DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) VARIACIÓ EN LA LLENGUA ANGLESA Codi 12274208
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
TORRES SIMÓN, ESTER
Adreça electrònica anthony.pym@urv.cat
ester.torres@urv.cat
Professors/es
PYM ., ANTHONY DAVID
TORRES SIMÓN, ESTER
Web
Descripció general i informació rellevant Survey of the main regional varieties of contemporary English, with basic concept of descriptive sociolinguistics.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
Entén els principals conceptes de la sociolingüística anglesa.
Comprèn el desenvolupament de les principals varietats regionals de l’anglès.
Reconeix i identifica les principals varietats de l’anglès.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
La variació lingüística.


Variables socials bàsiques: sexe, edat, processos de canvi lingüístic (Labov, Trudgill).
Varietats regionals de l'anglès Variació a Anglaterra, Escòcia, Irlanda del Nord, Irlanda, Estats Units, Canada, SudÀfriac, India i altres varietats internacionals segons interès dels estudiants.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
5 10 15
Seminaris
A5
25 35 60
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A5
25 35 60
Atenció personalitzada
5 10 15
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Familiaritzar-se amb l'entorn informàtic.
Explicació de l'assignatura a Moodle.
Explicació i negociació de l'avaluació de l'assignatura i de l'alcanç i enfàsi del curs.
Pràctica amb l'ús de materials online.
Seminaris Presentació i explicació dels conceptes principals.
Grups de debat.
Quizzes.
Discussió dels principals problemes de sociolingüística anglesa.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Els estudiants fan treballs setmanals, utilitzant fonts d'Internet per proporcionar respostes a les preguntes i resoldre problemes.
El treball pot ser individual o en parelles, al laboratori informàtic o en línia.
Atenció personalitzada Tutories i retroalimentació de les tasques resoltes.

Atenció personalitzada
Descripció
Hi haurà retro-alimentació setmanal del treball pujat a Moodle. El professorat està disponible per fer tutories individuals quan l'estudiant ho demani.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Seminaris
A5
Continuous assessment on the basis of the work done on the weekly assignments 60%
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A5
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques 40%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria serà un examen final que comptarà el 100% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica Janet Holmes, An introduction to sociolinguistics, 1992, Routledge
Ronald Wardaugh, An introduction to sociolinguistics, 1992, Basil Blackwell
, Ethnologue.com, , http://www.ethnologue.com

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Es recomana uns coneixements bàsics de fonètica (tot i que no són imprescindibles).
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent