Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Adquirir, desenvolupar i posar en pràctica un concepte de salut integral, en el que tinguin cabuda els components biopsicosocials de la mateixa, d'acord amb les directrius de la OMS. |
| A2 |
Aplicar els fonaments de la bioètica i el mètode de deliberació de la pràctica professional, ajustant el seu exercici com a professional sanitari a les disposicions de la Llei 44/2003 del 21 de novembre, d'ordenació de professions sanitàries. |
| A4 |
Analitzar críticament i utilitzar fonts d'informació clíniques. |
| A12 |
Conèixer en profunditat els factors biològics i psicosocials associats als problemes de salut i malaltia, especialment als relacionats amb la salut mental. |
| A13 |
Conèixer en profunditat els diferents models d'avaluació i intervenció en el camp de la Psicologia General Sanitària, així com les tècniques i procediments que es deriven d'aquests processos en l'aboratge dels trastorns del comportament i en els factors psicològics associats amb problemes de salut. |
| A15 |
Dissenyar, desenvolupar i, en el seu cas, avaluar plans i programes d'intervenció psicològica en funció de l'avaluació psicològica i de les variables individuals i socials concurrents en cada cas. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Cercar, obtenir i processar informació de manera autònoma, amb capacitat per aplicar-la a en situacions complexes o poc conegudes. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Desenvolupar el seu treball des de la perspectiva de la qualitat i la millora contínua, amb la capacitat autocrítica necessària per a un exercici professional responsable. |
| B5 |
Sabre comunicar i comunicar-se amb altres professionals, i dominar les habilitats necessàries per al treball en equip i en grups multidisciplinaris. |
| B7 |
Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C2 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C3 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C4 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Detecta de forma precoç, avalua i diagnostica els problemes emocionals i conductuals en els diferents contextos.
| | A2 |
Treballa coordinadament amb altres professionals de la salut
| | A4 |
Detecta de forma precoç, avalua i diagnostica els problemes emocionals i conductuals en els diferents contextos.
Busca i processa informació de forma adequada per a poder gestionar aquestes situacions psicopatològiques.
| | A12 |
Detecta de forma precoç, avalua i diagnostica els problemes emocionals i conductuals en els diferents contextos.
| | A13 |
És capaç d'intervenir psicològicament davant els problemes emocionals i conductuals
| | A15 |
És capaç d'intervenir psicològicament davant els problemes emocionals i conductuals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
| | B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
| | B4 |
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
| | B7 |
Descriu la situació que justifica la necessitat del projecte
Estableix objectius clars pel projecte
Planifica una avaluació dels resultats dels projectes
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
| | C2 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C3 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
| | C4 |
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Tema |
Subtema |
1. Trastorns d'ansietat
2. Trastorns de l'espectre obsessiu-compulsiu
3. Trastorns depressius
4. Trastorns de l'espectre bipolar
4. Trastorns de conducta
|
Per cada tema:
-Classificació i epidemiologia
- Manifestacions clíniques específiques per cada trastorn
- Comorbiditats i diagnòstic diferencial
- Factors de risc i models etiopatogènics
- Avaluació
- Intervenció |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
22 |
34 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
12 |
12 |
24 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
8 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
1 |
3 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicar el programa de l'assignatura i l'avalaució |
Sessió Magistral |
Explicar els continguts corresponents a cada tema amb informació actualitzada i encaminada a la pràctica clínica |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Es plantejaran casos clínics que l'alumne ha de resoldre a classe aportant els seus coneixments i debatent amb els compnays i professor |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes en grups de 2 persones preparan una exposició |
Atenció personalitzada |
Correspon a la part virtual de l'assignatura. El professor atendrà als alumnes de forma individual |
Descripció |
Atendre els alumnes al despatx de manera individualitzada per dubtes en tot el procès d'aprenentatge |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
S'avalaurà mitjançant un examen i assistència |
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
S'avaluarà mitjançant l'examen i assistència-participació a classe |
|
Presentacions / exposicions |
|
Es farà en grup de dos alumnes o individual (depenent del nombre d'alumnes) |
20 |
Proves mixtes |
|
Examen amb preguntes test (50%) i casos clinics (50%) |
70 |
Altres |
|
Assistència i participació a classe |
10 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura s'han d'haver realitzat i aprovat les diferents activitats (examen, exposició i participació-assistència). Si un alumne no aprova l'assignatura tindrà una segona convocatòria amb examen (100% de la nota). La prova escrita es podrà fer online, previ acord amb els alumnes. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats d'avaluació. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant/a. |
Bàsica |
Victoria del Barrio, M Angel Carrasco, Depresión en niños y adolescentes, , 2013
American Psychiatric Association, Guía de consulta de los criterios diagnóstiocs del DSM-5, Panamericana, 2014
American Psychiatric Association, Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders., American Psychiatric Press. , 2013
Cesar Soutullo, Ana Figueroa, Convivir con niños y adolescentes con ansiedad, Panamericana, 2011
C Soutullo, MJ Mardomingo, Manual de psiquiatría del niño y del adolescente, Panamericana, 2010
M.J Mardomingo, Tratado de psiquiatría del niño y del adolescente, Díaz de Santos, 2014
Ezpeleta L, Toro J., Psicopatología del desarrollo, Pirámide, 2014
Gavino A, Nogueira R, Godoy A, Tratamiento del TOC en niños y adolescentes, Pirámide, 2014
|
American Psychiatric Association (2002). DSM-IV-TR (Manual
diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales). Wasghinton:
American Psychiatric Press. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|