Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A10 |
Demostrar un coneixement avançat dels mecanismes orals i escrits de la llengua espanyola i de les divereses metodologies que implica l'activitat professional que s'en deriva. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A10 |
Coneix les metodologies de l’ensenyament de l’espanyol com a llengua estrangera.
Analitza el materials de l’ensenyament de l’espanyol.
Elabora diferents tipus de textos.
Realitza tasques d'assessorament i correcció lingüística.
Gestiona i controla la qualitat editorial.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
| | B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els propis processos i mètodes de treball
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes o processos coneguts
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d'acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
Reflexiona sobre el seu procés i les seves necessitats d’aprenentatge
| | B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Fa la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C6 |
Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
Abans d'iniciar l'estada de pràctiques, la coordinadora de pràctiques externes del grau de Llengua i Literatura Hispàniques assigna a cada
estudiant un/a tutor/a acadèmic/a de pràctiques a la Universitat. Els estudiants trien entre les propostes de pràctiques presentades per les organitzacions col·laboradores per al curs acadèmic (relació disponible a l'espai Moodle de l’assignatura). L'assignació de plaça es fa en funció de la nota mitjana de l'expedient de l'estudiant i de les seves preferències. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
0 |
1 |
1 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
3 |
0 |
3 |
Estada de pràctiques |
|
0 |
125 |
125 |
Memòria |
|
0 |
20 |
20 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
A l'inici del curs, en la data fixada cada any al calendari de l’assignatura, es convoca l'alumnat a una reunió d’assistència obligatòria en la qual se l’informa de tots el processos vinculats a l’assignació de tutors i llocs de pràctiques, el desenvolupament de les activitats, i l’avaluació de l’assignatura.
|
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
De la coordinació i el seguiment de l'alumnat, se'n ocupen el tutor/a acadèmic/a de la Universitat, i el tutor/a professional de l'empresa o institució. Ambdós tutors es responsabilitzen de proposar el pla de treball de cada estudiant partint de les tasques establertes a la proposta de pràctiques assignada. També fan un seguiment de les pràctiques efectuades i es responsabilitzen de l'avaluació.
L'estudiant s'ha d'adreçar al seu tutor/a acadèmic/a abans d'iniciar el seu programa de pràctiques, durant la primera setmana del curs, així com abans d'acabar-lo, per tal de rebre instruccions i orientar de manera adequada les activitats i la memòria de pràctiques, respectivament.
Abans i durant el desenvolpament del programa, la coordinadora de pràctiques externes del grau atén les consultes individualitzades dels qui requereixen orientació per triar l'empresa o institució en la qual fer la seva estada, o tenen dubtes sobre el tipus d'activitat o departament més adequat al seu perfil, o manifesten qualsevol interès al respecte.
|
Estada de pràctiques |
Per norma general, les pràctiques es fan a temps parcial. Només poden fer-se a temps complet en els períodes acadèmics sense docència.
Al començament del programa, el tutor/a acadèmic/a de pràctiques fixa amb els estudiants un calendari de tutories.
|
Memòria |
Per tal de superar l’assignatura de Pràctiques Externes I, a més de portar a terme la corresponent estada de pràctiques a l’empresa o institució, amb una valoració positiva per part del tutor/a extern/a, i de complir amb el calendari de tutories de pràctiques marcat pel tutor/a acadèmic/a, cada estudiant ha de redactar una memòria de la realització del programa.
Durant les tutories amb el tutor/a acadèmic/a, l'alumnat rep tota la informació necessària sobre el contingut i els criteris per a la realització de la memòria. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Descripció
|
De la coordinació i el seguiment de l'alumnat, se'n ocupen el tutor/a
acadèmic/a de la Universitat, i el tutor/a professional de l'empresa o
institució. Ambdós tutors es responsabilitzen de proposar el pla de
treball de cada estudiant partint de les tasques establertes a la
proposta de pràctiques assignada. També fan un seguiment de les
pràctiques efectuades i es responsabilitzen de l'avaluació.
L'estudiant s'ha d'adreçar al seu tutor/a acadèmic/a abans d'iniciar el
seu programa de pràctiques, durant la primera setmana del curs, així com
abans d'acabar-lo, per tal de rebre instruccions i orientar de manera
adequada les activitats i la memòria de pràctiques, respectivament.
Abans i durant el desenvolpament del programa, la coordinadora de
pràctiques externes del grau atén les consultes individualitzades dels
qui requereixen orientació per triar l'empresa o institució en la qual
fer la seva estada, o tenen dubtes sobre el tipus d'activitat o
departament més adequat al seu perfil, o manifesten qualsevol interès al
respecte. |
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
El tutor/a acadèmic/a emet un informe de valoració global de la totalitat d'accions que ha dut a terme l'estudiant en l'assignatura de pràctiques externes. |
10% |
|
Estada de pràctiques |
|
L'estada de pràctiques es valora en una reunió de coordinació entre els dos tutors: l'acadèmic/a i el/la professional.
El tutor/a professional emet un informe amb una valoració de les competències treballades i de les tasques realitzades per l'estudiant. |
60% |
|
Memòria |
|
L'estudiant fa un informe on descriu les tasques desenvolupades, la valoració que en fa, els problemes trobats i les solucions proposades, així com una autoavaluació de l'estada, l'assoliment de competències i propostes de millora. |
30% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es duu a terme una avaluació interna per part de la Universitat, una valoració externa per part del centre de pràctiques i una valoració de l'experiència per part de l'estudiant. Aquesta assignatura s'avalua en convocatòria única. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|