Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Aprendre els conceptes teòrics i metodològics relacionats amb la comunicació estratègica per a partits polítics, empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc, tant per a la seva aplicació professional com d'investigació |
|
AC2 |
Identificar i interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius de partits polítics, les empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc |
|
AC3 |
Analitzar i avaluar l'impacte de l'entorn econòmic, polític, social i mediàtic, així com de les tecnologies de la informació i de la comunicació en la societat del risc, i la seva relació i aplicació en la comunicació estratègica |
|
AC4 |
Crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaces, correctes i atractives pels diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants |
|
AC5 |
Desenvolupar treballs d'investigació, anàlisi i planificació de comunicació d'alt nivell i exigència, dominant el llenguatge, els processos i la metodologia que s'utiliza per elaborar projectes científics i professionals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp de la comunicació estratègica. |
|
BC3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret. |
|
BC8 |
Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Reflexionar sobre el concepto de ciencia y de paradigmas científicos. |
AC1 AC4 AC5
|
BC1 BC3 BC6
|
CC2 CC3 CC4 CC5
|
Conocer los métodos cualitativos y las técnicas cualitativas de investigación. |
AC1 AC2 AC3 AC5
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC8
|
CC2 CC3 CC5
|
Recoger, categorizar, codificar, analizar e interpretar la información de manera cualitativa. |
AC2 AC3 AC5
|
BC1 BC3 BC4 BC5 BC8
|
CC2 CC3 CC5
|
Valorar la conveniencia de la integración metodológica. |
AC5
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC8
|
CC3 CC5 CC6
|
Elaborar propuestas de investigación, redactar resultados y presentar informes finales. |
AC1 AC2 AC4 AC5
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Tema |
Subtema |
1. Introducción
|
1.1 Paradigmas científicos, corrientes teóricas que sostienen la investigación cualitativa, dimensión ética de la investigación cualitativa.
1.2 Diseño de la investigación
|
2. Técnicas cualitativas de recogida de datos |
2.1 Entrevista, grupos de discusión, observación, etnografía online.
2.2 Taller de técnicas |
3. Análisis de datos |
Estrategias para el análisis de datos. Discusión de ejemplos. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
21 |
0 |
21 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
7 |
0 |
7 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
0 |
45 |
45 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación de la asignatura, comentario de los criterios de evaluación e introducción a la materia |
Sessió Magistral |
Presentación, por parte de la profesora, de los contenidos de la asignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Ejercicios prácticos que se resolverán en el aula para fomentar la reflexión, la participación y el trabajo en equipo. |
Atenció personalitzada |
Los estudiantes podrán tener tutoría personalizada con el profesor en las que le plantearán las dudas o incidencias de sus trabajos así como aclaración de conceptos de los diversos temas. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
Para solicitar tutoría, podéis escribir a: iolanda.tortajada@urv.cat |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Participación activa en las sesiones de la asignatura y en las actividades que se realicen en el aula. |
20% |
Proves pràctiques |
Habrá que realizar 3 actividades, una por bloque de contenidos. |
80% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Altheide, D. L., & Schneider, C. J. (2012). Qualitative media analysis. Sage. Denzin, N.K. & Lincoln, Y. S. (2005). The Sage handbook of qualitative research. Sage. Goffman, E. (2001). Internados. Barcelona: Amorrortu. Jensen, K. B., & Jankowski, N. W. (1993). Metodologías cualitativas de investigación en comunicación de masas. Barcelona: Bosch. Flick, U., von Kardoff, E., & Steinke, I. (Eds.). (2004). A companion to qualitative research. Sage. Garfinkel, H. (2006). Estudios en etnometodología. Anthropos Editorial. |
Complementària |
|
--- |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|