DATOS IDENTIFICATIVOS 2017_18
Asignatura (*) FRANCÈS COMUNICATIU Código 12274224
Titulación
Grau d'Anglès (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Filologies Romàniques
Coordinador/a
DE LA CRUZ VERGARI, ELENA
Correo-e elena.delacruz@urv.cat
Profesores/as
DE LA CRUZ VERGARI, ELENA
Web http://Web en construcció
Descripción general e información relevante Aquest curs equival a un nivell A2 del Marc Europeu de Llengües Estrangeres. Està dirigit a alumnes que han cursat llengua francesa dels Graus de Llengua i literatura Hispàniques, Llengua i Literatura Catalanes i Estudis Anglesos, o alumnes que tinguin un nivell A1. Es treballarà la llengua comunicativa amb una atenció especial a l'oral.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A3 Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A3 Coneix la gramàtica i el vocabulari d’una segona llengua estrangera a un nivell bàsic.
Reconeix aspectes contrastius entre la segona llengua estrangera i l’espanyol/català.
Identifica, a un nivell bàsic, els errors més comuns que es produeixen per interferència entre llengües per a poder-los identificar i corregir.
Coneix les tendències i les obres literàries més significatives en llengua francesa.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B4 Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1. Suports de comunicació integrant les competències pragmàtiques per a l'aprenentatge del francès. 1.1. Expressió dels fets de la vida quotidiana.
1.2. Expressió de consells.
1.3. Suggeriments i recomanacions.
1.4. Expressió i confrontació d'opinions.
1.5. Expressió de la causa i la finalitat
1.6. Situació d'un fet en el passat.
1.7. Expressió de les experiències viscudes.
1.8. Expressió d'un fet en el futur.
1.9. Expressió de projectes de futur.
1.10. Recomanacions de com preparar un àpat.
2. Aspectes socioculturals. Interacció llengua-cultura. 2.1. Indrets turístics de França.
2.2. Especialitats culinàries franceses.
2.3. La ciutat i el camp.
2.4. El transport i la circulació.
2.5. Les vacances.
2.6. L'allotjament.
2.7. El cinema francès.
2.8. El món francòfon: cultura i economia.
3. Eines gramaticals, lexicals i fonètiques en context, integrant competències gramaticals i lexicals. 3.1. Els verbs en present d'una, dues i tres bases.
3.2. Els verbs pronominals.
3.3. Expressió de la quantitat: peu, beaucoup, assez.
3.4. Expressió de la freqüència: toujours, souvent.
3.5. Els pronoms relatius simples: que,qui,où.
3.6. El superlatiu.
3.7. Expressió de la negació: ne...jamais.
3.8. Els pronoms complements COD,COI.
3.9. El passé composé.
3.10. El futur simple i el "futur proche".
3.11. El lèxic francès (estudi per camps semàntics).

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 2 4
Sessió Magistral
A3
14 12 26
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A3
16 14 30
Presentacions / exposicions
A3
2 4 6
Treballs
A3
0 6 6
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves pràctiques
A3
6 12 18
Proves orals
A3
10 12 22
Proves de desenvolupament
A3
4 13 17
Proves de desenvolupament
A3
4 13 17
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries S'evaluarà i es posarà en pràctica tots els coneixements adquirits pels alumnes en el curs anterior.
Sessió Magistral Reflexió sobre el sistema de la llengua a partir de l'anàlisi de documents orals i escrits. Estudi inductiu de la gramàtica i el lèxic.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Pràctica continua a l'aula, amb una atenció especial a l'oral.
Presentacions / exposicions L'alumne haurà de dur a terme alguna exposició oral (individual) o bé alguna representació dialogada (en grup) a classe.
Treballs Exercicis d'aplicació pràctica que l'alumne haurà de presentar periòdicament per tal d'aplicar els continguts treballats a classe i demostrar-ne el seu coneixement.
Atenció personalitzada Contacte continu amb l'alumnat per tal de resoldre tots els problemes i dubtes que vagin sorgint.

Atenció personalitzada
descripción
Contacte continu amb l'alumnat per tal de resoldre tots els problemes i dubtes que vagin sorgint. L'atenció personalitzada es realitzarà a l'aula, per correu electrònic o al despatx de la professora.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves de desenvolupament
A3
Primer examen parcial
Tipus d’examen: text de comprensió oral i escrita; preguntes gramaticals referides al text; exercicis de lèxic, gramàtica i expressió escrita.
30%
Proves de desenvolupament
A3
Segon examen parcial
Tipus d’examen: text de comprensió oral i escrita; preguntes gramaticals referides al text; exercicis de lèxic, gramàtica i expressió escrita.
40%
Otros  

Participació activa a classe i realitazció de les tasques de classe.

30%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

La segona convocatòria consisteix en un examen escrit amb preguntes de comprensió oral i escrita sobre un text, exercicis gramaticals i exercicis de lèxic, que poden estar referits al text, i finalment una pregunta d'expressió escrita. El pes de la nota d'aquest examen és d'un 100%


Fonts d'informació

Bàsica Bruno Martinie & Sandrine Wachs, La phonétique en dialogues, CLE International , Paris, 2006
Claire Leroy-Miquel & Anne Goliot-Lété, Vocabulaire progressif du français, CLE International, Paris, 1997
Michèle Boularès & Odile Grand-Clément, Conjugaison progressive du français, CLE International, Paris, 2000
Irène Kalinowska, Le verbe: modes et temps, De Boeck, Louvain-la-Neuve, 2010
J. Girardet & J. Pêcheur, Écho A2 - Méthode de français, CLE International, Paris, 2011
A. Akyüz; B. Bazelle-Shahmaei; J. Bonenfant; M.F. Orne-Gliemann, Focus. Grammaire du Français, Hachette, Paris, 2015

Complementària

Recomanacions


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
LITERATURA FRANCESA/12274104
LLENGUA FRANCESA/12274102
 
Otros comentarios
És convenient llegir i escoltar documents autèntics de: webs, diaris i revistes (en paper o digitals), cançons i pel·lícules en versió original. Al CRAI trobareu pel·lícules en V.O. subtitulades així com col·leccions de lectures graduades i audio-llibres classificats per nivells. També es recomana consultar al catàleg CRAI llibres per a l'aprenentatge del francès on trobareu material complementari que pot resultar força útil.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.