DATOS IDENTIFICATIVOS 2017_18
Asignatura (*) APRENENTATGE DE LA LLENGUA ASSISTIT PER ORDINADOR (ALAO) I NOVES TECNOLOGIES EN L'ENSENYAMENT DE L/A Código 12865104
Titulación
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua(2015)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Obligatòria Primer 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MARIA DEL MAR
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
Correo-e mar.gutierrezcolon@urv.cat
Profesores/as
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MARIA DEL MAR
Web
Descripción general e información relevante Exact details and requirements for this subject will be provided on the first day of classes.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B1 Aprendre a aprendre.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C1 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Utilitza les noves tecnologies com a eina per enriquir l'aprenentatge de llengües estrangeres i per promoure l'autoaprenentatge i l'aprenentatge continuat
Relaciona els diferents enfocaments metodològics amb les noves tecnologies: mitjans audiovisuals, sistemes informàtics, etc.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B1 Estableix els seus propis objectius d’ aprenentatge
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C1 Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors

Continguts
tema Subtema
1. Computer Asssited Language learning (CALL) 1.1. Foundations of computer assisted language learning
1.2. CALL language skills
1.3. Environment, tools, materials, and activitites
1.4. CALL trend topics
2. Mobile learning 2.1. Principles
2.2. Diffrences between eLearning and mLearning.
2.3. mLearning and UNESCO
3.4. Practical cases

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
3 1 4
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A5
B1
2 12 14
Fòrums de discussió
A5
B1
10 6 16
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A5
C1
2 5 7
Pràctiques a través de TIC
A5
2.5 13 15.5
Pràctiques a través de TIC
C1
2.5 13 15.5
Atenció personalitzada
2 1 3
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Course presentation. Introductory activoty to know each other.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Students will have to read the published research papers indicated by the teacher, on the topics presented in the course.
Fòrums de discussió The course present a discussion forum for each of the topics presented. Since this is an online course, these forums are a very important way of commmunication, conveying information, asking questions, etc.
Supòsits pràctics/ estudi de casos
Pràctiques a través de TIC
Pràctiques a través de TIC
Atenció personalitzada Students will be in contact with the professor on a regular basis. In case they need it, we can also arrange a face to face meeting.

Atenció personalitzada
descripción
Sonce this is an online course, students are constantly in contact with the professor. In case they need a face to face meeting, the students have to send her an email to arrange a meeting.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A5
C1
Review of an app 20%
Pràctiques a través de TIC
A5
Design of an activity to be delivered with a mobile technology. 40%
Pràctiques a través de TIC
C1
Design (outline) of an online course 40%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Fonts d'informació

Bàsica

These are only some of the papers that will be read during the course. All of them are provided in Moodle, and some. 

  • Introduction to Computer-Assisted Language Learning. Phil Hubbard (online course)
  • Three Phases of CALL. Mark Warschaure
  • New Tools for teaching writing. Mark Warschaure
  • Collaborations through wiki and paper compositions in foreign language classes. Rob A. Martinsen and Andrew Miler
  • Collaborative writing among second language learners. Greg Kessler, Dawn Bikowski, Jordan Boggs
  • Some emerging principles for mobile-assisted language learning. Hubbard and Stockwell. 
Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.