Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A20 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar i integrar en edificis i conjunts urbans i executar instal·lacions de calefacció i de climatització. |
| A28 |
Capacitat per projectar instal·lacions edificatòries i urbanes de condicionament acústic. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'Arquitectura. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A20 |
Capacitat per concebre, dissenyar i calcular instal·lacions de subministrament, tractament i evacuació d'aigües, de calefacció i de climatització en edificis i conjunts urbans i la seva integració en el projecte constructiu, amb previsió i dimensionament dels espais de servei i manteniment.
| | A28 |
Capacitat per projectar instal·lacions de transformació, subministrament elèctric, de comunicació audiovisual, de condicionament acústic i d'il·luminació artificial en edificis i espais urbans.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
| | B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
| | B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
| | B7 |
Coneix el concepte de desenvolupament sostenibilista
| | B8 |
Estableix objectius clars pel projecte
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
tema |
Subtema |
1. INTRODUCCIÓ SOSTENIBILITAT |
Repàs històric
Desenvolupament sostenible
Tancament de cicles materials
Petjada ecològica
Materials i residus
Aigua
Energia |
2. L'ENTORN HUMÀ A L'ARQUITECTURA |
Relació de l'home i l'arquitectura
Cos i ambient
Procés perceptiu
Acció sobre l'ambient
Mitjans de control ambiental
Analisi de l'entorn a l'arquitectura |
3. ARQUITECTURA SENSE PARETS |
Producció de fenòmens ambientals
Calors
Ventilació
Soroll
Principis generals del comfort ambiental. |
4. SENTIT COMÚ |
Les instal·lacions enteses com a transport.
Origen, transport i receptor.
Ritme de funcionament
Circuit de funcionament
Geometria de distribució
|
5. FENÒMENS AMBIENTALS 1 |
Propagació
Obstacles
Radiació
Reflexió |
6. FENÒMENS AMBIENTALS 2 |
Absorció
Obstacles
Radiació
Reflexió |
7. FENÒMENS AMBIENTAL 3 |
Àbac psicomètric
Calor
Temperatura de l'aire
Humitat de l'aire
Velocitat de l'aire
|
8. EVOLUCIÓ DEL CONTROL AMBIENTAL |
Recorregut històric
Recorregut geogràfic
|
9. CLIMA I ARQUITECTURA POPULAR |
Clima fred
Clima càlid sec
Clima càlid humit
Clima temperat |
10. PÀRAMETRS CLIMÀTICS |
Radiació solar
Temperatura del aire
Variacions climàtiques
Humitat relativa
Moviment de l'aire |
11. MICROCLIMA |
Topografia
Aigua
Vegetació
Forma urbana |
12. CARACTERÍSTIQUES GENERALS DEL PROJECTE |
Forma general de l'edifici
Tractament de la pell
Interior de l'edifici. |
13. SISTEMES ESPECIALS DE CONTROL AMBIENTAL PASSIUS |
Captadors
Sistemes d'inèrcia
Ventilació i tractament d'aire
Protecció de la radiació
Conducció de la llum |
14. NORMATIVA D'OBLIGAT COMPLIMENT |
CTE DB HE1
Habitabilitat
RITE
|
15. PRÀCTICA FINAL |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
3 |
5 |
Sessió Magistral |
|
18 |
27 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
16 |
24 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació general del curs |
Sessió Magistral |
Sessions que desenvolupen el contingut de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis |
A cada sessió es farà una pràctica que s'entregarà al final de la classe. |
Atenció personalitzada |
Es resoldran els dubtes puntuals de l'alumne amb cita prèvia via e-mail. |
descripción |
Es resoldran els dubtes puntuals de l'alumne amb cita prèvia via e-mail. celia.navarro@urv.net, els divendres de 12 a 14. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Pràctiques al final de classe vinculades a al teoria explicada. |
40% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova escrita tipus examen de preguntes curtes i amb desenvolupament teòric. |
60% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'assignatura es divideix en dues parts avaluables individualment. Es faran dues proves escrites que avaluen el 60% de la nota final. Es faran pràctiques a cada sessió que avaluen el 40% de la nota final. La segona convocatòria s'avalua amb una prova de preguntes curtes de cada una de les dues parts individualment. |
Bàsica |
Rafael Serra, Arquitectura i climes, Gustavo Gili, 2000
Rafael Serra, Arquitectura i màquina, Edicions UPC, 2001
Rafael Serra, Les energies a l'arquitectura, Edicions UPC, 2001
Reyner Banham, La arquitectura del entorno bien climatizado, Infinito, 1975
Baruch Givoni, Man, climate and arquitectura, Elsevier, 1969
Ramon Moliner, Ropa, sudor y arquitecturas, Blume, 1980
Victor Olgay, Design with climate:bioclimaitc approach toarchitectural regionalism, Van Nostram Reinhold, 1992
Ministerio, www.codigotecnico.org, ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|