Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Aplicar la gramàtica específica del so i la imatge en moviment a la producció de productes audiovisuals, dominant els aspectes bàsics de la producció, el guionatge, el muntatge i la postproducció de programes i productes de ràdio i televisió |
| A13 |
Conèixer de forma crítica i analítica els diversos gèneres i formats de la comunicació audiovisual, parant un atenció especial a la seva transformació creativa |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B10 |
Tendir cap a la qualitat. |
| B11 |
Tenir capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Reconeix les variables genèriques i de formats en una inconosfera audiovisual en constant canvi
És capaç d'analitzar les diferents variants genèriques i de format de programes
Aprèn a generar propostes audiovisuals segons les necessitats pròpies dels diferents gèneres i formats
| | A13 |
És capaç d’oferir innovacions creatives de formats i programes a través de processos d’hibridació i creativitat
Entén els formats i programes com dinàmiques canviants i per tant amb una història acumulada
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
| | B5 |
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
| | B10 |
Té motivació per la qualitat
| | B11 |
Té capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a noves situacions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1-Aproximació a una teoria general del gènere |
a-historia dels gèneres
b-teoríes dels gèneres
c-coses que voste no savia dels gèneres però mai no es va atrevir a preguntar.
d-pragmàtica del gènere: el gènere com a espai conflictiu de negociació. |
2-Formats televisius |
a-formats vs. gèneres
b-televisió i innovació
c-formats multiplataforma
|
3-Ficcions |
a-ficcions unitàries
b-ficcions i serialitat
|
4-Factual |
a-documental
b-telerealitat
|
5-Entreteniment |
a-què és l'entreteniment?
b-formar, informar i entretenir: tres valors de la televisió
c-concursos, programes de gales i video clips... algunes reflexions al respecte
d-disseny i distribució d'un (nou) format |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
9 |
9 |
18 |
Sessió Magistral |
|
32 |
64 |
96 |
Debats |
|
10 |
10 |
20 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
5 |
10 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
25 |
10 |
35 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
16 |
20 |
Proves pràctiques |
|
5 |
16 |
21 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
presentació de l'assignatura i desenvolupament d'un anàlisi col·lectiu introductori |
Sessió Magistral |
exposició amb estudis de cas del temari de teoria |
Debats |
exposició de casos i discussió conjunta a l'aula, amb lectures obligatories en alguns casos |
Pràctiques de camp/sortides |
realització d'una peça audiovisual breu amb la que la qüestió del génere o el format sigui determinant |
Atenció personalitzada |
discussió amb el professor tant de les presentacions/exposicions com de les pràctique de camp/sortides |
Descripció |
discussió amb el professor tant de les presentacions/exposicions com de les pràctique de camp/sortides. seguiment general de curs. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Monogràfic sobre codificacions de productes culturals |
20% |
Pràctiques de camp/sortides |
|
Miniput: treball reflexiu i critic sobre les jornades MIniput. Presentació escrita (i pot ser oral) |
5% |
Proves pràctiques |
|
Realització d'una peça audivisual relativa a questions de generes i formats audiovisuals. La peça ha incloure elements autorreferencials a la cuestió del genere o el format (Remake) |
35% |
Proves de desenvolupament |
|
Desevolupament d'un format televisiu |
25% |
Altres |
|
Desenvolupament d'un projecte de documental |
15%
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
AVALUACIÓ L'avaluació d'aquesta assignatura és de seguiment continuat. Per tant és obligatori assistir a totes les sessions pràctiques i les presentacions de grup. Per tal de rebre una avaluació en primera convocatòria cal que els/les estudiants entreguin i superin tots els exercicis proposats per separat, amb excepció de la pràctica Miniput, la nota de la qual serà acumulativa amb les altres pràctiques. . La nota final serà, doncs, la que resulti de les mitjanes ponderades dels exercicis avaluables entregats. El plagi en alguna de les pràctiques suposa el suspens automàtic de la mateixa en la primera convocatòria. Si algú té dubtes respecte què considerem un plagi, pot adreçar-se a les professores abans de cometre'l. SEGONA CONVOCATÒRIA Les pràctiques entregades no superades podran recuperar-se a segona convocatòria. No es poden recuperar pràctiques no entregades. En el cas de les pràctiques en grup suspeses, es poden proposar treballs alternatius a cadascun dels membres del grup. AVALUACIÓ ÚNICA En el cas de que un/a alumne/a no podrà assistir a les sessions pràctiques presencials, es pot acollir a l'avaluació única. En aquesta modalitat els estudiants hauran de preparar pel seu compte totes les pràctiques de laboratori - condicions a convenir amb les professores prèviament - i fer una prova de desenvolupament. La prova de desenvolupament consistirà en un exàmen escrit i oral, en el qual s'haurà de desenvolupar algun tema de la BIBLIOGRAFIA BÀSICA (veure Guia de l'assignatura), aplicant la teoria a un cas pràctic. Les pràctiques contaran un 60% de la nota i la prova de desenvolupament un 40%. S'hauran d'aprovar totes dues parts per separat. L'acolliment a l'avaluació única s'ha de sol·licitar per escrit, enviant un email a les dues professores de l'assignatura, com a màxim el 31 d'octubre de l'any en curs. Passada aquesta data, es considerarà que l'alumne/a s'acull a l'avaluació continuada. |
Bàsica |
Rick Altman, Los géneros cinematográficos, Paidos, 2000
Jason Mittell, Genre and Television, Routledge, 2004
Henry Jenkins, Convergence Culture, Paidos, 2008
Glen Creeber, The Television Genre Book, BFI, 2008
Raphaëlle Moine, Cinema Genre, Blackwell, 2002
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
HISTÒRIA DE L'AUDIOVISUAL/12234115 | NARRATIVA I GUIÓ AUDIOVISUAL/12234111 | TEORIA DE LA IMATGE/12234108 | TEORIA I ANÀLISI CINEMATOGRÀFICA I TELEVISIVA/12234116 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TEORIA I TÈCNICA DEL LLENGUATGE AUDIOVISUAL/12234103 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|