IDENTIFYING DATA 2017_18
Subject (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Code 12785301
Study programme
Arqueologia del Quaternari i Evolució Humana (Erasmus Mundus) (2012)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
30 Treball fi de màster Segon AN
Modality and teaching language
Department Història i Història de l'Art
Coordinator
LORENZO MERINO, CARLOS
E-mail bienvenido.martinez@urv.cat
sergio.lozano@urv.cat
josep.vallverdup@urv.cat
manuel.vaquero@urv.cat
andreu.olle@urv.cat
josepmaria.verges@urv.cat
isabel.caceres@urv.cat
robert.sala@urv.cat
marina.mosquera@urv.cat
jorge.agusti@urv.cat
carlos.lorenzo@urv.cat
mariagema.chacon@urv.cat
marina.lozano@urv.cat
palmira.saladie@urv.cat
joanignasi.pasto@urv.cat
rosa.huguet@urv.cat
Lecturers
MARTÍNEZ NAVARRO, BIENVENIDO
LOZANO PÉREZ, SERGIO
VALLVERDÚ POCH, JOSEP
VAQUERO RODRÍGUEZ, MANUEL
OLLÉ CAÑELLAS, ANDREU
VERGÈS BOSCH, JOSEP MARIA
CÁCERES CUELLO DE ORO, ISABEL
SALA RAMOS, ROBERT
MOSQUERA MARTÍNEZ, MARINA
AGUSTI BALLESTER, JORGE
LORENZO MERINO, CARLOS
CHACÓN NAVARRO, MARÍA GEMA
LOZANO RUIZ, MARINA
SALADIÉ BALLESTÉ, PALMIRA
PASTÓ MARÍN, JOAN IGNASI
HUGUET PÀMIES, ROSA
Web http://http://www.urv.cat/ca/estudis/masters/oferta/arqueologia-quaternari/
General description and relevant information Treball d'iniciació a la recerca avançada en arqueologia del quaternari i evolució humana. El format i el contingut s'ha d'acostar al de la producció científica real.

Competències
Type A Code Competences Specific
  Comú
  AC1 Avaluar la informació actualitzada en els diferents camps d'investigació
  AC2 Tenir capacitat de decisió analítica
  AC3 Conduir protocols d'anàlisi tècnica
  AC4 Avaluar restes fòssils i decidir en intervenció arqueològica preventiva
  AC7 Capacitar-se en el tractament i registre de dades
  AC9 Planificar projectes d'investigació
  AC11 Tenir capacitat d'investigació, generació de paradigma i demostració
Type B Code Competences Transversal
  Comú
  BC2 Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi.
  BC3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret.
Type C Code Competences Nuclear
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectives Competences
- Valorar la capacitat de l'alumne en realitzar una recerca inèdita sobre una tema relacionat amb els àmbits de la Prehistòria i l'Evolució humana. AC1
AC2
AC3
AC4
AC7
AC9
AC11
BC2
BC3
BC4
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
Adquirir els coneixements per estructurar formalment un treball científic (Introducció, Material, Métodes, Discussió, Conclusions). AC1
AC2
AC3
AC4
AC7
AC11
BC2
BC3
BC4
CC1
CC2
CC3
CC4
CC6
Defensa pública del treball de recerca AC11
BC2
BC3
BC4
BC6
CC1
CC2
CC3
CC4
CC6

Procediments de selecció
Procedures

El responsable del màster, el professorat del màster i l'alumnat efectuen una reunió per tal de presentar l'oferta de temes i tutors possibles per realitzar el treball de fi de màster. Una vegada expressat l’interès de recerca dels alumnes, amb l'acord de tutor/a i alumne/a s'assignarà un tutor que dirigirà el treball de recerca.  Els tutors dels treballs seran professors del màster d'Arqueologia del Quaternari i Evolució Humana. Hi ha la possibilitat de tindre un segon tutor del mateix professorat o extern a la URV.  El tutor s’escollirà per afinitat de temes entre el professorat del màster.


Planificació
Methodologies  ::  Tests
  (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Activitats Introductòries 2 0 2
 
Selecció/assignació del treball de fi de màster 1 10 11
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster 19 0 19
Elaboració del treball de fi de màster 0 825 825
 
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster 1 30 31
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Pla específic d'actuació
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Plantejament com avantprojecte del treball final de màster
Selecció/assignació del treball de fi de màster Selecció/assignació del treball de fi de Màster segons interes de l'alumnat i professorat
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster Coordinació i seguiment del treball de fi de màster
Elaboració del treball de fi de màster Elaboració del treball de fi de màster de forma individual
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster Presentació i defensa pública del treball de fi de màster

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster
Description
Seguiment del treball de pràctiques en el laboratori extern i coordinació dels tutors. El responsable del màster realitza consultes al final de cada quatrimetres per comprovar l'estat de desenvolupament del treball de fi de màster.

Criteris i procediments d’avaluació
  Description Weight
Elaboració del treball de fi de màster Treball de recerca a on s'evaluaran de forma conjunta els següents aspectes:
- Estructura i argumentació.
- Qualitat del contingut de recerca.
- Utilització de recursos de qualitat. -
- Planificació i realització.
- Us del llenguatge.
- Presentació del treball escrit.

En l'avaluació del treball també es considera l'informe del tutor/a.
80%
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster Presentació pública del treball fi de master.
L'estudiant respon a les preguntes/comentaris que li plantegen.
20%
 
Other comments and second exam session

El TFM s'avalua en convocatòria única i continuada, sense possibilitat d'avaluació única final.


Fonts d'informació

Bàsica

Cada tutor/a proporcionarà les fonts d'informació necessaries pel desenvolupament del treball de fi de màster.

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.