurà de realitzar una prova mixta corresponent als continguts de tota l'assignatura que tindrà un pes del 40% en la nota. |
Bàsica |
Andrzej Benedykt Koltuniewicz and Enrico Drioli, Membranes in clean technologies : theory and practice , , Weinhem : Wiley-VCH, cop. 2008
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|