Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A13 |
Coneixement teòric i operatiu de les tècniques d’investigació i anàlisi de la naturalesa i les interrelacions entre els subjectes de la comunicació publicitària: creatius, empreses, institucions, agències de publicitat i de relaciones públiques, mitjans de comunicació, suports i públics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A13 |
Coneix els aspectes centrals de la relació entre periodistes i organitzacions
Aprèn les tècniques i mètodes de treball per al desenvolupament d’una adequada relació amb els mitjans de comunicació
Desenvolupa un pla de relació amb els mitjans de comunicació per a una empresa o institució
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Mitjans de comunicació i periodistes |
- La influència de la premsa en la societat des del segle XX
- Rutines en les redaccions periodístiques
- Els periodistes de fonts i el codi ètic
- Periodistes o RRPP en els gabinets de comunicació? |
Gabinets de comunicació |
- Història, característiques i tipologies de gabinets de comunicació
- La importància dels gabinets de comunicació per a les organitzacions
- Com organitzar una campanya de relacions amb els mitjans
- Eines de comunicació amb els mitjans tradicionals i formació de portaveus
- Eines de comunicació amb els mitjans on-line i altres formes de comunicació
- Investigació i avaluació de les accions de comunicació
- Errors de comunicació |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
31 |
47 |
78 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
20 |
15 |
35 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
13 |
15 |
Treballs |
|
4 |
15 |
19 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació general del programa de l'assignatura, de l'organització de les pràctiques i del sistema d'avaluació. Resolució de dubtes. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament del temari de l'assignatura. Ocuparà habitualment el 75% del temps destinat a la part teòrica de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Reforçament del temari de l'assignatura mitjançant l'exposició de supòsits pràctics o casos concrets. Ocuparà habitualment el 25% del temps total destinat a teoria. |
Presentacions / exposicions |
Pràctica de caràcter col·lectiu (en grups de tres alumnes) que tindrà una preparació prèvia, fora de l'aula, i una presentació a l'aula d'informàtica davant la resta de la classe. |
Treballs |
Realització de treballs de caràcter pràctic, que poden ser iniciats durant el temps de pràctiques a l'aula d'informàtica però que hauran de ser enllestits/revisats fora de l'aula, i enviats al professor per a la seva avaluació. |
Atenció personalitzada |
Consultes sobre aspectes relacionats amb el temari i amb el desenvolupament de les pràctiques, tant presencials (convenint específicament el moment de la reunió), com a través del correu electrònic/Moodle. |
Descripció |
Consultes sobre aspectes relacionats amb el temari i amb el desenvolupament de les pràctiques, tant presencials (convenint específicament el moment de la reunió), com a través del correu electrònic/Moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició a classe de proves pràctiques realitzades per grups. Obligatòries. |
30% |
Treballs |
|
Treballs individual que realitza l'estudiant a partir de material i referències de l'aula virtual i que lliura a través de la mateixa.
|
40% |
Altres |
|
Participació en els exercicis de classe |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura en primera convocatòria cal aprovar totes les pràctiques amb una mitjana de 5,0. En cas que l'estudiant suspengui o no es presenti a qualsevol d'aquests dos blocs d'avaluació en primera convocatòria, l'haurà de recuperar en segona. La nota de primera convocatòria serà un no presentat (si hi ha algun bloc avaluatori no presentat) o un suspès (si hi ha algun bloc de l'avaluació suspès). Per a la segona convocatòria es mantindran les notes de les parts de l'avaluació aprovades en primera convocatòria. En cas que calgui recuperar les pràctiques, l'estudiant lliurarà en segona convocatòria els exercicis no presentats o tornarà a presentar, millorats, aquells que hagin determinat el suspens en aquest bloc de pràctiques. |
Bàsica |
|
Almansa, A. (2004). Historia
de los gabinetes de comunicación en España. Revista Historia y Comunicación Social 9,
pp. 5-21
Arroyo, L. i Yus, M.
(2003). Los cien errores de la comunicación de las organizaciones, Madrid: ESIC
Editorial. Cobo, S. (2012). Internet para periodistas : kit de supervivencia para la era digital. Barcelona: UOC Col·legi de Periodistes
de Catalunya. (2009). Els gabinets de comunicació. Criteris de bones pràctiques
professionals. Disponible a: (http://www.periodistes.org/?q=llista_de_documents). Hernández, M.A., i Macías, A. (2009). Comunicación corporativa : las relaciones con los medios de comunicación. Salamanca : Publicaciones Universidad Pontificia Palau, G. (2003).
Gabinets de comunicació. Periodistes a l'altra banda, Eines de Periodista.
Barcelona: PòrticPuig, T. (2003). La
comunicación municipal cómplice de los ciudadanos. Barcelona: Paidós
Comunicación 148 Ramírez, T. (1995). La
influencia de los gabinetes de prensa. Telos
: Cuadernos de Comunicación , Tecnología y Sociedad 40, pp. 47-57 Risquete, J. (2006). Gabinets
de premsa i de comunicació. L’ambigua frontera entre el periodisme i les
relacions públiques. Anàlisi 34, pp. 209-221 |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|