Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A9 |
Demostrar que coneix l'estructura, l'ús, la variació i l'evolució històrica de la llengua catalana. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A9 |
Coneix els mecanismes sintàctics de la llengua catalana.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C6 |
Identifica necessitats de formació
|
tema |
Subtema |
PROGRAMA
1. Introducció: les unitats i els processos de la morfologia
2. La flexió
3. La formació de mots (I)
4. La formació de mots (II)
5. La clitització
6. El lloc de la morfologia en una gramàtica formal
|
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
5 |
0 |
5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
20 |
40 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Exercicis introductoris |
Resolució de problemes, exercicis |
Es dedicarà una hora o hora i mitja de treball pràctic a la setmana |
Atenció personalitzada |
Hi haurà un horari d'atenció individualitzada |
descripción |
Hi haurà atenció personalitzada per resoldre els problemes que calgui. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Pràctiques setmanals |
30% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Bàsica |
Cabré Castellví, M. Teresa, A l'entron de la paraula. Lexicologia general, Universitat de València, 1994
Mascaró, Joan, Morfologia, Enciclopèdia catalana, 1986
Mattehews, P.H., Morphology, Cambridge University Press, 1974
Pérez Saldanya, Manuel i altres, Morfologia catalana, UOC, 2004
Solà, Joan i altres, Gramàtica del català contemporani, Empúries, 2002
Cabré Castellví, M. Teresa, A l'entron de la paraula. Lexicologia catalana, Universitat de València, 1995
|
A més, el professor lliurarà uns guions-apunts mentre es desenvolupa l'assignatura. |
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|