DATOS IDENTIFICATIVOS 2017_18
Asignatura (*) LLENGUA ALEMANYA III Código 12274201
Titulación
Grau d'Anglès (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RIUTORT RIUTORT, MACIÀ
Correo-e macia.riutort@urv.cat
Profesores/as
RIUTORT RIUTORT, MACIÀ
Web http://usuaris.tinet.cat/mrr
Descripción general e información relevante Consolidar els coneixements previs i ampliar-los per tal de possibilitar l'expressió oral i escrita a un nivell intermig.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A3 Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic.
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A3 Coneix la gramàtica i el vocabulari de la llengua alemanya a un nivell bàsic/intermedi.
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per a satisfer les necessitats bàsiques/intermèdies d’ús instrumental de la llengua alemanya.
Se sensibilitza sobre aspectes contrastius entre la llengua alemanya i l’espanyol/català i es familiaritza amb els errors més comuns que se es produeixen en el procés de transferència entre llengües per a poder-los identificar i corregir.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Continuació de l'assignatura Llengua Alemanya II. Els continguts es troben dividits fonamentalment en dos apartats bàsics i aquests per lliçons basades en el llibre de text Themen aktuell I i II (3 en total). 1- Estructures gramaticals
2- Funcions comunicatives
Unitat 1: Lliçó 9 (Themen aktuell 1): Kaufen und schenken (Comprar i regalar) ESTRUCTURES GRAMATICALS
- datiu i acusatiu dels diversos determinants i pronoms
- el datiu plural dels noms
-els complements acusatiu i datiu
- verbs que regeixen datiu
- la comparació: els graus de l'adjectiu en funció atributiva i adverbial: positiu, comparatiu i superlatiu
- les conjuncions aber, und, oder, denn i sondern

FUNCIONS COMUNICATIVES
- manifestar preferències i desitjos
- expressar satisfacció o insatisfacció
- fer propostes, recomanar i convidar
- comparar i avaluar

LANDESKUNDE
-El pa
-El cafè
-Tipus de cervesa i vins
Unitat 2: Lliçó 10 (Themen aktuell 1): Deutsche Sprache und deutsche Kultur (Llengua i cultura alemanyes) ESTRUCTURES GRAMATICALS
- indicacions temporals
- les preposicions temporals an, in, nach, um, vor, bis/bis zu, seit, von ... bis
- els ordinals a les dates
- el genitiu de determinants i noms (introducció)
- preposicions que regeixen genitiu: wegen
- els determinants interrogatius welch- i was für ein-
- Perfekt i Präteritum (ampliació)

FUNCIONS COMUNICATIVES
- narrar fets passats
- donar i demanar informació sobre alguna cosa

LANDESKUNDE:
-Tres edificis famosos: Neuschwanstein, Walhalla de Ratisbona, Illa dels Museus de Berlín
-Tres grans escriptors: Goethe, Schiller, Annette von Droste-Hülshoff
-Tres grans músics: Bach, Mozart, Wagner
-Tres grans pintors: Caspar David Friedrich, Paula Modersohn-Becker, Grethe Jürgens
Unitat 3: Lliçó 1 (Themen aktuell 2): Aussehen und Persönlichkeit (Aparença i personalitat) ESTRUCTURES GRAMATICALS
- Els determinants dies-, jed- all- i manch-
- la declinació de l'adjectiu com a complement del nom
- l'adjectiu nominalitzat

FUNCIONS COMUNICATIVES
- descriure persones
- expressar impressions subjectives

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A3
26 48 74
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A3
26 30 56
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves mixtes
A3
5 10 15
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i a presentar l'assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura. S'espera participació activa de l'alumne.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, debat, si escau, i resolució d'un problema relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Atenció personalitzada Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de les proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final.

Atenció personalitzada
descripción
Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de les proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves mixtes
A3
Es faran 2 proves parcials i una de final en acabar el quadrimestre.
Les dues primeres només seran sobre continguts gramaticals i per aprovar-les cal treure un 5. A la darrera hi haurà:una part de gramàtica (56 %) + una prova de comprensió auditiva (16 %) + una prova de comprensió lectora (16 %) + una prova de Landeskunde (12%). En aquesta darrera caldrà treure un mínim d'un 5 a la part de gramàtica per fer mitjana amb les altres dues parts. Si és menys no s'aprovarà, tot i que la mitjana doni més de 5. Si es treu una mitjana superior a 5 a la prova final, només es farà mitjana amb les dues proves parcials en el cas que el resultat superi la mitjana obtinguda a la prova final. Per poder fer mitjana de les 2 proves parcials i de la final, caldrà treure un mínim de 5 a la prova final. A l'hora de fer aquesta mitjana, la 1a prova parcial tindrà un valor d'un 16%, la 2a d'un 34% i la final un valor d'un 50%. L'assignatura es donarà per aprovada, si la mitjana resultants és com a mínim de 5.
90%
Otros  

Assistència regular a classe i participació activa a classe (fer deures, fer redaccions, fer exercicis)

10%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

La segunda convocatoria tendrá las mismas partes que la prueba final de la evaluación continua (gramática, comprensión auditiva y comprensión lectora) y se aplicarán los mismos criterios que en aquélla. Aquellos estudiantes que hayan superado alguna de estas partes en la prueba final de la evaluación continua podrán elegir si repetirla o conservar la nota obtenida en aquélla.


Fonts d'informació

Bàsica AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 1. Lehrbuch, Hueber,
AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 1. Libro de ejercicios., Hueber,
AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 2. Lehrbuch, Hueber,
AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 2. Libro de ejercicios., Hueber,
CASTELL, Andreu, Gramática de la lengua alemana. Explicaciones y ejemplos, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid, 2008
CASTELL, Andreu/BRAUCEK, Brigitte, Gramática de la lengua alemana. Libro de ejercicios, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid, 2007
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Wir haben kalt. Diccionario de dudas del alemán, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid 2006
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Verbos alemanes. Diccionario de conjugación y complementación, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid 2010
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Gramática básica del alemán con ejercicios, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid 2013

Complementària

Recomanacions

Asignaturas que continúan el temario
LLENGUA ALEMANYA IV/12274202


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
LLENGUA ALEMANYA II/12274103
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.