DATOS IDENTIFICATIVOS 2017_18
Asignatura (*) LLENGUA ANGLESA II Código 12274106
Titulación
Grau d'Anglès (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatòria Segon 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
BELLOT ., ANDREA ROXANA
Correo-e alba.escriu@urv.cat
andrearoxana.bellot@urv.cat
Profesores/as
ESCRIU ROCA, ALBA
BELLOT ., ANDREA ROXANA
Web
Descripción general e información relevante Acquisition of grammatical competence and knowledge appropriate to level B2 (CERF), with a main focus on morphology and the different types of clauses.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Domina la gramàtica i el vocabulari de la llengua anglesa a un nivell intermedi-alt.
Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell intermedi-alt.
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell intermedi-alt.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B4 Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Agreement.
Determiners and quantifiers.
Relative clauses.
Questions.
Participle clauses.
Pronouns.
Adjectives and adverbs.
Adverbial clauses.
Prepositions.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A5
B4
12 6 18
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
B4
40 0 40
Estudis previs
B4
1 19 20
Resolució de problemes, exercicis
A5
B4
1 20 21
Treballs
A5
B4
2 42 44
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves mixtes
A5
3 0 3
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Course presentation (aims, content, learning methods, assessment).
Sessió Magistral Presentation and explanation (for each new item) of course contents, to support and complement practice with the acquisition of appropriate corresponding linguistic and meta-linguistic knowledge.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Exercises completed in the class sessions (corrections will be explained in English, preferably by the students), to:
(a) increase the student's degree of grammatical accuracy,
(b) initiate training in basic description and analysis of the English language, and
(c) detect and deal with any especially problematic aspects.
Estudis previs Reviewing and revising for written tests. Complementation (with brief readings) of class lectures.
Resolució de problemes, exercicis Students will be required to read units at home and do exercises about them. They should also tell teachers about any doubts/problems they might come up against when doing so.
Treballs Students will have to write a paper about a specific grammar aspect.
Atenció personalitzada Reviews of papers or tests. Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours).

Atenció personalitzada
descripción
Reviews of papers or tests. Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours).

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Treballs
A5
B4
Miniproject 10%
Proves mixtes
A5
3 tests 90%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

No late assignments will be accepted.

No tests/exams will be taken outside scheduled dates and times, unless properly justified.

In cases where results are borderline, regular attendance (above 80%) and active participation in class discussions may be taken into consideration, at the tutor's discretion.

Segona Convocatòria will consist of a written exam worth 100% which will include questions and exercises on all the topics covered in the course. Students will not have to write the mini-project for segona convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica Hewings, Martin, Advanced Grammar in Use, Third Edition, Cambridge University Press

The above-mentioned item is indispensable course material for both English Language 1 and 2. Students should make sure that they acquire it with answers, and ideally, with CD-Rom (although the CD-Rom is not compulsory).

Other useful sources

  • Haynes, S. & Nettle, M. Advanced Grammar in Use (Supplementary Exercises): CUP.
  • Parrot, M. 2000. Grammar for English Language Teachers. Cambridge: CUP. 
  • Swan, M. Practical English Usage.Oxford: OUP.
Complementària

Recomanacions

Asignaturas que continúan el temario
LLENGUA ANGLESA III/12274111

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING II/12274110
DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING II/12274108

Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
ANGLÈS I/12274002
ANGLÈS II/12274003
LLENGUA ANGLESA I/12274105
 
Otros comentarios
The course requires a high degree of self-study. Consistent day-to-day work will be paramount, as well as following instructions correctly and fully, and meeting deadlines punctually.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.