DATOS IDENTIFICATIVOS 2017_18
Asignatura (*) TALLER DE PROJECTES DE RECERCA I PROFESSIONALS Código 12234117
Titulación
Grau de Comunicació Audiovisual (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatòria Tercer 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Antropologia, Filosofia i Treball Social
Estudis de Comunicació
Coordinador/a
WILLEM ., CILIA MARGARETA MICHAEL
MONTAGUT CALVO, MARTA
Correo-e xavier.franco@urv.cat
marta.montagut@urv.cat
cilia.willem@urv.cat
anna.sendra@urv.cat
Profesores/as
FRANCO BADULES, XAVIER
MONTAGUT CALVO, MARTA
WILLEM ., CILIA MARGARETA MICHAEL
SENDRA TOSET, ANNA
Web
Descripción general e información relevante Aquesta assignatura ofereix els fonaments per a la realització del treball final de grau, tant en l'àmbit de recerca com en el professional.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A2 Interpretar els processos i fenòmens informatius i comunicatius textuals, orals i visuals en les societats contemporànies amb l’ajuda de les principals teories i escoles que els analitzen críticament des de les ciències socials
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A2 Coneix i comprèn la presència de la comunicació i la informació en el sistema social
Coneix la investigació comunicativa actual i els seus principals mètodes, resultats, teories i escoles
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C4 Produeix un text escrit gramaticalment correcte

Continguts
tema Subtema
BLOC I: DISSENY DE PROJECTES DE RECERCA 1.1 Definició del problema i criteris per a l'elecció del tema
1.2 Marc teòric: bases de dades, citació, selecció d'informació
1.3 Metodologia: tècniques de recollida de dades, estratègies per a l'anàlisi d'informació
1.4 Resultats i conclusions
BLOC II: DISSENY DE PROJECTES PROFESSIONALS Àmbit periodisme
Àmbit publicitat i relacions públiques
Àmbit comunicació audiovisual

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
A2
C4
10 0 10
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
C4
95 0 95
Sessió Magistral
A2
C4
14 0 14
Atenció personalitzada
A2
C4
1 0 1
 
Proves orals
A2
C4
0 30 30
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació dels continguts de l'assignatura i dels exercicis pràctics.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Realització de pràctiques d'anàlisi i estudi de casos a l'aula per grups.
Sessió Magistral Introducció, per part de les professores, dels principals conceptes i continguts de l'assignatura.
Atenció personalitzada Tutories individuals i grupals.

Atenció personalitzada
descripción
Al programa trobareu els dies i hores de tutoria. Per a concertar una cita cal escriure, amb antelació, a: anna.sendra@urv.cat (recerca/periodisme) cilia.willem@urv.cat (recerca) marta.montagut@urv.cat (Publi/CAV)

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
C4
Al llarg del quadrimestre, i en les dues parts de l'assignatura, es realitzaran pràctiques obligatòries guiades.
Algunes activitats s'iniciaran a l'aula i s'acabaran fora de l'aula.
Bloc I 50%
Bloc II 40%
Proves orals
A2
C4
Al llarg del quadrimestre, es faran presentacions orals a l’aula.

Bloc II 10%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

En cas que l'alumne no pugui seguir l'avaluació continuada, ha de comunicar-ho a les professores responsables de l'assignatura abans de Setmana Santa per poder optar a activitats compensatòries per seguir l'avaluació continuada. L'alumne que no comuniqui que NO pot seguir l'avaluació continuada i NO pacti una avaluació alternativa amb les docents, NO TÉ DRET A 2ona CONVOCATÒRIA.

En cas que l'alumne no aprovi l'avaluació continuada, haurà de presentar LES PRÀCTIQUES NO PRESENTADES O SUSPESES i realitzar-les de forma individual. En cas que alguna d'aquestes pràctiques no siguin factibles de ser realitzades individualment, es donaran les instruccions pertinents per una prova adequada a les condicions de l'avaluació de 2ona convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica

Aquesta bibliografia bàsica es completarà al programa de l'assignatura i es facilitarà un llistat de textos obligatoris.

Denzin, N. K. & Lincoln, Y. (eds.). 2000. The Handbook of qualitative research. Thousand Oaks : Sage.

Gómez, J., Latorre, A., Sánchez, M. & Flecha, R. 2006. Metodología comunicativa crítica. Barcelona: El Roure.

Jensen, K.B. & Jankowski, N.W.  1993. Metodologías cualitativas de investigación en comunicación de masas. Barcelona: Bosch.

Silverstone, R. 2004. ¿Por qué estudiar los medios?. Buenos Aires: Amorrortu.

Wimmer, R. & Dominick, J. 2001. Introducción a la investigación de medios masivos de comunicación. México: International Thomson.

Complementària

Recomanacions

Asignaturas que continúan el temario
TREBALL DE FI DE GRAU/12234301


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.