Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Reconèixer la epistemologia, la història de les escoles de pensament i les aproximacions teòriques i metodològiques sobre les ciutats, la construcció de la ciutadania i els sistemes urbans, així com els principals dominis analítics i temàtics de l'etnografia urbana, tant pel que fa al treball de diagnòstic i intervenció com a recerca bàsica |
|
AC3 |
Identificar i avaluar les conseqüències de les transformacions i dinàmiques plurals i fluctuants de les ciutats contemporànies, tal com s'expressen en els àmbits urbanístic, patrimonial-turístic, lúdic i del gènere i la forma en que articulen noves formes d'expressió i interacció en els espais urbans |
|
AC4 |
Reconèixer els principals problemes que afecten els processos de transformació social a partir del fet migratori i la ciutadania, prenent en consideració els tres actors principals en el desenvolupament de les polítiques socials: l'administració, la societat civil organitzada i els operadors internacionals |
|
AC5 |
Utilitzar les habilitats metodològiques i coneixements especialitzats en tècniques d'investigació i intervenció que permetin l'estudi de la complexitat de les problemàtiques dels entorns metropolitans, els processos migratoris i la multiculturalitat, així com l'elaboració de projectes de recerca bàsica o aplicada per analitzar i assessorar sobre les fonts del problema i com abordar-los |
|
AC6 |
Dominar la literatura en matèria d'estudis migratoris (des de diferents aproximacions disciplinars), així com la capacitat per documentar-se i per interpretar les polítiques migratòries i la incidència de les ciències socials en el seu desenvolupament |
|
AC8 |
Dissenyar, implementar i avaluar els plans d'intervenció negociant la prestació de serveis amb les persones implicades |
|
AC9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
|
AC10 |
Utilitzar la mediació com estratègia d'intervenció destinada a la resolució alternativa de conflictes i desenvolupar estratègies de prevenció del risc derivat de l'exercici professional |
|
AC11 |
Analitzar i sistematitzar la informació que proporciona l'exercici professional per a crear noves estratègies que donin resposta a situacions socials emergents |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi. |
|
BC3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret. |
|
BC8 |
Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Desenvolupar la capacitat d'anàlisi de la realitat social en relació a la cultura i el sistema social urbà, el fet migratori i qualsevol dels àmbits de la intervenció social dels contextos urbans. |
AC3 AC4 AC5
|
BC3 BC4
|
CC2 CC3 CC6
|
Aprendre a elaborar projectes i plans d'intervenció social en qualsevol dels àmbits del màster |
AC4 AC8 AC10 AC11
|
BC2 BC3 BC5
|
CC4 CC5 CC6
|
Potenciar el desenvolupament de les activitats i capacitats funcionals dels alumnes per gestionar i resoldre els conflictes propis de l'exercici professional. |
AC8 AC9 AC10 AC11
|
BC2 BC3 BC5
|
CC5 CC6
|
Aplicar les metodologies pròpies de la recerca i de la intervenció social. |
AC5
|
BC3 BC4 BC8
|
CC2 CC3
|
Aprendre a dissenyar una recerca, des de la delimitacióp de l'objecte d'estudi fins a l'estructuració i exposició final dels resultats (elaboració de la memòria final). |
AC1 AC3 AC5 AC6
|
BC1 BC4 BC6 BC8
|
CC1 CC3 CC6
|
Aprendre a exposar oralment la recerca realitzada. |
AC5
|
BC4 BC6
|
CC3 CC4
|
Procediments |
A inici de curs s'assignarà a cada estudiant un tutor acadèmic del seu TFM. El procés de selecció de l'objecte d'estudi del TFM es realitzarà a partir de les preferències del propi estudiant en coordinació amb el seu tutor/a acadèmic/a. |
Metodologies :: Proves |
|
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
2 |
0 |
2 |
|
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
2 |
0 |
2 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
3 |
0 |
3 |
Elaboració del treball de fi de màster |
0 |
291 |
291 |
|
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
En un context virtual o semipresencial |
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
Selecció i assignació de la temàtica del treball de fi de màster a desenvolupar. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
Entrevistes que l’estudiant manté amb el seu tutor/s de treball de fi de màster en diferents moments del desenvolupament del treball. En un context virtual o semipresencial. |
Elaboració del treball de fi de màster |
Elaboració d'un treball per part de l'estudiant en el qual es plasmarà l'assoliment de les competències del màster. |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
Defensa oral i pública per part dels estudiants del treball de fi de màster.
En un context virtual o semipresencial:
Defensa oral i pública per part dels estudiants del treball de fi de grau / màster a través de webconferència (Adobe Connect) o altres eines TAC. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
Elaboració del treball de fi de màster |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
|
Descripció |
El profesor/a tutor/a assignat a cada alumne/a realitzarà el seguiment del TFM que es desenvolupi: en la fase d'elaboració i en la de la preparació de la defensa pública del TFM. Aquest seguiment es podrà realitzar presencialment, mitjançant la presència a l'aula o es podrà realitzar virtualment, mitjançant un fòrum de dubtes del TFM a la plataforma moodle. |
|
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Descripció |
Pes |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
Es valorarà el ritme de treball dels alumnes, la seva capacitat per organitzar-se la feina per presentar puntualment els materials en totes les fases del treball, des del disseny, la recollida de dades i l'anàlisi. |
30% |
Elaboració del treball de fi de màster |
Es valorarà :
- La capacitat per seleccionar un objecte d'estudi i per localitzar les unitats d'anàlisi teòriques.
_La capacitat per adequar el disseny metodològic a l'objecte d'estudi i per fer correctament la recollida de dades.
-La qualitat i complexitat de l'anàlisi.
-La claredat expositiva (escrita) i la correcció formal en la presentació de la memòria de recerca.
-La idoneïtat de les conclusions i del projecte d'intervenció (en el cas que sigui pertinent que hi sigui).
|
60% |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
Es valorarà la capacitat de l'estudiant per realitzar una bona defensa pública amb suficient capacitat de síntesi, de comunicació oral i de preparació de mitjans de suport audiovisual. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
El TFM s'avalua en convocatòria única i continuada, sense possibilitat d'avaluació única final. |
Bàsica |
|
ACOSTA HOYOS, L. E. 1972. Guía práctica para la investigación y redacción de informes. Buenos Aires, Paidos. ANDER-EGG E. 1998. Cómo elaborar un proyecto: guía para diseñar proyectos sociales y culturales. Buenos Aires, Lumen/Humanitas. QUIVY, R.; VAN CAMPENHOUDT L. 1997. Manual de recerca en ciències socials. Barcelona, Herder. QUENEAU, R. 1999. Ejercicios de estilo. Madrid, Ed. Cátedra. WRIGHT MILLS, C. 1961. La imaginación sociológica. México, FCE. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MÈTODE ETNOGRÀFIC I TÈCNIQUES D'INVESTIGACIÓ URBANA/12815105 | SOCIETAT DEL BENESTAR I POLÍTIQUES SOCIALS/12815103 | CONTEXTOS I ESPAIS D'INTERVENCIÓ EMERGENTS/12815207 | HISTÒRIA I TEORIA DE L'ANTROPOLOGIA URBANA/12815201 | TALLER DE DEMOGRAFIA/12815107 | CIUTATS I METRÒPOLIS CONTEMPORÀNIES/12815101 | CONFLICTE SOCIAL, PARTICIPACIÓ I MEDIACIÓ/12815104 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana cursar aquesta assignatura en el darrer any de màster, quan ja s'hagin cursat les assignatures obligatòries del programa de màster. Simultàniament es poden cursar les pràctiques (en el cas que se'n facin, recordeu que es tracta d'una assignatura optativa) i l'assignatura de Metodologies d'Intervenció en l'àmbit urbà. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|