Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer els objectius, continguts curriculars i criteris d'avaluació de l'Educació Infantil. |
| A11 |
Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la labor docent Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure’l en els estudiants. |
| MEMD1 |
Conèixer els fonaments didàctics de la dansa i la música i ser capaç de realitzar adaptacions que permetin accedir als nens al seu ús com a mitjà d’expressió. |
| MEMD4 |
Establir els principis i funcions que ha de tenir l’educació musical en educació infantil. |
| MEMD6 |
Elaborar propostes de programació a partir dels elements que integren el disseny curricular de l’àrea de música en educació infantil. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix els fonaments teòrics de la rítmica i la seva vessant pedagògica en l'educació infantil.
| | A11 |
Aplica els elements que integren el disseny curricular de l'àrea de la música en l'educació infantil.
| | MEMD1 |
Coneix els fonaments teòrics de la rítmica i la seva vessant pedagògica en l'educació infantil.
| | MEMD4 |
Determina cada un dels aspectes que integren l'educació musical en l'etapa d'educació infantil, dominant les estratègies i recursos metodològics i didàctics necessaris.
| | MEMD6 |
Elabora propostes de programació adequades a diferents situacions a l’aula.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Fa aportacions significatives o certes innovacions
| | B3 |
Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
| | B4 |
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
| | B5 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B6 |
Fa presentacions interessants i convincents
| | B8 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
La música i la dansa a Infantil.
|
Principis psicopedagògics
Metodologia
Disseny curricular |
Didàctica del llenguatge musical |
El so/silenci
Paràmetres del so
Ritme
Melodia
Forma, Estructura, Textura, Instruments i agrupacions musicals... |
Didàctica del Repertori |
Cançons i melodies, danses, obres, altres... |
Didàctica de l'Escolta |
Percepció i apreciació auditiva |
Didàctica de la Interpretació |
-Formació instrumental (instrumentarium Orff)
-Formació vocal (la veu)
-Formació corporal (el cos com instrument)
-Interpretació Individual, col-lectiva,
-Instrumentació i sonorització, concertació... |
Didàctica de la Creativitat |
Exploració, improvisació i creació |
Recursos, materials i equipaments |
-TIC i TAC: webs, blogs, pissarra digital, sofware de notació...
-Entreteniments
-Aula de música
-Diades i celebracions
... |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
9 |
4 |
13 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
10 |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
5 |
8 |
Treballs |
|
1 |
10 |
11 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
12 |
14 |
Proves pràctiques |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
Atenció personalitzada |
Temps que la professora té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes |
Descripció |
Seguiment de l'evolució de la matèria
Si algun alumne/a presenta alguna necessitat educativa pot parlar amb el professor/a per tal de fer les adaptacions que calguin.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
10% |
Treballs |
|
Treballs que realitza l'alumne. |
10% |
Proves mixtes |
|
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. |
40% |
Proves pràctiques |
|
Proves que inclouen activitats, problemes o casos a resoldre. L'alumne ha de donar resposta a l'activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. |
40% |
Altres |
|
Assistència obligatòria d'un 80% |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
INFORMACIÓ RELLEVANT: A/PRIMERA CONVOCATÒRIA Aquesta convocatòria té dues modalitats d'avaluació: 1-La via ordinària amb ACP (Avaluació Continuada Presencial) que implica: a) comptar amb una assistència presencial mínima del 80% de les sessions del període docent. b) haver realitzat unes activitats pràctiques obligatòries en unes dates concretes (de les quals s'avisarà oportunament). En aquest cas, la nota final es calcularà sumant les diferents parts considerades durant tot el procés d'ensenyament-aprenentatge, essent requisit indispensable que en la prova mixta i en la prova pràctica s'hagi obtingut una nota mínima de 5 sobre 10. 2-La via extraordinària amb ANP (Avaluació No Presencial) que implica: L'elecció per part de l'alumne/a, d'aquesta via d'avaluació, implica que no es poden seguir els criteris anteriors; aleshores l'alumne/a haurà de sol·licitar per escrit, acollir-se a aquesta via d'avaluació extraordinària (ANP) al coordinador i professors d'aquesta assignatura, esmentant les causes que no li permeten acollir-se a l'anterior avaluació i que només podran ser: obligacions laborals, motius de salut i/o discapacitat (amb presentació de la justificació que s'escaigui). Aquesta sol·licitud es presentarà en les dues primeres setmanes de classe, i podrà ser acceptada o no. En aquest cas el càlcul de la nota final es realitzarà igual que en l'Avaluació Continuada Presencial, però donat el caràcter col·lectiu d'algunes parts pràctiques de l'assignatura, que exigeixen obligatòriament col·lectivitat, nomes seran ponderades la meitat del pes adjudicat, si l'alumne/a les lliure i/o exposa de manera individual. B/SEGONA CONVOCATÒRIA De no comptar amb l'assistència suficient o de no superar l'avaluació de l'assignatura, l'alumne/a podrà anar a una segona convocatòria posterior presentant, aquelles parts no superades o activitats realitzades en les sessions no assistides. Observacions: 1-Tota la documentació lliurada per part de l'alumnat al professorat ha de reunir els requisits mínims aprovats pel consell de mestres amb la finalitat de ser avaluat positivament. 2-No s'admetrà l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat" (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster). |
Bàsica |
Barniol i Terricabras, Enriqueta , Didàctica de l'expressió musical , Universitat Rovira i Virgili. Servei Lingüístic , Tarragona, 1997
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
És imprescindible que l’alumne/a cursi aquesta assignatura, amb un coneixement musical suficient per abordar els continguts musicals en les etapes d’infantil i primària. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|