DATOS IDENTIFICATIVOS 2017_18
Asignatura (*) LA DOCÈNCIA DE TECNOLOGIA EN EL CONTEXT SOCIAL Código 11605119
Titulación
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Obligatòria Primer AN
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Bioquímica i Biotecnologia
Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Química Analítica i Química Orgànica
Química Física i Inorgànica
Coordinador/a
BARBERÀ ESCOÍ, CARLOS
Correo-e carlos.barbera@urv.cat
Profesores/as
BARBERÀ ESCOÍ, CARLOS
Web http://http://deim.urv.es/~dpuigja/
Descripción general e información relevante

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
  Professionalitzador
  AP2 Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre.
  AP3 Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada.
  AP6 Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal.
  AP10 Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seva situació actual, les perspectives i la interrelació amb la realitat social de cada època.
Tipo B Código Competencias Transversales
  Professionalitzador
  BP3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a l'avantguarda del camp d'estudi.
  BP6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en un àmbit tècnic concret.
Tipo C Código Competencias Nucleares
  Professionalitzador
  CP3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CP4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Objectius d'aprenentatge
Objetivos Competencias
Ser capaç d'avaluar la influència de la tecnologia a la societat AP6
BP3
BP6
Analitzar la relació entre ciència, tecnologia, societat, art i perspectiva de gènere AP3
AP10
BP3
BP6
CP3
Argumentar la necessitat de l'ensenyament de Tecnologia a l'ESO i prendre conciència de les implicacions que els coneixement tecnològics poden tenir en el futur laboral de l'alumnat AP2
BP3
Analitzar l'impacte de les tecnologies capdavanteres en la societat actual AP3
BP3
BP6
CP3
CP4

Continguts
tema Subtema
Ciència i Tecnologia
El valor educatiu de la tecnologia
Últimes tendències tecnològiques
La influència de la tecnologia a la societat

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 1 3
 
Sessió Magistral
2 2 4
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
3 3 6
Presentacions / exposicions
12 18 30
Treballs
8 20 28
Debats
2 1 3
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació dels alumnes i professors.
Exposició d'objectius, continguts i metodologia de treball de l'assignatura.
Acordar els criteris d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició de continguts de l'assignatura i de les indicacions necessàries per a realitzar els diversos treballs
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Anàlisi, resolució i debat de les qüestions plantejades
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels alumnes dels treballs realitzats (algunes d'aquestes presentacions aniran acompanyades d'un treball escrit)
Treballs Treballs per escrit que realitzarà l'alumne
Debats Defensa de postures i/o criteris de forma individual o en grup
Atenció personalitzada Resolució de dubtes individuals

Atenció personalitzada
 
Treballs
Presentacions / exposicions
descripción
Els alumnes podran usar les hores de consulta del professor de l'assignatura o bé els mitjans electrònics que el professor proposi (correu electrònic, fòrum del Moodle etc)

Avaluació
  descripción Peso
Presentacions / exposicions Exposicions/presentacionsl d'alguns dels treballs que es proposaran 30%
Treballs Treballs diversos que estaran relacionades amb el quefer professional del professorat de secundària.

Alguns dels treballs seran activitats que es faran durant les hores de classe.

Hi haurà treballs individuals i en grup
60%
Debats Participació a l'aula ordinària o virtual en els diferents temes de discussió que es proposin.
Grau d'atenció a les exposicions dels treballs dels companys. Aportacions fetes de forma presencial o virtual a les presentacions dels treballs dels companys.
10%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.

Alguns dels treballs pot ser que es facin conjuntament amb les assignatures:${1}i Aprenentatge i ensenyament de la tecnologia${1}i i
${1}iLa tecnologia a secundària${1}i

En l'avaluació de tots els treballs escrits un 20% de la seva nota correspondrà a la qualitat de la redacció i un altre 10% a l'ús correcte de les regles ortogràfiques.

Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials.

El màster no preveu la segona convocatòria, és per això que tampoc aquesta assignatura, degut al caràcter eminentment pràctic.


Fonts d'informació

Bàsica David Cervera (coord.), Tecnología Complementos de formación disciplinar, , Editorial Graó
Aibar, E y M.A. Quintanilla, Cultura Tecnológica: Estudios sobre Ciencia, Tecnología y Sociedad., 2002, Horsori

Complementària , Ciencia, tecnología y educación : soluciones educativas en torno a la adquisición de una cultura científica y tecnológica : seminario organizado por las Fundaciones Iberdrola, Europea Sociedad y Educa, ,

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.