Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Conèixer en profunditat la naturalesa psicològica del comportament humà, així com els factors socials i biològics que poden afectar-lo. |
| A10 |
Conèixer en profunditat la naturalesa psicològica dels trastorns del comportament humà.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Desenvolupar el seu treball des de la perspectiva de la qualitat i la millora contínua, amb la capacitat autocrítica necessària per a un exercici professional responsable. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Coneix, a un nivell avançat, els processos psicològics i del desenvolupament i las bases psicobiològiques i psicosocials de la conducta normal i patològicam així com els components psicològics associats als problemes de salut.
Sap valorar i integrar la implicació dels diferents aspectes biopsicosocials en el desenvolupament dels trastorns psicològics i dels problemes de salut.
| | A10 |
Coneix la naturalesa i els marcs teòrics explicatius dels trastorns psicopatològics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’ acord amb una sistemàtica
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d’ acord amb la seva planificació, en el termini previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
|
Tema |
Subtema |
1- Los factores biológicos y su influencia en la salud, la patología y la recuperación
|
|
2- Vulnerabilidad genética y mecanismos de regulación epigenética |
|
3- Bases biológicas de la conducta patológica |
Trastornos del estado de ánimo
Trastornos de ansiedad
Trastornos psicóticos
Identificación de grupos de riesgo e intervención desde una perspectiva biológica
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
20 |
25 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
2 |
10 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
4 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Organització General |
Sessió Magistral |
Exposició de continguts teòrics |
Presentacions / exposicions |
Presentacions dels alumnes d'un tema monogràfic |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Estudis de casos |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes |
Descripció |
Resolució de dubtes i organització |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Proves objectives. Qüestionaris breus |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
Es valorarà la preparació, la capacitat de sintesis i els continguts presentats |
60 |
Altres |
|
Assistència i participació activa |
20 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, Neurobiology of mental illness , , Oxford; New York : Oxford University Press, 2004
, Neuroinflammation , , Amsterdam : Elsevier, 2011
Carlton K. Erickson, Neurobiology of addiction : a new perspective : clinical's manual , , Center City, Min. : Hazelden, cop. 2009
Daniel P. Cardinali, Neurociencia aplicada : sus fundamentos, , Madrid [etc.] : Médica Panamericana, cop. 2007
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|