Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer els fonaments teòrics de la intervenció socioeducativa i els seus àmbits d'actuació. |
| A3 |
Conèixer les característiques fonamentals dels entorns socials i laborals de la intervenció socioeducativa. |
| A6 |
Dissenyar programes d'intervenció educativa (individuals, grupals i comunitaris). |
| A10 |
Utilitzar les estratègies, els procediments i les tècniques adequades per a la intervenció educativa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Coneix els serveis, centres i institucions vinculats a l'àmbit pofessional de la “Intervenció socioeducativa en infància i famílies”.
| | A3 |
Identifica les característiques dels individus i/o grups sobre els quals s'incidirà.
| | A6 |
Dissenya, desenvolupa i avalua un projecte o programa d'intervenció educativa.
| | A10 |
Demostra pensament crític i creatiu amb capacitat d'adoptar un enfocament ètic en aquest àmbit de la professió.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
| | C6 |
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Tema |
Subtema |
1. Salut i malaltia
|
|
2. Infància en situació de malaltia i hospitalització |
|
3. Salut mental |
|
4. Socioadiccions |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
4 |
24 |
28 |
Treballs |
|
29 |
49 |
78 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes. Presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Pràctiques de camp/sortides |
Realització de treballs fora de l’aula: implementació d´un programa de prevenció a centres de secundària. |
Treballs |
Treball de recerca sobre alguns dels continguts de la matèria
Dossier de lectures |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Espai destinat a l'estudiant per resoldre i aclarir dubtes que puguin sorgir al llarg de l'assignatura. Seguiment i retroalimentació de les tasques de la matèria (tutories, revisió presencial i/o telemàtica de treballs, ...) tant individuals com grupals.
Caldrà concertar cita prèvia a través del correu electrònic:
carmen.ponce@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques de camp/sortides |
|
Realització de treballs fora de l’aula: implementació d´un programa de prevenció a centres de secundària |
20% |
Treballs |
|
Realització d´un treball de recerca vinculat a un dels temes de la matèria
Treball lectures |
20%
20% |
Proves mixtes |
|
Prova escrita sobre els continguts de la matèria |
30% |
Altres |
|
Assistència i participació |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L´assistència és obligatòria, es podrà considerar un pla alternatiu si es presenta abans del dia 28 de setembre un contracte laboral que coincideixi amb l´horari de l´assignatura. Totes les activitats avaluables s'hauran d'aprovar amb un mínim de 5 per poder fer la mitja amb les altres activitats de l'assignatura D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. --> |
Bàsica |
COLOMER, C. y ÁVAREZ-DARDET, C., Promoción de la salud y cambio social, Elssevir-Masson S.A., 2010
ECHEBURÚA, E. y REQUESENS, A., Adicción a las redes sociales y nuevas tecnologias en niños y adolescentes, Pirámide, 2012
GRAU, C., Atención educativa al alumnado con enfermedades crónicas o de larga duración., Aljibe, 2004
VIOLANT, V.; MOLINA, Mª C. y PASTOR, C., Guía de estrategias lúdico-creativas para el voluntariado de CiberCaixa hospitalaria, Fundación "La Caixa", 2009
BALSELLS, MªA.; PASTOR, C.; SANAHUJA, J.M.; MOLINA, C.; PONCE, C.; SALMERÓN, C.; PÉREZ, C.; VIOLANT,, Vivir y convivir. Orientaciones para familias de niños y niñas con cardiopatía congénita. , Laertes, 2013
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|