DATOS IDENTIFICATIVOS 2017_18
Asignatura (*) GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ EN LÍNIA Código 12765108
Titulación
Comunicació Estratègica en la Societat del Risc (2012)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Obligatòria Primer 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis de Comunicació
Coordinador/a
OLIVARES ORTEGA, DANIEL
Correo-e daniel.olivares@urv.cat
bistra.bojidarova@urv.cat
Profesores/as
OLIVARES ORTEGA, DANIEL
BOJIDAROVA IVANOVA, BISTRA
Web
Descripción general e información relevante Aquesta assignatura està dissenyada perquè els estudiants comprenguin el paper estratègic que té la comunicació en mitjans digitals , i aprenguin a planificar i implementar accions i mesurar els seus resultats. Els continguts estan estructurats en diferents blocs : aquests van des de definir un pla de comunicació i màrqueting digital , la selecció de les principals plataformes i eines, la creació d'indicadors i el mesurament i interpretació dels resultats. En les sessions d'aquesta assignatura es compaginen l'exposició teòrica dels conceptes principals , amb l'anàlisi de casos reals i exercicis pràctics.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
  Comú
  AC2 Identificar i interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius de partits polítics, les empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc
  AC3 Analitzar i avaluar l'impacte de l'entorn econòmic, polític, social i mediàtic, així com de les tecnologies de la informació i de la comunicació en la societat del risc, i la seva relació i aplicació en la comunicació estratègica
  AC4 Crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaces, correctes i atractives pels diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants
  AC5 Desenvolupar treballs d'investigació, anàlisi i planificació de comunicació d'alt nivell i exigència, dominant el llenguatge, els processos i la metodologia que s'utiliza per elaborar projectes científics i professionals
Tipo B Código Competencias Transversales
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret.
Tipo C Código Competencias Nucleares
  Comú
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.

Objectius d'aprenentatge
Objetivos Competencias
Entendre l'evolució i les característiques d'Internet com a eina de comunicació AC3
Entendre la dinàmica dels processos d'innovacio en la comunicació de les organitzacions AC3
BC3
Dissenyar estratègies de comunicació efectives a Internet AC2
AC3
AC4
AC5
Gestionar la relació amb els públics a la xarxa BC6
CC2
CC3
Conèixer les principals eines i plataformes per treballar la comunicació online AC4
BC1
CC2

Continguts
tema Subtema
1. Pla comunicació i màrketing online 1.1 Anàlisis de mercat
1.2 Establir objectius
1.3 Selecció d'eines i plataformes
2.Visibilitat a la Xarxa 2.1 Posicionament i visibilitat natural a cercadors SEO
2.2 Posicionament SEM en buscadores
2.3 Visibilitat a portals
2.4 Remarketing
2.5 Les xarxes d'afiliació
3. Social media 3.1 Pla de social media
3.2 Reputación online
3.3 Monitoritzar
3.4 Calendari d'execució
3.5 ROI
3.6 Eines de treball
4.Mesurar e interpretar resultats 4.1 Analitica
4.2 Google Analytics
5. Nous canals i tendències 5.1 Nous canals i tendències

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
10 0 10
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
3 18 21
Supòsits pràctics/ estudi de casos
2 8 10
Debats
1 4 5
Treballs
4 15 19
 
Atenció personalitzada
9 0 9
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes. Presentació dels continguts de l'assignatura i explicació de l'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts del curs.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Activitats encaminades a ficar en pràctica els nous continguts.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Analitzar en comú casos actuals
Debats Debatir sobre noticies actuals i tendències
Treballs Activitats encaminades a ficar en pràctica els nous continguts.
Atenció personalitzada Temps reservat per atendre i resoldre dubtes amb els alumnes.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
descripción
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes amb els alumnes.

Avaluació
  descripción Peso
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Activitats encaminades a ficar en pràctica els nous continguts. 20%
Supòsits pràctics/ estudi de casos Analitzar en comú casos actuals 20%
Debats Debat sobre notícies actuals i tendències 20%
Treballs Activitats encaminades a ficar en pràctica els nous continguts 40%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Fonts d'informació

Bàsica , , ,

Abbate, J. (1999). Inventing the Internet. MIT Press.

Aced, C. et al (2009).  Visibilidad.  Cómo gestionar la reputación online. Barcelona:

Ediciones Gestión 2000.

Anderson, C. (2008). Long Tail, The, Revised and Updated Edition: Why the Future of

Business is Selling Less of More. Hyperion.

Borges, B. (2009). Marketing 2.0: Bridging the Gap Between Seller and Buyer Through

Social Media Marketing. Wheatmark.

Celaya, J. (2009). La empresa en la web 2.0. Gestión 2000. [Available online]

Meerman, D. (2010). The New Rules of Marketing and PR: How to Use Social

Media, Blogs, News Releases, Online Video, and Viral Marketing to Reach Buyers

Directly.Wiley.

Safko, L et al (2010). The Social Media Bible: Tactics, Tools, and Strategies for

Business Success (2nd edition). John Wiley & Sons.

Weinberg, T. (2009). The New Community Rules: Marketing on the Social Web.

O'Reilly.

Zarrella, D. (2009). The Social Media Marketing Book. O'Reilly.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.